Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Achizitie auto in leasing de catre PFA. Ce regim fiscal se aplica?

achizitie autoturismleasingpfa 2017codul fiscalregimul de amortizare

In analiza de mai jos, avem cazul unei persoane fizice autorizate (P.F.A.) care doreste achizitionarea in leasing a unui autoturism in valoare aproximativa de 60.000 euro. Vom stabili care este regimul de amortizare si care sunt implicatiile privind deductibilitatea TVA si a celorlalte cheltuieli care implica autoturismul. De asemenea, stabilim daca acest autoturism poate fi considerat de lux.

Nu se considera un lux achizitionarea unui autoturism in leasing de catre titularul PFA (chiar si avand aceasta valoare).

Daca nu il va utiliza deloc pentru activitatea economica se poate considera o cheltuiala personala – prin urmare nedeductibila -, dar detinerea unei masini in cadrul unei afaceri este un lucru normal si necesar, nu un lux.

Regimul de amortizare:
- Clasa in care se va incadra autoturismul in Catalogul mijloacelor fixe este 2.3.2.1.1"Autoturisme inafara de…" cu o durata de utilizare de 4-6 ani (dvs alegeti durata in aceste limite)

- Metoda de amortizare poate fi liniara sau degresiva (art. 28, alin. (5), litera c) din Codul fiscal)
Regimul TVA – art. 25, alin. (3), litera l) si art. 298 din Codul fiscal si, mai ales, Normele sale metodologice:

- Daca veti utiliza autoturismul exclusiv in scopul activitatii economice si puteti dovedi acest lucru prin intocmirea foilor de parcurs – veti deduce cheltuielile si TVA aferenta ratelor de leasing si cheltuielilor privind auto 100%
- Daca nu veti utiliza autoturismul exclusiv in scopul activitatii economice veti deduce cheltuielile si TVA in proportie de 50% fara a mai avea obligativitatea de a intocmi foi de parcurs.


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Februarie 2017


Votati articolul "Achizitie auto in leasing de catre PFA. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii punct de lucru in Romania a unei firme straine

Intrebare: Va informez ca o firma din Germania cu sediul social in Luxemburg vrea sa deschida un punct de lucru in Romania.
Firma are ca obiect de activitate comunicatiile GSM (telefonie mobila) si vrea sa inchirieze un spatiu, sa angajeze 3-4 salariati pentru firma din Luxemburg, sa cumpere calculatoare si alte mijloace tehnice legate de telecomunicatii cu care sa culeaga date si sa le transmita la firma mama pentru prelucrare.
In acest sens va desemna un imputernicit care sa se ocupe cu deschiderea punctului de lucru si cu coordonarea activitatii salariatilor, va deschide un cont in lei si unul in valuta la o banca din tara, va plati facturi de chirie, utilitati, consumabile etc...., fara sa obtina venituri in Romania din aceasta activitate.
Fata de cele aratate mai sus va rog sa-mi transmiteti care sunt obligatiile acestui punct de lucru fata de statul roman, care sunt declaratiile care trebuie sa le depuna in Romania si ce documente contabile trebuie intocmite?
Va multumesc pentru informatii
Cu stima,


Ion Chiruta



Raspuns: Desfasurarea unei activitati economice pe teritoriul national a unei societati straine poate avea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X