Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Estimare venituri din activitati independente si declaratia estimativa. Cum procedam?

venituri din activitati independentedeclaratia 200declaratia 220birou executori judecatoresti

In randurile de mai jos, avem exemplul unui birou de executori judecatoresti care tine contabilitatea in partida simpla. In anul 2016 a obtinut un venit impozabil foarte mare si doreste depunerea declaratiei 200 impreuna cu declaratia 220, pe aceasta din urma dorind sa o intocmeasca la jumatate din suma impozabila aferenta 2016. Vom vedea ce procedura trebuie urmata.

Conform art. 120 alin. 3 din Codul fiscal contribuabilii care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior depun, odata cu declaratia privind venitul realizat, si declaratia privind venitul estimat/norma de venit. La pct. 36 alin. 6 din Normele metodologice se precizeaza ca prin motive obiective care conduc la depunerea unei noi declaratii privind venitul estimat/norma de venit in vederea recalcularii nivelului platilor anticipate se intelege: intreruperi temporare de activitate in cursul anului din motive medicale justificate cu documente, situatii de forta majora, alte cauze care genereaza modificarea veniturilor.

Legislatia fiscala ori procedural fiscala nu conditioneaza in vreun fel depunerea declaratiei pentru venitul estimativ diferit cu cel putin 20% fata de anul anterior, respectiv justificarea motivelor "obiective" cu documentatie adecvata, fiind vorba de o declaratie pe proprie raspundere care implica si perceptia subiectiva a contribuabilului (este vorba de un venit "estimat" a fi realizat – declaratia 220 si nu de un venit efectiv realizat – declaratia 200).

Obligativitatea luarii in considerare a declaratiilor estimative de venit reiese si din prevederile art. 121 alin. 6 din Codul fiscal conform carora, pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal trebuie sa ia ca baza de calcul venitul anual estimat, in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat/norma de venit pentru anul curent. Numai daca nu este depusa o declaratie estimativa de venit, la stabilirea platilor anticipate se va lua venitul net din declaratia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent.

In concluzie, executorul judecatoresc are tot dreptul ca, impreuna cu declaratia anuala pe venit aferenta anului 2016, sa depuna si declaratia estimativa de venit pe anul 2017, prin care poate estima venituri cu cel putin 20% mai mici decat cele realizate in anul 2016.

Pozitia organelor fiscale teritoriale este abuziva, neavand niciun temei legal. Va sugeram sa insistati pentru primirea declaratiei, eventual sa cereti audienta sefului administratiei fiscale ori sa formulati o reclamatie/sesizare in scris. Exista si varianta ca declaratia estimativa de venit sa fie transmisa prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire (pentru dovada transmiterii), insa exista un risc mai mare ca la emiterea deciziei de plati anticipate organul fiscal sa nu tina cont de veniturile din declaratia estimativa, ceea ce va obliga persoana fizica respectiva sa urmeze calea contenciosului fiscal, prin formularea unei contestatii potrivit Codului de procedura fiscala.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Februarie 2017


Votati articolul "Estimare venituri din activitati independente si declaratia estimativa. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contracte diverse - semnaturi si plati

Intrebare: Buna dimineata !

Noul director al institutiei noastre publice cere ca orice Contract
( de munca, comercial, de prestari servicii, etc.) ce va fi incheiat intre institutia noastra si
alte persoane fizice sau juridice sa fie semnat
de salariatul care l-a completat cu toate datele necesare,
apoi sa fie vizat de jurist, si semnat si de contabilul sef si salariatul care pune viza CFP.

Dar, sunt totusi perioade cand unii salariati nu sunt prezenti la serviciu
( sunt in concediu de odihna,..).

Va rog frumos sa ne ajutati si sa ne dati un sfat,
si sa ne spuneti daca unul dintre acesti salariati nu sunt la serviciu,
mai pot semna un contract ulterior incheierii lui, atunci cand vor veni din concediu ?

Directorul cere ca un Contract ce a fost incheiat saptamana trecuta
sa fie semnat saptamana aceasta si de contabilul sef,
care a venit din concediul de odihna,
pentru ca altfel, spune el, nu poata sa faca plata.

Contabilul sef poate semna contractul doar cu data de acum,
cand este prezent la serviciu.
Consider ca o semnatura retroactiva ar constitui un fals in inscrisuri.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un sfat in cazul prezentat.


Raspuns: Semnare contractelor se face de persoanele desemnate urmand procedurile. In cazul perioadei de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X