Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Diferente la receptia marfurilor dupa intocmirea DVI. Ce procedura urmam pentru reglarea situatiei?

ndeclaratia vamalareceptie marfuriinregistrari contabilecodul fiscaltva

Care este procedura de urmat daca se constata minus sau plus la receptia fizica dupa emiterea DVI?

In eventualitatea in care, dupa emiterea unui DVI (sau chiar DVE), se constata diferente fata de datele inscrise initial in acest document, fie la sesizarea agentului economic, fie din propria initiativa, organul vamal va modifica declaratia vamala, recalculand toate drepturile vamale corespunzatoare, in baza unor documente care atesta modificarea, in plus sau minus, a datelor inscrise initial in declaratie. Perioada de timp in care agentul economic are posibilitatea sa notifice organul vamal pentru regularizarea situatiei este de 5 ani de la data declaratiei vamale (de la data acordarii liberului de vama).
Acest aspect este mentionat in Codul vamal al Romaniei:

Codul vamal al Romaniei:

"CAPITOLUL VI: Controlul ulterior al declaratiilor

Art. 100
(1) Autoritatea vamala are dreptul ca, din oficiu sau la solicitarea declarantului, intr-o perioada de 5 ani de la acordarea liberului de vama, sa modifice declaratia vamala.

(2) In cadrul termenului prevazut la alin. (1), autoritatea vamala verifica orice documente, registre si evidente referitoare la marfurile vamuite sau la operatiunile comerciale ulterioare in legatura cu aceste marfuri. Controlul se poate face la sediul declarantului, al oricarei alte persoane interesate direct sau indirect din punct de vedere profesional in operatiunile mentionate sau al oricarei alte persoane care se afla in posesia acestor acte ori detine informatii in legatura cu acestea. De asemenea, poate fi facut si controlul fizic al marfurilor, daca acestea mai exista.


Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii




(3) Cand dupa reverificarea declaratiei sau dupa controlul ulterior rezulta ca dispozitiile care reglementeaza regimul vamal respectiv au fost aplicate pe baza unor informatii inexacte sau incomplete, autoritatea vamala ia masuri pentru regularizarea situatiei, tinand seama de noile elemente de care dispune.

(4) Autoritatea vamala stabileste modelul documentului necesar pentru regularizarea situatiei, precum si instructiunile de completare a acestuia.

(5) In cazul in care se constata ca a luat nastere o datorie vamala sau ca au fost sume platite in plus, autoritatea vamala ia masuri pentru incasarea diferentelor in minus sau rambursarea sumelor platite in plus, cu respectarea dispozitiilor legale.
(6) In cadrul controlului ulterior al declaratiilor, autoritatea vamala stabileste potrivit alin. (3) si diferentele in plus sau in minus privind alte taxe si impozite datorate statului in cadrul operatiunilor vamale, luand masuri pentru incasarea diferentelor in minus constatate. Diferentele in plus privind aceste taxe si impozite se restituie potrivit normelor legale care le reglementeaza.
(7) Cand incalcarea reglementarilor vamale constituie, dupa caz, contraventie sau infractiune, autoritatea vamala este obligata sa aplice sanctiunile contraventionale sau sa sesizeze organele de urmarire penala.

(8) Declaratia vamala acceptata si inregistrata, precum si documentul prevazut la alin. (4) constituie titlu de creanta."

Normele de aplicare:

"CAPITOLUL II: Dispozitii privind reglementarea diferentelor
Art. 189
La transportul marfurilor pe cale ferata sau rutiera, pentru diferentele dintre datele inscrise in documentele de transport si cele din declaratia vamala autoritatea vamala cere declarantului vamal punerea de acord si prezentarea altor documente de transport.

Art. 190
(1) La transportul marfurilor pe cale maritima, fluviala si aeriana, diferentele dintre datele inscrise in manifestul incarcaturii sau, dupa caz, in declaratia pentru marfa si marfurile efectiv descarcate sau transbordate se pun de acord, pe baza documentului de constatare, emis de autoritatile comerciale autorizate in acest scop, din care rezulta marfurile efectiv descarcate.
(2) Pentru diferentele in minus dintre marfurile si cantitatile efectiv descarcate de pe nave sau aeronave si marfurile si cantitatile constatate la controlul vamal efectuat in magazii sau pe cheiuri, gestionarul marfurilor este obligat sa achite drepturile de import.

