Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Regimul special TVA pentru agricultori din 2017. Info ANAF

OUG nr.84/2016Regimul special pentru agricultoricompensare in cota forfetara

Prin OUG nr.84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal publicata in M.O. nr.977/06.12.2016 a fost adaugat un nou articol (art.315ą) in Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal intitulat Regimul special pentru agricultori.         

Iata care sunt principalele prevederi:

Agricultorul reprezinta persoana fizica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala, cu sediul activitatii economice in Romania, care realizeaza activitatile prevazute mai jos si care nu realizeaza alte activitati economice sau realizeaza si alte activitati economice a caror cifra de afaceri anuala este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 310 in valoare de 220.000 lei.


Regimul special pentru agricultori se aplica pentru :

-        activitatile de productie agricola a produselor agricole, inclusiv activitatile de transformare a produselor agricole prin alte metode decat cele industriale, prevazute in norme

-        serviciile agricole reprezinta serviciile prevazute in norme, prestate de un agricultor care utilizeaza munca manuala proprie si/sau echipamentele specific, desfasurate de un agricultor, asa cum este definit mai sus.

Taxa aferenta achizitiilor reprezinta valoarea totala a taxei aferente bunurilor si serviciilor achizitionate de un agricultor supus regimului special, in masura in care aceasta taxa ar fi deductibila conform art. 297 alin. (4) pentru o persoana impozabila supusa regimului normal de taxa;

Procentul de compensare in cota forfetara reprezinta procentul care se aplica in scopul de a permite agricultorilor sa beneficieze de compensatia in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor;

Compensatia in cota forfetara reprezinta suma rezultata prin aplicarea procentului de compensare in cota forfetara asupra pretului/tarifului, exclusiv taxa, aferent livrarilor de produse agricole si prestarilor de servicii agricole, efectuate de un agricultor in cazurile mentionate mai sus

Procentul de compensare in cota forfetara este :


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


-1% pentru anul 2017

-4% pentru anul 2018

-8% incepand cu anul 2019.

Procentul de compensare in cota forfetara se aplica pentru:

a) produsele agricole  si serviciile agricole  livrate/prestate de agricultor catre alte persoane impozabile decat cele care beneficiaza, in interiorul tarii de regimul special pentru agricultori

b) produsele agricole livrate in conditiile stabilite la art. 294 alin. (2) catre persoane juridice neimpozabile care datoreaza TVA in statul membru de sosire pentru achizitiile intracomunitare efectuate.

ATENTIE: Agricultorul care aplica regimul special :

a) nu are obligatia de a colecta TVA pentru livrarile de produse agricole rezultate din activitatile agricole prevazute la alin. (1) lit. c) si pentru serviciile agricole prevazute la alin. (1) lit. d);

b) nu are dreptul sa deduca taxa achitata sau datorata pentru achizitiile sale in cadrul activitatii efectuate in regimul special;

c) prin exceptie de la art. 310 nu aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici pentru operatiunile prevazute la art.315¹ alin. (1) lit. c) si d), operatiunile respective nefiind cuprinse in cifra de afaceri care serveste drept referinta pentru aplicarea regimului special de scutire pentru intreprinderile mici prevazuta la art. 310.

Agricultorul care aplica regimul special prevazut de prezentul articol depune la organul fiscal competent o notificare privind aplicarea regimului special (Formularul 087). Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza Registrul agricultorilor care aplica regimul special. Registrul este public si se afiseaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. inscrierea in Registrul agricultorilor care aplica regimul special se face de catre organul fiscal competent, pe baza notificarilor depuse de agricultorii care aplica regimul special, pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

   Modelul Formularului 087 este prevazut in Ordinul presedintelui ANAF nr.3698/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unui formular, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, publicat in M.O.nr.1059/29.12.2016.

Persoana impozabila stabilita in Romania sau persoana impozabila nestabilita in Romania, dar inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316, care achizitioneaza bunuri/servicii de la agricultorii care figureaza in Registrul agricultorilor care aplica regimul special, va tine o evidenta separata pentru toate achizitiile efectuate in cadrul regimului special pentru agricultori.

