email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidarea voluntara urmeaza proceduri stricte. Platiti datoriile exacte catre buget, fara majorari!

lichidare voluntarasituatii financiarebilant de lichidareraportare

In analiza pe care v-o propunem, subiectul il reprezinta o societate fara activitate care doreste lichidare voluntara. A inceput procedura de lichidare si a depus actele de dizolvare la ONRC pe 05.12.2016. Cererea de dizolvare lichidare fost admisa si acceptata in data de 10.01.2016. ONRC a solicitat bilant de lichidare.

Vom vedea ce bilanturi trebuie depuse pentru societate si daca va depune un bilant la 31.12.2016 si un bilant de lichidare intre 01.01.2017 (inclusiv data depunerii bilantului de lichidare).  Societatea mai are o plata de impozit in 2017. Pentru bilantul la 31.12.2016, in cazul in care e obligatoriu, vom vedea daca se va opta pentru raportare anuala - societate aflata in lichidare sau situatii financiare anuale obisnuite, precum si ce situatii trebuie anexate la aceste raportari.

Lichidarea societatilor comerciale se realizeaza conform prevederilor Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
         
Reflectarea in contabilitate a operatiunilor legate de lichidarea societatilor comerciale este prevazuta in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 897/2015.
       
 Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1¹) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.

Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.
 
Persoanele juridice au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii.

1. Data inceperii lichidarii este data depunerii hotararii AGA privind lichidarea voluntara la Registrul Comertului.


           
La inceperea lichidarii se depun situatii financiare la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Aceste situatii financiare au soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.

Cu ocazia inceperii lichidarii se depune formularul - S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare.  Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu formularul S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare..

Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza intocmirii situatiilor financiare de lichidare.

- Pentru data de 31 decembrie 2016 se depun raportari contabile anuale

Potrivit prevederilor art. 9 din OMFP 166/2016 pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in structura prevazuta in anexa nr. 2 la acest ordin.
 
La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0 rezultate in urma achitarii datoriilor, incasarii creantelor si a partajarii capitalului propriu intre asociati.

Finalizarea lichidarii nu are o data fixa. La data incheierii tuturor operatiunilor de repartizare a  capitalurilor, partajare a activelor, achitare datorii etc. se intocmesc situatii financiare care vor fi depuse in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre AGA.

Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare.

Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii. In situatia in care lichidarea se efectueaza fara lichidatori potrivit prevederilor art 235 din Legea nr. 31/1990 privind societatile situatiile financiare se intocmesc de persoanele responsabile (director economic, expert contabil, societate care tine evidenta contabila pe baza de contract de prestari servicii).
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidare voluntarasituatii financiarebilant de lichidareraportare


Data aparitiei: 08 Martie 2017

Votati articolul "Lichidarea voluntara urmeaza proceduri stricte. Platiti datoriile exacte catre buget, fara majorari!":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X