Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Lichidarea voluntara urmeaza proceduri stricte. Platiti datoriile exacte catre buget, fara majorari!

lichidare voluntarasituatii financiarebilant de lichidareraportare

In analiza pe care v-o propunem, subiectul il reprezinta o societate fara activitate care doreste lichidare voluntara. A inceput procedura de lichidare si a depus actele de dizolvare la ONRC pe 05.12.2016. Cererea de dizolvare lichidare fost admisa si acceptata in data de 10.01.2016. ONRC a solicitat bilant de lichidare.

Vom vedea ce bilanturi trebuie depuse pentru societate si daca va depune un bilant la 31.12.2016 si un bilant de lichidare intre 01.01.2017 (inclusiv data depunerii bilantului de lichidare). Societatea mai are o plata de impozit in 2017. Pentru bilantul la 31.12.2016, in cazul in care e obligatoriu, vom vedea daca se va opta pentru raportare anuala - societate aflata in lichidare sau situatii financiare anuale obisnuite, precum si ce situatii trebuie anexate la aceste raportari.

Lichidarea societatilor comerciale se realizeaza conform prevederilor Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor legate de lichidarea societatilor comerciale este prevazuta in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 897/2015.

Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.

Persoanele juridice au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii.

1. Data inceperii lichidarii este data depunerii hotararii AGA privind lichidarea voluntara la Registrul Comertului.


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii




La inceperea lichidarii se depun situatii financiare la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Aceste situatii financiare au soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.

Cu ocazia inceperii lichidarii se depune formularul - S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare. Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu formularul S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare..

Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza intocmirii situatiilor financiare de lichidare.

- Pentru data de 31 decembrie 2016 se depun raportari contabile anuale

Potrivit prevederilor art. 9 din OMFP 166/2016 pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in structura prevazuta in anexa nr. 2 la acest ordin.

La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0 rezultate in urma achitarii datoriilor, incasarii creantelor si a partajarii capitalului propriu intre asociati.

Finalizarea lichidarii nu are o data fixa. La data incheierii tuturor operatiunilor de repartizare a capitalurilor, partajare a activelor, achitare datorii etc. se intocmesc situatii financiare care vor fi depuse in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre AGA.

Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare.

Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii. In situatia in care lichidarea se efectueaza fara lichidatori potrivit prevederilor art 235 din Legea nr. 31/1990 privind societatile situatiile financiare se intocmesc de persoanele responsabile (director economic, expert contabil, societate care tine evidenta contabila pe baza de contract de prestari servicii).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidare voluntarasituatii financiarebilant de lichidareraportare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Martie 2017


Votati articolul "Lichidarea voluntara urmeaza proceduri stricte. Platiti datoriile exacte catre buget, fara majorari!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 112 si formularul 070

Intrebare: 1.Un pfa infiintat in marrtie 2015 activitate prestari servicii curatenie care nu a avut de lucru pana in prezent deci implicit fara salariati depune declaratia 112 la trimestru?
Mentionez ca nu am depus vectorul fiscal 070 intrucat am gasit acest articol" In 15 zile de la obtinerea documentului de autorizare vor depune la ANAF formularul 070 (pentru profesiile speciale care nu trebuie sa se inregistreze prin Registrul comertului) - pentru celelalte PFA declaratia de inregistrare fiscala s-a depus la Registrul comertului - pentru stabilirea vectorului fiscal si obtinerea codului unic de identificare"
2.Trebuia depus 070?

Raspuns: Multumesc ptr raspuns!Deci ,avand in vedere ca PFA -ul pina acum nu a functionat din lipsa de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat Ghidul caselor de marcat eletronice. Ce trebuie sa faceti de la A la Z

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa opera...» citeste mai departe aici

  • ANUNT ANAF: 25 iunie este termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale

    • ANAF atrage atentia asupra datei de 25 iunie. Aceasta reprezinta termenul limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale. Iata mai jos lista formularelor care trebuie completate si depuse pana la aceasta data, dar si ce reprezinta acestea! Asadar, 25 iunie este termenul de depunere a:    – formularului 097 ” Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare&rd...» citeste mai departe aici

  • Semnarea situatiilor financiare. Cum se procedeaza in lipsa unui contabil sef?

    • Semnarea situatiilor financiare anuale se poate dovedi o reala problema  in conditiile in care societatea nu are desemnat contabil sef/director economic. Luam drept exemplu, o societate cu CA peste 35.000 euro, numar de salariati peste 50, un angajat cu studii economice superioare, fara viza pe anul 2017 la CECCAR (inactiv), in functie de control intern. Vom afla de la specialist daca acest angajat are dreptul sa semneze ...» citeste mai departe aici

  • Venituri din dobanzi, chirii si dividende. Ce se trece in Declaratia unica pentru fiecare caz in parte?

    • Completarea Declaratiei unice da multe batai de cap contribuabililor. Avand in vedere ca nu exista un ghid de completare personalizat al formularului, care sa te invete de la A la Z ce trebuie sa faci, prezentam mai jos un studiu de caz care sa iti vina in ajutor. Exemplu de astazi il reprezinta un contribuabil persoana fizica ce are depozite pe termen de 1 an la banci in perioada 01.07.2016-30.06.2017. Acesta a incasat dobanda in valoare de 28.000 lei in data 30.06.2017 si a reinno...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea GDPR-ului in cazul unei companii comerciale cu capital integral privat

    • Regulamentul general de protectie a datelor (GDPR) a intrat in vigoare din data de 25 mai, insa putine firme sunt bine informate si pregatite in ceea ce priveste aplicarea masurilor acestuia. Consiliul IMM-urilor a realizat recent un chestionar arata ca peste 42% dintre IMM-uri nu au reusit sa adopte noile reglementari. Daca aveti necu...» citeste mai departe aici

  • MFP: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a realizat modul de intocmire si depunere a raportarilor contabile la 30 iunie 2018 de catre operatorii economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Astfel, potrivit actului normativ, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile f...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X