Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Infiintare societate. Cum va arata monografia contabila?

Infiintare societatecheltuieli infiintareinregistrari contabiledividendemonografie contabila

Va propunem pentru analiza urmatoare situatia in care se infiinteaza o firma in Romania de tip SRL. Actionari sunt cetateni straini. Obiectul de activitate e reprezentat de consultanta acordata unor firme din statul strain pentru vanzari de marfuri in spatiul european. Firma va angaja un contabil cu doua ore/zi, actionari incasand dividende. Vom vedea care este monografia contabila pentru aceasta firma avand in vedere obiectul de activitate.

Subscrierea capitalului social, in sumele si procentele prevazute in actul constitutiv
456 = 1011
"Decontari cu actionarii/ "Capital subscris nevarsat"
asociatii privind capitalul analitic pe fiecare asociat"

- Varsarea capitalului social in numerar
5121 = 456
Si
1011 = 1012

Cheltuielile de constituire pot fi inregistrate ca imobilizari necorporale prin contul 201- "Cheltuieli de constituire" sau pot fi inregistrate direct in conturile de cheltuieli. Decizia de a capitaliza cheltuielile de constituire apartine asociatilor/actionarilor.
In cazul in care aceste cheltuieli se capitalizeaza, cheltuielile de constituire trebuie amortizate in cadrul unei perioade de maximum cinci ani.


Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri

Vezi detalii

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


Exista si restrictii privind repartizarea profitului in cazul in care aceste cheltuieli sunt tratate ca imobilizare necorporala.
Astfel, in situatia in care cheltuielile de constituire nu au fost integral amortizate, nu se face nici o distribuire din profituri, cu exceptia cazului in care suma rezervelor disponibile pentru distribuire si a profitului reportat este cel putin egala cu cea a cheltuielilor neamortizate.
- inregistrarea facturilor aferente operatiilor de constituire a societatii:
201 = 404
Cheltuieli de constituire Furnizori de imobilizari

- amortizarea cheltuielilor de constituire pe o perioada de maxim 5 ani. Amortizarea se inregistreaza lunar in contabilitate.
6811 = 2801
Cheltuieli de exploatare privind Amortizarea cheltuielilor de constituire
amortizarea imobilizarilor

- Inregistrarea veniturilor din intermedieri catre societati din Italia
Daca societatile furnizeaza un cod de TVA valabil, locul prestarii serviciilor se considera a fi in Italia iar facturile se emit fara TVA
411 = 704

Pentru prestarea serviciilor catre societati din Uniunea Europeana este necesara inscrierea societatii in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

Inregistrarea cheltuielilor
- Salarii
641 = 421
Cheltuieli cu salariile personalului Personal remuneratii datorate

- Retinerile aferente
421 = %
Personal remuneratii datorate 4312
Contributia personalului la asigurarile sociale
4314
Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate
4372
Contributia personalului la fondul de somaj
444
Impozit pe venitul din salarii

- CAS 20,8%
6451 = 4311
Contributia unitatii la asigurarile sociale Contributia unitatii la asigurarile sociale

- fondul de sanatate 5,2 %
6453 = 4313
Contributia angajatorului pentru Contributia angajatorului pentru
asigurarile sociale de sanatate asigurarile sociale de sanatate

- fondul de somaj 0,5%
6452 = 4371
Contributia unitatii pentru Contributia unitatii la
ajutorul de somaj fondul de somaj

- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate 0,85%
6453 = 4313/analitic
Contributia angajatorului pentru Contributia angajatorului pentru
asigurarile sociale de sanatate asigurarile sociale de sanatate

- contributia pentru fondul de garantare a creantelor salariale
635 = 447
Cheltuieli cu alte impozite, Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate
taxe si varsaminte asimilate

- Contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale
Cota conform codului CAEN
6451 = 4311
Contributia unitatii la asigurarile sociale Contributia unitatii la asigurarile sociale

- Cheltuieli cu amortizarea
6811 = 281

- Cheltuieli cu chiriile
612 = 401

- Cheltuielile cu combustibilul
6022 = 401
Cheltuieli cu deplasarile

- acordarea de avansuri
542 = 5311

- Inregistrarea deconturilor
625 = 542

La inceputul anului, rezultatul este preluat in contul 117, de unde urmeaza repartizarea acestuia potrivit hotararii AGA.
- Repartizarea de dividende
117 = 457

- retinerea impozitului pe dividende
457 = 446

- plata dividendelor nete
457 = 5121

- plata impozitului retinut
446 = 5121

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Infiintare societatecheltuieli infiintareinregistrari contabiledividendemonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Februarie 2017


Votati articolul "Infiintare societate. Cum va arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documente neceasare amplasarii de urne pt colectare donatii intr-un magazin

Intrebare: O fundatie doreste amplasarea de urne pt colectarea unor donatii in magazinul nostru. Ce documente legale trebuie sa detina magazinul nostru in acest sens ? Ce inregistrari contabile trebuie sa faca magazinul nostru ?
Va multumim

Raspuns: Pentru spatiul utilizat in cadrul magazinelor se poate face contract de inchiriere, sau un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X