ATENTIE:Agricultorul care aplica regimul special este scutit de urmatoarele obligatii:

a) tinerea evidentelor in scopuri de TVA prevazute la art. 321 (jurnal de vanzari, jurnal de cumparari)

b) depunerea decontului de taxa prevazut la art. 323 (formularul 300)

c) orice alte obligatii care revin persoanelor impozabile inregistrate sau care ar trebui sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 316.

Agricultorul are obligatia sa emita factura care sa contina informatiile prevazute la art. 319 alin. (20), o mentiune cu privire la aplicarea regimului special pentru agricultori, precum si procentul de compensare in cota forfetara si valoarea compensatiei in cota forfetara care i se cuvine pentru:

a) livrarile de produse agricole/prestarile de servicii prevazute la alin. (3), altele decat cele de la lit. b) - e);

b) vanzarile la distanta, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 35, care au locul in Romania;

c) livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru;

d) livrarile intracomunitare de bunuri, prevazute la art. 270 alin. (10), care s-ar incadra la lit. c) daca ar fi efectuate catre alta persoana impozabila;

e) prestarile de servicii care conform art. 278 alin. (2) au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 307 alin. (2).

Prin exceptie de la prevederile art. 268 alin. (3) lit. a), nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri efectuate de agricultorii care aplica regimul special, daca valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin normele metodologice. Plafonul de 10.000 euro pentru achizitii intracomunitare se determina potrivit prevederilor art. 268 alin. (5).

Agricultorii eligibili pentru exceptia prevazuta mai sus au dreptul sa opteze pentru regimul general al achizitiilor intracomunitare prevazut la art. 268 alin. (3) lit. a). Optiunea se aplica pentru cel putin 2 ani calendaristici.

Regulile aplicabile in cazul depasirii plafonului pentru achizitii intracomunitare prevazut la alin. (9) sau al exercitarii optiunii prevazute la alin. (10) sunt stabilite prin normele metodologice.

in situatia in care agricultorul care aplica regimul special realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, achizitii de servicii intracomunitare, acesta are urmatoarele obligatii:

a) sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 317, daca efectueaza operatiunile prevazute la art. 317 alin. (1) si (2);

b) sa depuna decontul special de taxa prevazut la art. 324 (formularul 301) pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si achizitiile de servicii intracomunitare prevazute la art. 324 alin. (1), pe care le efectueaza;

c) sa depuna declaratia recapitulativa prevazuta la art. 325 (formularul 390) pentru operatiunile pe care le efectueaza prevazute la art. 325 alin. (1).

in situatia in care o persoana impozabila realizeaza atat activitati pentru care aplica regimul special pentru agricultori, cat si alte activitati economice pentru care nu se poate aplica regimul special pentru agricultori, poate aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici, in conditiile art. 310, pentru activitatile pentru care nu se aplica regimul special pentru agricultori.

Persoana impozabila care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 316, prin optiune conform art. 316 alin. (1) lit. c) sau ca urmare a depasirii plafonului de scutireprevazut la art. 310 din alte activitati economice decat cele prevazute la alin. (1) lit. c) si d), nu mai poate aplica regimul special pentru agricultori de la data inregistrarii in scopuri de TVA sau de la data la care ar fi fost inregistrata daca avea obligatia de a solicita inregistrarea conform art. 310 alin. (6) si nu solicita sau solicita cu intarziere inregistrarea in scopuri de TVA. in cazul inregistrarii in scopuri de TVA, prin normele metodologice se stabilesc ajustarile de efectuat pentru achizitiile destinate activitatii pentru care nu a fost aplicat regimul special pentru agricultori. in situatia in care agricultorul nu solicita sau solicita inregistrarea cu intarziere, organul fiscal competent aplica dispozitiile art. 310 alin. (6) lit. a) si b). Organul fiscal competent va opera radierea din Registrul agricultorilor care aplica regimul special a agricultorilor care sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316, in termen de 3 zile de la data la care inregistrarea se considera valabila.

