Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Calcul impozit pe venitul microintreprinderilor. Cum facem monografia contabila?

calcul impozit pe venitmicrointreprindereinregistrari contabilemonografie contabila

In randurile de mai jos, avem o societate care are codul de TVA anulat din data 01.11.2016 ca urmare a expirarii sediului social si incepand cu data de 01.02.2017 trece la impozit pe venit avand cifra de afaceri mai mica de 500.000 euro. Vom vedea cum este corect sa se inregistreze vanzarea pe baza de bon fiscal catre populatie si daca sunt corecte inregistrarile


5311 = 707 cu suma de 1000 lei
5311 = 446 cu suma de 190 lei adica 1000 lei x 19%
sau 5311 = 707 cu suma de 1190 lei si 635 = 446 cu 190 lei.

De asemenea, stabilim daca impozitul pe profit in luna ianuarie 2017 se calculeaza la suma din contul 707 minus suma din contul 635 si minus cheltuiala cu salariile, apa etc.

Evita acum orice amenda pe care ANAF incearca sa ti-o aplice pentru incalcarea legislatiei privind regimul microintreprinderilor. Afla care estecontabilitatea microintreprinderilor.


Iata raspunsul specialistului:

Corect este sa inregistrati vanzarea:
5311=707 cu suma de 1000
5311=446 cu suma de 190 adica 1000*19%
(desigur, la stabilirea pretului de vanzare trebuie sa tineti cint ca veti colecta TVA, deci vanzarea cu 1.000 de lei a unui produs nu va va duce sub costuri).


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii




Impozitul pe venitul micorintreprinderii se va calcul prin aplicarea procentului de 1 sau 3% (in functie de numarul de angajati) la baza de impozitare.

Baza de impozitare se stabileste conform art. 53 din Codul fiscal.
Sa presupunem ca dvs. aveti doar venituri din vanzari 100.000 lei si cheltuieli cu marfurila 50.000, cu salariile 20.000 lei, cu apa 1.000 lei si cu paza 500 de lei.

Daca atunci cand erati platitor de impozit pe profit ati fi calculat impozitul :
16% x (100.000 – 50.000 - 20.000 – 1.000 – 500) = 16% x 28.500 = 4560 lei
Acum, cand platiti impozit pe venitul microintreprinderii, veti stabili impozitul :
1 sau 3% x 100.000 = 1000 sau 3000 de lei.

Cheltuielile cu marfurile, salariile, apa, etc. nu mai au nicio relevanta la calculul impozitului.
La art. 53 din Codul fiscal veti gasi cheltuielile care se adauga bazei impozabile si veniturile care nu intra in baza impozabila, dar nu se mai pune problema cheltuielilor deductibile care se scad din venituri.

Pentru luna ianuarie 2017 – cand inca functionati ca platitori de impozit pe profit – veti calcula impozitul ca si pana acum : (Venituri – cheltuieli + cheltuieli nedeductibile – venituri neimpozabile) x 16%.
De la 1 februarie 2017, cand deveniti microintreprindere, cheltuielile deductibile nu mai au nicio relevanta.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calcul impozit pe venitmicrointreprindereinregistrari contabilemonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Februarie 2017


Votati articolul "Calcul impozit pe venitul microintreprinderilor. Cum facem monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.39 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se inregistreaza reamenajarea unui spatiu inchiriat

Intrebare: cum inregistrez in contabilitate cheltuielile efectuate cu reamenajearea unui spatiu inchiriat in care firma isi desfasoara activitatea?
acestea sunt:- cheltuielile cu arhitectul (acesta este persoana fizica.Pot face un contract pe baza caruia sa inregistrez cheltuiala sa o pot deduce fiscal?)
- cheltuieli cu materialele si serviciile prestate de o firma
totalul cheltuielilor se ridica in jurul valorii de 6000-7000 euro.

Raspuns: Pentru imobilizarile inchiriate, chiriasul care efectueaza cheltuieli in scopul modernizarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X