Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Evidentierea unor situatii in care institutiile publice au procedat incorect la efectuarea unor operatiuni in caz de control

viza control financiarinstitutii publiceeroricontrol

Redam mai jos procedura de evidentiere a unor situatii in care institutiile publice au procedat incorect la efectuarea unor operatiuni intalnite in practica curenta de control.

a) Proiect de operatiune reprezentand un contract de servicii pentru organizarea participarii operatorilor economici la targul international Din analiza efectuata de controlor asupra documentatiei insotitoare a proiectului de operatiune s-au desprins urmatoarele aspecte, care s-au constituit in argumente aduse de acesta in motivarea intentiei de refuz de viza si, ulterior, a refuzului de viza de control financiar preventiv:

1. Nerespectarea prevederilor art. 16 si 17 din Hotararea Guvernului nr. 395/20161 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, coroborate cu dispozitiile art. 11, 12 si 111 din Legea nr. 98/20162 privind achizitiile publice, potrivit carora autoritatea contractanta are obligatia ca la alegerea modalitatii in care va derula procesul de atribuire a contractului de achizitie publica sa se raporteze la valoarea estimata cumulata a produselor, serviciilor si lucrarilor care sunt considerate similare.


In Hotararea Guvernului nr. 395/2016, la art. 17 alin. (1) si (2), se prevede ca autoritatea contractanta alege modalitatea de achizitie in functie de "valoarea estimata a tuturor achizitiilor cu acelasi obiect sau destinate utilizarii identice ori similare, ori care se adreseaza operatorilor economici ce desfasoara constant activitati intr-o piata de profil relevanta, pe care autoritatea contractanta intentioneaza sa le atribuie in cursul unui an bugetar", avand obligatia sa se raporteze la valoarea estimata cumulata a produselor, serviciilor si lucrarilor care sunt considerate similare, cand alege procedura de atribuire a unui contract.

2. Nerespectarea prevederilor art. 236 alin. (1) si (2) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, potrivit carora:

- "(1) Prezenta lege se aplica procedurilor de atribuire initiate dupa data intrarii sale in vigoare.";


Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii




- "(2) Procedurilor de atribuire in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei legi li se aplica legea in vigoare la data initierii procedurii de atribuire.".

Pentru atribuirea contractului de prestare de servicii sus-mentionat, a carui valoare se situeaza sub pragul prevazut la art. 7 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, institutia a organizat propria procedura simplificata, in baza prevederilor art. 101 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 395/2016, potrivit carora:
 

"Atunci cand atribuie contracte de achizitie publica/acorduri-cadru si organizeaza concursuri de solutii care privesc achizitii publice ce au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice a caror valoare estimata este mai mica decat pragurile corespunzatoare prevazute la art. 7 alin. (1) lit. c) din Lege, autoritatile contractante pot organiza propriile proceduri simplificate de atribuire cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din Lege".


Cititi documentul integral publicat de MFP aici.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
viza control financiarinstitutii publiceeroricontrol

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2017


Votati articolul "Evidentierea unor situatii in care institutiile publice au procedat incorect la efectuarea unor operatiuni in caz de control":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare mijloc fix - auto

Intrebare: Am pe firma o masina a carei amortizare nu este completa.As vrea sa o scot din evidenta prin vanzare catre o persoana fizica sau catre administratorul firmei. Administratorul a creditat firma de mai multe ori si as dori sa stiu daca poate plati masina prin compensare cu creditarea.
As mai dori sa stiu si daca diferenta ramasa neamortizata inregistrata in contul 6583 reprezinta cheltuiala deductibila fiscal.
Daca o vand catre persoana fizica aceasta poate sa-mi plateasca 5000 prin casa iar restul prin banca?
Trebuie sa vand neaparat cu valoare mai mare decat valoarea neamortizata?
Va multumesc!

Raspuns: In cazul vanzarii unui mijloc fix care nu a fost amortizat integral, cheltuiala cu valoarea ramasa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!