Agricultorul care aplica regimul special poate opta oricand pentru aplicarea regimului normal de taxa, in conditiile prevazute prin norme, prin depunerea la organul fiscal competent a formularului 087, caz in care organul fiscal competent opereaza radierea agricultorului din Registrul agricultorilor care aplica regimul special pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care a fost depusa notificarea. Dupa exercitarea optiunii de aplicare a regimului normal de taxa, agricultorul nu mai poate aplica din nou regimul special pentru o perioada de cel putin 2 ani de la data inregistrarii in scopuri de TVA.

in cazul in care, dupa expirarea perioadei de 2 ani, agricultorul opteaza din nou pentru aplicarea regimului special pentru agricultori, acesta trebuie sa depuna la organele fiscale competente o notificare in acest sens. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care opteaza pentru aplicarea regimului special pentru agricultori pot solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului special. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila, anularea inregistrarii fiind valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, care se solutioneaza cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea

In cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, acestora le revin toate drepturile si obligatiile aferente persoanelor inregistrate. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. in ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, persoanele impozabile care aplica regimul special pentru agricultori neavand drept de deducere pentru bunurile/serviciile alocate activitatilor supuse acestui regim.

Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, carora agricultorul care aplica regimul special le livreaza produsele agricole  sau le presteaza serviciile agricole, au dreptul la deducerea compensatiei in cota forfetara achitata agricultorului care aplica regimul special, in aceleasi limite si conditii aplicabile pentru deducerea TVA, conform art. 297 - 301.

Persoanele impozabile nestabilite in Romania si neinregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 au dreptul la restituirea compensatiei in cota forfetara, achitata agricultorului care aplica regimul special, in aceleasi limite si conditii aplicabile persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Prin ordin al presedintelui ANAF se stabileste procedura de restituire a compensatiei in cota forfetara catre persoanele impozabile nestabilite in Romania si neinregistrate in scopuri de TVA conform art. 316.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Martie 2017


Votati articolul "Regimul special TVA pentru agricultori din 2017. Info ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare contabila a sumelor suplimentare stabilite de organul de control

Intrebare: Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu un sfat: am avut inspectie fiscala si a stabilit sume suplimentare aferente anilor anteriori- 2013-2015, sa zicem,10.000 lei , pe care le-am inregistrat astfel : 1174=4411 respectiv 1174=4423, si pentru care am depus contestatie;; La inceputul anului in contul 1171 am avut rezultat reportat 6000 lei profit aferent anului trecut. Acum la raportarea semestriala 30.06.2017, cum inscriu aceste sume? diferenta intre ele? 10000-6000=4000 pe credit? nu pot inscrie doua sume pentru acelasi cont.Ori poate nu am inregistrat corect? Va multumesc.

Raspuns: Sumele suplimentare aferente anilor anteriori se trec pe cheltuiala curenta; 6581=1174? eu am facut...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical in 2018: noile norme metodologice de acordare

    • Romanii care vor fi nevoiti sa isi ia concediu medical pe parcursul anului 2018 trebuie sa fie informati in privinta noilor norme metodologice de acordare, care sunt aplicabile din luna ianuarie a acestui an. Legat de acestea, au aparut o serie de modificari carora trebuie sa le acordati o deosebita atentie. In Monitorul Oficial din data de 12 ianuarie 2018 au fost publicate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si i...» citeste mai departe aici

  • Afla cum se stabileste baza de calcul a impozitului pe venitul microintreprinderilor!

    • Subiectul analizat astazi are ca tema principala o firma care la data de 31.12.2017 are in balanta rulaje pe conturile 665, 765, 668 si 768 aferente reevaluarii de creditte bancare si leasingurilor financiare precum si din decontarea creantelor in valuta precum si din reevaluarea lunara a soldurilor creantelor (sold 4111 in valuta) si datoriilor (401, 404) in valuta. Una dintre dilemele acestei spete are legatura cu modul in care se calculeaza impozitul pe microintreprinderi ...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR: 2018, anul exceselor ANAF asupra contribuabililor!

    • CNIPMMR (Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania) este de parere ca anul 2018 va fi unul al exceselor functionarilor ANAF asupra contribuabililor pentru obtinerea premiilor prevazute de Ordonanta de Urgenta nr. 116 publicata in Monitorul Oficial din 29 decembrie 2017. Ordonanta de Urgenta nr. 116 din 28 decembrie 2017 privind unele masuri bugetare si pentru modificarea Legii nr. 236/2010 privind s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X