Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Infiintare fundatie si transfer activitate. Cum va proceda o asociatie non-profit cu patrimoniu mare?

ONGfundatieinregistrari contabiletransfer activitate

Vom vedea prin cele ce urmeaza ce etape trebuie sa parcurga o asociatie non-profit cu patrimoniu mare pentru a deveni o fundatie non-profit care deruleaza respectiva activitate.

Potrivit art. 60 din OG 26/2000, cu modificarile si compeltarile ulterioare, in cazul dizolvarii asociatiei sau fundatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmite catre persoane fizice.

Aceste bunuri pot fi transmise catre persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator, printr-o procedura stabilita in statutul asociatiei sau al fundatiei.

Daca in termen de 6 luni de la terminarea lichidarii lichidatorii nu au reusit sa transmita bunurile in conditiile mentionate mai sus precum si in cazul in care statutul asociatiei sau al fundatiei nu prevede o procedura de transmitere a bunurilor ori daca prevederea este contrara legii sau ordinii publice, bunurile ramase dupa lichidare vor fi atribuite de instanta competenta unei persoane juridice cu scop identic sau asemanator.

Data transmiterii bunurilor este cea a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a stabilit o data ulterioara.

In concluzie, pentru transmiterea bunurilor este necesara infiintarea unei fundatii cu scop asemanator precum si existenta unei proceduri stabilita prin statutul asociatiei privind transmiterea bunurilro respective.
a) scoaterea din evidenta a elementelor de natura capitalurilor proprii transferate:
106/105 = 462


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


b) scoaterea din evidenta a elementelor de natura activelor transferate:
2812/2813/2814 = 212

892 = %
212/213/214
3xx
4xx
5xx

c) scoaterea din evidenta a elementelor de natura datoriilor transferate:
4xx = 892

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ONGfundatieinregistrari contabiletransfer activitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Februarie 2017


Votati articolul "Infiintare fundatie si transfer activitate. Cum va proceda o asociatie non-profit cu patrimoniu mare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli intretinere sediu

Intrebare: Buna ziua,

Am infiintat o SRL in 2008, iar sediul firmei este chiar in casa in care locuiesc. Exista un contract de comodat in care se specifica ca firma plateste o parte din cheltuielile de intretinere, dar pana acum nu m-am gandit sa inregistrez nici o factura (gaz,apa,curent) si nici contabilul nu mi-a sugerat acest lucru.
As mai putea sa inregistrez retroactiv macar facturile din anul trecut, respectiv 2012?

Va multumesc,
Karla T

Raspuns: Buna ziua, Daca in contractul de comodat este specificat exact spatiul de care dispune SRL, puteti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X