(3) Pentru diferentele in plus sau in minus dintre marfurile si cantitatile inscrise in manifestul incarcaturii si cele inscrise in declaratiile vamale de export se rectifica manifestul incarcaturii in mod corespunzator cu datele inscrise in declaratiile vamale de export.

Art. 191
La transportul postal, pentru diferentele dintre datele inscrise in documentele postale si bunurile constatate la controlul vamal, organele postale incheie procese verbale de constatare, vizate de autoritatea vamala, in baza carora diferentele se scad din evidenta.
Art. 192
In cazurile in care diferentele constatate potrivit art. 189, art. 190 alin. (1) si (2) si art. 191 sunt urmare a sustragerilor marfurilor pe teritoriul vamal al Romaniei, autoritatea vamala incheie un act constatator pe baza caruia transportatorul sau, dupa caz, gestionarul marfurilor este obligat sa achite drepturile de import.

Art. 193
(1) In situatia in care se constata diferente aparute ca urmare a influentei factorilor naturali in timpul transportului, manipularii sau al depozitarii marfurilor, determinate in baza unor reglementari legale, nu se stabilesc drepturi de import. Mentiunea privind greutatea declarata se modifica in mod corespunzator in baza reglementarilor legale si se trece in documentele vamale.
(2) Pentru diferentele in minus dintre marfurile inscrise in declaratia sumara si cele efectiv constatate pe baza declaratiei vamale in detaliu, gestionarul marfurilor este obligat sa achite drepturile de import."

Asadar, doar organul vamal va stabili documentul / documentele in baza carora trebuie efectuata regularizarea DVI-ului initial.

In gestiunea si evidenta proprie, societatea trebuie sa procedeze astfel:
- sa intocmeasca Nota de receptie si constatare diferente (cod 14-3-1A) - document reglementat de OMFP 2634/2015 privind documentele financxiar-contabile - conform instructiunilor de utilizare a acestui document "in situatia in care se constata diferente la receptie, entitatile trebuie sa stabileasca prin proceduri proprii informatiile care trebuie sa fie inscrise in Nota de receptie si constatare de diferente (ex: cantitatea si valoare constatate plus/minus, persoanele care au facut receptia si alte mentiuni, in functie de necesitati)."
- in cadrul modelului stabilit pentru NIR de OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, apar doua rubrici privind cantitatea: o rubrica referitoare la cantitatea conform documentelor si o rubrica privind cantitatea conform receptiei efective. In contabilitate, in contul de bunuri aferente, se inregistreaza cantitatea receptionata, iar alocarea (repartizarea) cheltuielilor se va face pentru aceasta cantitate
- sa solicite furnizorului emiterea unui document privind regularizarea situatiei: un credit note pentru bunurile lipsa - daca aceastea nu vor mai fi expediate - sau un invoice pentru bunurile receptioante in plus fata de invoice-ul initial.
Documentele justificative sunt:
- factura (invoice-ul si DVI - daca este cazul),
- NIR-ul completat cu toate datele solicitate de formular, din care sa rezulte cantitatea conform documente si cantitatea efectiv receptionata, semnat de comisia legal constituita pentru a receptiona marfa si, eventual, un proces verbal de constatare diferente, care sa fie semnat si de un reprezentant, daca exista, al firmei de transport,
- nota contabila din care rezulta inregistrarea conform cantitatii efectiv receptionata,
- corespondenta cu furnizorul privind aceste diferente si documentele emise de acesta pentru remedierea situatiei.

Toate aceste documente se prezinta organului vamal - pe care ar trebui sa-l contacati inainte de a va prezenta la el, astfel incat sa va comunice excat documentele de care are nevoie pentru reglementarea situatiei -, plus alt document solicitat de catre acesta, ocazie cu care vama va proceda la regularizarea situatiei. In urma caestei reegularizazri, fie vor rezulta drepturi vamale de achitat - care vor genera si accesorii -, fie vor rezulta drepturi vamale de restituit catre dvs - care vi se vor rambursa sau se vor compensa cu ocazia efectuarii de catre dvs a altui import.

