Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Infiintare fundatie si transfer activitate. Cum va proceda o asociatie non-profit cu patrimoniu mare?

ONGfundatieinregistrari contabiletransfer activitate

Vom vedea prin cele ce urmeaza ce etape trebuie sa parcurga o asociatie non-profit cu patrimoniu mare pentru a deveni o fundatie non-profit care deruleaza respectiva activitate.

Potrivit art. 60 din OG 26/2000, cu modificarile si compeltarile ulterioare, in cazul dizolvarii asociatiei sau fundatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre persoane fizice.

Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, printr-o procedura stabilita in statutul asociatiei sau al fundatiei.

Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile mentionate mai sus precum si in cazul in care statutul asociatiei sau al fundatiei nu prevede o procedura de transmitere a bunurilor ori daca prevederea este contrara legii sau ordinii publice, bunurile ramase dupa lichidare vor fi atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.

Data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a stabilit o data ulterioara.

In concluzie, pentru transmiterea bunurilor este necesara infiintarea unei fundatii cu scop asemanator precum si existenta unei proceduri stabilita prin statutul asociatiei privind transmiterea bunurilro respective.
a) scoaterea din evidenta a elementelor de natura capitalurilor proprii transferate:
106/105 = 462


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii


b) scoaterea din evidenta a elementelor de natura activelor transferate:
2812/2813/2814 = 212

892 = %
212/213/214
3xx
4xx
5xx

c) scoaterea din evidenta a elementelor de natura datoriilor transferate:
4xx = 892

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Februarie 2017


Votati articolul "Infiintare fundatie si transfer activitate. Cum va proceda o asociatie non-profit cu patrimoniu mare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este prejudiciul: valoarea contractului sau diferenţa de bani ?

Intrebare: Bună ziua !

Vă rog mult de tot să mă ajutaţi şi să mă lămuriţi cu privire la următoarea situaţie:

- în anii anteriori s-au făcut achiziţii de bunuri culturale
- acum, în Dosarul penal în care se pune problema legalităţii
achiziţiilor şi a plăţilor respective,
s-a descoperit că s-au întocmit documente privind achiziţiile făcute
( de ex.: Contracte de vânzare-cumpărare bunuri culturale,
Acte de evaluare şi Procese-verbale de negociere, recepţii, plăţi, etc )
şi în zile în care salariaţi care au semnat nu au fost prezenţi la serviciu
( au fost în CO, CM, CFP sau au fost zile nelucrătoare ).
La Expertiza grafologică s-a descoperit că
unele semnături au fost falsificate.
Salariaţii se tem, iar unii salariaţi au spus că
îşi recunosc semnătura,
chiar în condiţiile arătate mai sus.

Vă rog foarte mult să îmi spuneţi:
1 - acele documente sunt valabile juridic sau nu ?
2 - care este prejudiciul ?
- valoarea contractului, dacă se vor considera că
documentele nu sunt valabile juridic ?
sau diferenţa de bani, dintre supraevaluarea bunurilor şi valoarea reală ?


Raspuns: Actele incheiate sunt valabile juridic, doar ca diferenta intre pretul platit si cel evaluat este...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Clarificari ANAF: CAS si CASS datorate de ANGAJATORI pentru contractele individuale de munca cumulate

    • Ca regula generala pentru persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajatori - baza lunara de calcul pentru CAS si CASS o reprezinta suma castigurilor brute realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. (art. 140 alin. 1, art. 158 alin. 1 din Codul fiscal). Exceptie: In cazul castigului lunar brut realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intrea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul de finante considera ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit reprezinta secret fiscal

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a afirmat, marti, ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit se incadreaza la "secret fiscal" si ca acestea vor fi furnizate membrilor Comisiilor parlamentare de specialitate sub mentiunea "pastrarii secretului fiscal". "Legislatia astazi prevede ca acest tip de informatii se incadreaza la secretul fiscal, indiscutabil dumneavoastra ca membri ai comisiei aveti dreptul si aveti acces la aceste in...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate Trim. III 2017 au termen la 25 septembrie

    • Va informam ca luni, 25 septembrie 2017 este termenul limita pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017.   Data de 25 septembrie 2017 constituie termen pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017 cu titlu de impozit pe venit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor. Plata impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Clienti incerti. Care este regimul fiscal care se aplica?

    • In analiza urmatoare, o societate are creante neincasate de la o societate din grup (USA). Administratorul a dispus scoaterea lor din evidenta. Vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vederepdv al cheltuielii si al TVA in cazurile in care: 1. exista o hotarare cu falimentul societatii din USA 2. nu exista o hotarare cu falimentul societatii din USA. Iata raspunsul specialistului: La pct.328 din  OMFP 1802/2014 privi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".