Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Preluare creanta. Cum va arata monografia contabila?

monografie contabilacesiune creantainregistrari contabilereevaluare

In analiza de mai jos, avem o societate care a preluat o creanta de 5.000 euro in baza unui contract de cesiune avand data de 14.12.2016. Pretul cesiunii este de 500 euro. In data de 20 ianuarie 2017 societatea incaseaza 1.500 euro. Stabilim care sunt inregistrarile contabile pentru preluarea creantei si incasarea partiala a acesteia, precum si daca se reevalueaza creanta de incasat la sfarsitul fiecarei luni.

Din punct de vedere contabil creantele preluate prin cesiune sunt reglementate la pct. 333 din reglementarile contabile in vigoare, astfel:
Creantele preluate prin cesionare se evidentiaza in contabilitate la costul de achizitie (articol contabil 461 "Debitori diversi" = 462 "Creditori diversi").

Valoarea nominala a creantelor astfel preluate se evidentiaza in afara bilantului (contul 809 "Creante preluate prin cesionare").
In cazul achizitiei unui portofoliu de creante, costul de achizitie se aloca pentru fiecare creanta astfel preluata.
In cazul in care cesionarul recupereaza de la debitorul preluat o suma mai mare decat costul de achizitie al creantei fata de acesta, diferenta dintre suma incasata si costul de achizitie se inregistreaza la venituri (contul 758 "Alte venituri din exploatare"/analitic distinct) la data incasarii.

Asadar la preluarea creantei veti inregistra:
- Inregistrarea preluarii creantei cesionate
461 "Debitori diversi” = 462 "Creditori diversi” 500 euro

- Plata creantei


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii



462 = 5121 500 euro.

Inregistrarea extrabilantiera creanta i preluata la valoarea nominala:
Debit cont 809 5.000 euro

- Incasarea creanta:
5121 = % 1.500 euro
"Conturi la banci in lei”
461 – costul de achizitie 500 euro
"Debitori diversi”
758 - diferenta
"Alte venituri din exploatare”/analitic distinct 1.000 euro.

Si concomitent inregistarea in creditul contului 809 cu 1.500 euro. Dupa cum se observa , creanta la valoarea nominala se inregistreaza in contul 809. Astfel, apreciez ca sumele inregistrate in acest cont nu se evalueaza la sfarsitul fiecarei luni.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilacesiune creantainregistrari contabilereevaluare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 Februarie 2017


Votati articolul "Preluare creanta. Cum va arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie rectificativa - D112

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi spuneti cum ar trebui procedat in urmatoarea speta:
O asociatie de proprietari a incheiat conventie civila de prestari servicii pentru functia de administrator, considerand activitatea administratorului drept munca independenta. In conventie nu este precizat un program fix de lucru, nici un numar de ore/luna, iar la capitolul cheltuieli decontate este trasa o liniuta. Pentru perioada ianuarie-iunie inclusiv a anului 2012, asociatia a retinut la sursa, declarat si platit somaj, CAS 10,5% si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut -CAS retinut - somaj retinut). Din luna august (pentru luna iulie) 2012 si pana in prezent asociatia retine la sursa, declara si plateste 5,5% CASS si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut - CASS retinut). Mentionez ca administratorul este angajat cu norma intreaga la o alta institutie de stat. Avand in vedere modificarile aferente lunii iulie, la completarea D112 pentru luna iulie s-a operat retinerea de CASS si s-a renuntat la retinerea CAS, insa importand datele din luna anterioara, respectiv luna iunie, impozitul pe venit a ramas in luna iulie cu aceeasi valoare ca si in luna iunie. S-a retinut si declarat deci cu aproximatie cu 5 lei mai putin decat trebuia la impozitul pe venitul aferent lunii iulie. Toate declaratiile ulterioare pana la sfarsitul anului au fost completate prin preluarea informatiilor din luna anterioara, deci la toate s-a gresit valoarea impozitului pe venit cu aproximativ 5 lei in minus.
Daca asociatia depune declaratie rectificativa pentru fiecare luna din iulie pana in decembrie, corectand valoarea impozitului pe venit si platind diferenta de 5lei/luna x6 luni, asociatia va avea de platit si penalizari, dobanzi sau amenda? Care este cuantumul acestora?

Administratorul asociatiei de proprietari a propus sa restituie o suma de bani astfel incat valoarea impozitului pe venit sa fie corecta, iar asociatia sa depuna declaratii rectificative modificand doar venitul brut astfel incat sa fie corelat cu impozitul pe venit declarat si platit. In acesta situatie CASS-ul care s-a platit ar fi mai mare decat trebuia, dar credem ca este mai bine decat sa il micsoram si sa cerem banii inapoi de la stat.

Care solutie credeti ca este cea mai potrivita? Exista o alta solutie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Desi articolul de lege il stiam, nu mi-e clar raspunsul in cazul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X