Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

ANAF anunta ca nu va mai cere planuri de afaceri si alte date nerelevante in locul D088

D088eliminarea formularului 088planul de afaceritva colectatcod de tva

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, domnul Bogdan - Nicolae Stan, impreuna cu specialistii institutiei, au cerut tuturor structurilor subordonate, responsabile cu aplicarea procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoare adaugata, respectarea principiului bunei credinte, cu privire la analiza tuturor solicitarilor de inregistrare in scop de TVA.

Totodata, ANAF pretinde buna credinta si din partea contribuabililor. Presedintele ANAF a subliniat ca in cazul clarificarii situatiei unei cereri, vor fi solicitate numai documentele strict necesare, generate de informatiile si datele subsecvente cererii.

Mai precis, organul fiscal nu va mai pretinde planuri de afaceri si alte date nerelevante. Organele fiscale vor aplica in mod unitar aceasta procedura, insistandu-se asupra schimbului de bune practici, iar periodic, vor fi realizate analize cu privire la modul de derulare si implementare a procedurii. In cazul in care se vor constata vicii de procedura, se vor dispune reglajele necesare.

"Necesitatea mentinerii procedurii rezida din prevederile Codului Fiscal precum si din nivelul inca ridicat al evaziunii fiscale. Din analizele noastre a rezultat faptul ca, desi numarul firmelor inregistrate in scop de TVA a scazut in anul 2016 comparativ cu 2015, se constata o crestere a bazei aferente TVA colectat. Aceasta situatie creeaza premisele unui mediu concurential sanatos, in care numarul firmelor care au comportament de tip fantoma s-a diminuat in mod considerabil, iar efectul se resimte in piata tranzactiilor. Exista practici identificate de ANAF, in care un detinator al unui cod de TVA deruleaza operatiuni comerciale, intr-un termen foarte scurt, fara a declara si plati taxa pe valoare adaugata sau achizitioneaza cu taxare inversa produse din statele membre ale Uniunii Europene si vinde la un pret sub-evaluat, distorsionand, astfel, mediul concurential" a declarat domnul Bogdan Nicolae Stan, presedintele ANAF.


Precizam ca in data de 01.02.2017, in M.O. nr. 93 a fost publicat Ordinul nr. 605 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h)
din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la Registrul Comertului care nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Principalele modificari survenite in urma adoptarii acestui ordin sunt:

  • Eliminarea obligativitatii contribuabililor de a depune declaratia 088;
  • Folosirea datelor interne si obtinute de la terti, in baza protocoalelor de schimb de informatii, pentru stabilirea intentiei si a capacitatii contribuabilului de a desfasura activitati economice si de a colecta TVA, in numele statului roman.
  • Solicitarea prezentei reprezentantului legal, a imputernicitului, a persoanei impozabile, la sediul organului fiscal pentru clarificarea situatiei generate de lipsa unor date care se regaseau in Formularul 088 (exemple: contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii conform Legii nr. 182/1991, documente care sa ateste tipul de viza detinuta de administratori persoana fizica, nerezident, conform OUG 194/2002, etc.);

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii


Anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din perspectiva justificarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice, se va aplica numai persoanelor impozabile la inregistrarea in scopuri de TVA care prezinta risc fiscal.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Februarie 2017


Votati articolul "ANAF anunta ca nu va mai cere planuri de afaceri si alte date nerelevante in locul D088":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Proces verbal selectie si adjudecare oferte de pret

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog mult de tot sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea problema:

- pentru desemnarea unei firme in vederea efectuarii unor lucrari de construire
directorul institutiei noastre a numit printr-o decizie o comisie de selectie si adjudecare oferte de pret
- acea comisie a ales firma castigatoare, intocmind in acest sens un Proces verbal
- regula este ca acest PV sa fie semnat de comisie, de invitati, trebuie aprobat de directorul institutiei
- directorul cere contabilului sa semneze acest PV
- recent, directorul cere si juristului sa semneze acest PV

Va rog frumos sa ma lamuriti daca juristul va trebui sa vizeze acest PV si
ce va trebui sa analizeze /urmareasca acesta, ce ar trebui sa se respecte ?



Raspuns: Dar juristul institutiei are vreo obligatie sa vizeze acest Proces verbal al comisiei de selectie ?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X