Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Punct de vedere CECCAR privind criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

ceccarpunct de vedere ceccarcriterii evaluare tva

Regasiti mai jos punctul de vedere al CECCAR referitor la proiectul de ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.

Domnului Viorel stefan, Ministrul Finantelor Publice
Domnului Bogdan-Nicolae Stan, Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Avand in vedere deschiderea pe care institutiile pe care le reprezentati o ofera mediului de afaceri si contribuabililor, va comunicam urmatorul punct de vedere referitor la proiectul de ordin publicat pe site-ul ANAF la sectiunea transparenta decizionala, proiect de ordin privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoare adaugata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitati economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, supuse inmatricularii la registrul comertului care nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA, publicat in data de 30.01.2017. 

 

Asa cum am mentionat in punctele de vedere transmise anterior, precum si in cadrul intalnirilor de lucru de la Minister, in opinia membrilor nostri experti contabili, procedurile de acordare si retragere a codului de TVA necesita clarificari si trebuie analizate atat din prisma Directivei UE privind TVA, cat si a Jurisprudentei Curtii de Justitie a UE in materie. Totodata, propunerea noastra concreta este in continuare eliminarea criteriilor ce pornesc de la prezumtia de vinovatie a societatii ce doreste inregistrarea in scopuri de TVA si inlocuirea acestora cu criterii clare si transparente, de cunoastere si ulterior implementarea unui sistem monitorizare a respectivului contribuabil, in functie de gradul de risc.

 Proiectul de ordin mentionat mai sus nu face decat sa mentina toate reglementarile din Ordinul ANAF nr. 2393/2016 si in special cele referitoare la criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile. Apreciem faptul ca au fost excluse din randul persoanelor impozabile pentru care se aplica procedura de anulare a codului de TVA acele persoane impozabile care au fost inregistrate, la cerere sau din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. b) coroborat cu alin. (10) din Codul fiscal, dar in continuare nu regasim in forma propusa a prezentului proiect de Ordin al Presedintelui ANAF criterii clare si transparente in privinta analizei capacitatii si intentiei de a desfasura operatiuni in sfera de TVA.

 

Consideram ca anularea codului de TVA sau neacordarea acestuia, doar in urma analizei de risc genereaza o incalcare a drepturilor contribuabililor precum si a Hotararilor Curtii Europene de Justitie. De asemenea art. 11, alin 11 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal mentioneaza ca in domeniul taxei pe valoarea adaugata si al accizelor, autoritatile fiscale si alte autoritati nationale trebuie sa tina cont de jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene. In continuare apreciem ca analiza de risc trebuie sa se concentreze exclusiv pe evaluarea riscului potrivit caruia numarul de identificare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit va fi utilizat in mod fraudulos si nu pe aspecte legate de capacitatea economica (mijloacele materiale, tehnice si financiare) de a desfasura activitatea. Simpla analiza de risc in baza caruia este evidentiat un risc estimat, consideram ca este o metoda subiectiva. in acest sens criteriile de analiza de risc trebuie sa fie clare si transparente iar riscul de evaziune fiscala trebuie sa fie dovedit. Aceste afirmatii sunt sustinute si de jurisprudenta Curtii Europene de Justitie, reflectate si in Cauza C527-11 - Valsts ienemumu dienests impotriva Ablessio SIA.

Curtea Europeana de Justitie in al carui Dispozitiv precizeaza ca articolele 213, 214 si 273 din Directiva 2006/112 trebuie interpretate in sensul ca se opun refuzului din partea administratiei fiscale a unui stat membru de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA unei societati pentru simplul motiv ca aceasta nu dispune, in opinia respectivei administratii, de mijloacele materiale, tehnice si financiare pentru a exercita activitatea economica declarata si ca titularul partilor sociale ale acestei societati a obtinut deja, in repetate randuri, un asemenea numar pentru societati care niciodata nu au exercitat efectiv o activitate economica si ale caror parti sociale au fost cesionate la scurt timp dupa atribuirea numarului respectiv, fara ca administratia fiscala in cauza sa fi stabilit, avand in vedere elemente obiective, ca exista indicii serioase care permit sa se suspecteze ca numarul de identificare in scopuri de TVA atribuit va fi utilizat in mod fraudulos.