In contabilitate, inregistrarile se vor face in functie de rezultatele corespondentei cu furnizorul.
Insa, pana la finalizarea corespondentei, in contabilitate veti inregistra in conturile de bunuri (probabil este vorba de stocuri) doar cantitatile dinj NIR inscrise la rubrica receptional si nu cele de la rubrica conform documente.

In principiu, inregistrarile contabile pe baza NIRului sunt urmatoarele:
- daca este vorba de plus la receptie - cantitate inscrisa in NIR la rubrica "Receptionat":
371 = 401 cu cantitatea din invoice * pret in valuta * curs BNR valabil la data invoice-ului
si
371 = 408 cu diferenta gasita in plus la receptie * pret in valuta * curs BNR valabil la data invoice-ului
urmanad ca, probabil, furnizorul sa emita un invoice pentru aceasta diferenta.
La primirea invoice-ului pentru diferenta de cantitata in plus, se face urmatoarea inregistrare in contabilitate, fara a se mai intocmi NIR:
408 = 401 cu valoarea invoice-ului * curs BNR valabil la data acestuia
si, concomitente, diferente de curs:
665. = 408 sau 408 = 7651.

In aceasta situatie, daca organul vamal stabileste obligatii de plata - poate s-a facut vama pe baza invoice-ului initial si nu pe baza cantitatilor efective - inregistrarile sunt cele clasice:
- taxe vamale:
371 = 446 / analitic taxe vamale

- tva in vama:
4426 = 5121 sau, recomandat
4426 = 446 / tva in vama

si plata acestora
446 / taxe vamale, tva in vama = 5121.

Daca marfa este deja vanduta, atunci taxa vamala se inregistreaza direct pe o cheltuiala:
635 = 446 / taxe vamale.

- daca este vorba de minus la receptie - cantitate inscrisa in NIR la rubrica "Receptionat":
371 = 401 cu cantitatea efectiv receptionata * pret in valuta din invoice * curs BNR valabil la data invoice-ului
si 327 = 401 cu diferenta de cantitate in minus * pret in valuta din onvpoice * curs BNR valabil la data invoice-ului

urmand ca, probabil, furnizorul sa emita un credit note pentru aceasta diferenta in minus.
La primirea credit note-ului pentru diferenta in minus, se face urmatoarea inregistrare in contabilitate:
327 = 401 cu minus valoare * curs BNR valabil la data credit note-ului.

In aceasta situatie, daca organul vamal stabileste drepturi vamale de rambursat societatii - poate s-a facut vama pe baza invoice-ului initial si nu pe baza cantitatilor efective - inregistrarile sunt cele clasice, cu deosebirea ca se fac in rosu (cu minus):
- taxe vamale:
371 = 446 / analitic taxe vamale minus taxa vamala stabilita de3 organul vamal

- tva in vama:
4426 = 5121 minus TVA in vama sau, recomandat
4426 = 446 / tva in vama minus TVA in vama

si incasarea acestora:
5121 = 446 / taxe vamale, tva in vama
sau raman in soldul debitor al contului 446 si se vor compensa cu altre drepturi vamale de la un import ulterior.

Daca marfa este deja vanduta, atunci taxa vamala se inregistreaza direct pe o cheltuiala:
635 / 607 = 446 / taxe vamale minus taxe vamale.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Februarie 2017


Votati articolul "Diferente la receptia marfurilor dupa intocmirea DVI. Ce procedura urmam pentru reglarea situatiei?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cu ce procent tva se factureaza fan

Intrebare: Trebuie sa facturez la luna octombrie , catre o persoana fizica, fan si nu stiu daca cu tva 9% sau 20% ori se aplica taxare inversa.Multumesc.

Raspuns: Nu stiu la ce cota de TVA se incadreaza fanul dar cu siguranta nu se factureaza unei persoane fizice...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contribuabili nu mai depun D 392A si 392B?

    • Va informam ca ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Societatile neinregistrate sau inregistrate in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este sub 220.000 lei la 31 decembrie 2016 nu mai sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratiile 392A si 392B. In concret, ontribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri e...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Declaratia 205 si Declaratia 207. Ce raspunsuri au dat consultantii ANAF

    • Tema sesiunii de asistenta online din 22 februarie anuntata de ANAF a fost Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc, castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit 205 si Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti 207. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri c...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Formularele 402 si 403 se depun pana la 28 februarie 2017

    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura s...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X