Revine instantei de trimitere sarcina de a aprecia daca administratia fiscala mentionata a furnizat indicii serioase cu privire la existenta unui risc de evaziune in cauza principala. 

Prin urmare nu se justifica prezenta articolelor 4 si 5 din actualul proiect de ordin al presedintelui ANAF privind procedura de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a persoanelor impozabile, procedura de anulare care are la baza faptul ca contribuabilul nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA. 


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii


Mai mult, jurisprudenta invedereaza ca inscrierea persoanei impozabile in registrul persoanelor impozabile in scopuri de TVA reprezinta o cerinta de forma astfel incat o persoana impozabila nu poate fi impiedicata sa isi exercite dreptul de deducere pentru motivul ca nu este identificata in scopuri de TVA inainte de a utiliza bunurile dobandite in cadrul activitatii sale taxate (a se vedea in acest sens Hotararea citata anterior Nidera Handelscompagnie, punctul 51, precum si Dankowski, punctele 33, 34 si 36). in consecinta, refuzul de a atribui un numar de identificare in scopuri de TVA nu poate, in principiu, sa exercite nicio influenta asupra dreptului persoanei impozabile de a deduce TVA-ul achitat in amonte daca sunt indeplinite conditiile materiale care dau nastere acestui drept. 

Orice persoana care are intentia, confirmata de elemente obiective, sa inceapa in mod independent o activitate economica si care efectueaza primele cheltuieli de investitii in acest scop trebuie considerata o persoana impozabila (a se vedea in acest sens Hotararea din 8 iunie 2000, Breitsohl, C-400/98, Rec., p. I-4321, punctul 34, si Hotararea din 1 martie 2012, Polski Trawertyn, C-280/10, punctul 30). Astfel trebuie simplificata in totalitate procedura de inregistrare in scopuri de TVA si aceasta trebuie sa se realizeze prin simpla depunere a formularului 010 – Declaratie de inregistrare fiscala, formular folosit de altfel pentru declararea intregului vector fiscal. Desigur, suntem de acord cu solicitarea unor informatii suplimentare prin acelasi formular, pentru identificarea si cunoasterea contribuabilui si evaluarea modului in care acesta respecta prevederile legale de conformare, cum ar fi prezentarea altor persoane ce pot sa comunice cu autoritatea fiscala daca reprezentatul de drept nu este de gasit, sau o alta locatie unde se pot afla informatii despre societate daca la sediul social nu se regasesc persoane ale socitatii in cazul inspectiilor inopinate – procedura existenta de exemplu in Germania.

Cititi integral punctul de vedere al CECCAR aici.

Sursa: CECCAR

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Februarie 2017


Votati articolul "Punct de vedere CECCAR privind criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Completare aviz de insotire a marfii doar cantitativ

Intrebare: Buna ziua,

O soc com vinde produse alimentare en detail. Se doreste ca documentul (aviz de insotire a marfii) care va insoti marfa pe timpul transportului sa se completeze doar cantitativ, fara valoare (pt a nu se afla preturile unitare de achizitie ale produselor) urmand ca factura sa sosesca ulterior.
Este corect a se intocmi avizul doar cantitativ, tinand cont ca OMFP 3512/2008 mentioneaza ca "pretul de vânzare si valoarea la pret de vânzare pentru unitătile cu amănuntul" este unul din elementele obligatorii ale avizului?
Totodata, "in conditiile în care nu se înscriu datele valorice în Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca aceste date să se regăsească într-un alt document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a valorii bunurilor" (OMFP 3512/2008). Se refera la factura?
Adica, pot primi aviz doar cantitativ, gestionarul va intocmi NIR doar cantitativ in 3 exemplare, avizul cu 2 NIR-uri sosesc la sediu pt inregistrare in contabilitate, iar aici sa se completeze pretul de vanzare unitar, valoarea si ulterior un exemplar intocmit complet sa se trimita la magazin pt un eventual control. Daca in acest timp soseste vreun control la magazin si exista doar un NIR cantitativ credeti ca este vreo problema?


Va multumesc.

Raspuns: Va rog un raspuns urgent pt ca deja am un transport cu aviz doar cantitativ. VA multumesc.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile