Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Recalcularea platilor anticipate in 2017. Noile conditii de aplicare

recalcularea platilor anticipatereziliereaanafactivitati independenteinchiriere

Ordinul Presedintelui ANAF nr.3696 din 27 decembrie 2016 aproba Procedura privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale, in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor sau din activitati agricole.

Procedura privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate, stabilite prin decizie de impunere, se aplica de organul fiscal, in urmatoarele situatii:

a) rezilierea, in cursul anului fiscal, a contractelor de inchiriere, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda. in cazul rezilierii contractelor de inchiriere pentru care chiria reprezinta echivalentul in lei al unei sume in valuta, determinarea venitului anual se efectueaza pe baza cursului de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta celei in care se emite decizia de impunere, impozitul fiind final;

b) incetarea activitatii in cursul anului fiscal sau suspendarea temporara a acesteia, potrivit legislatiei in materie, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole impuse in sistem real, din silvicultura si din piscicultura;

c) corectia normelor de venit ca urmare a incetarii activitatii in cursul anului, a intreruperii temporare a acesteia, precum si in situatia dobandirii/pierderii calitatii de salariat;

d) depasirea numarului de 5 camere de inchiriat in cursul anului fiscal de catre persoanele care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, impuse pe baza normelor de venit;

e) completarea obiectului de activitate, in cursul anului fiscal, cu una sau mai multe activitati impuse pe baza normelor de venit de catre contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit;

f) completarea obiectului de activitate, in cursul anului fiscal, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza normelor de venit, cu una sau mai multe activitati care nu sunt incluse in Nomenclatorul activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit;

g) incadrarea, in cursul anului fiscal de impunere, in gradul de handicap grav sau accentuat a persoanelor fizice care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole, din silvicultura si din piscicultura. Pentru aceasta situatie nu se efectueaza recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate.

Procedura privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale, stabilite prin decizie de impunere, se aplica pentru urmatoarele situatii:

a) incetarea activitatii in cursul anului fiscal sau suspendarea temporara a acesteia, potrivit legislatiei in materie, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul net anual in sistem real si/sau pe baza normelor de venit;

b) persoanele fizice nu se mai incadreaza in categoria persoanelor care au obligatia platii contributiei, respectiv acestea intra in categoria celor care au calitatea de pensionari sau in categoria persoanelor asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii.


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Solicitarea recalcularii platilor anticipate se face de catre contribuabili prin depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat”, in care se bifeaza casuta "Recalcularea platilor anticipate" si celelalte rubrici referitoare la recalculare, dupa caz. Formularul va fi insotit de documente justificative din care rezulta situatia contribuabilului, cum ar fi: documente din care sa rezulte rezilierea contractelor de inchiriere, documente care atesta incetarea activitatii sau suspendarea temporara a activitatii, adeverinta eliberata de institutia in a carei evidenta contribuabilul figureaza ca are calitatea de asigurat sau orice alt document care atesta calitatea de persoana asigurata in sisteme proprii de asigurari sociale, decizia de pensionare in cazul persoanelor care au calitatea de pensionar sau alte documente care atesta situatia contribuabilului si care justifica solicitarea privind recalcularea platilor anticipate.

In vederea recalcularii platilor anticipate, formularul 220 se depune la urmatoarele termene:

a) in termen de 5 zile de la data rezilierii contractului de inchiriere sau de la data aparitiei uneia dintre situatiile pentru care se poate solicita corectia venitului net stabilit pe baza normelor de venit;
b) in termen de 30 de zile de la data incetarii activitatii sau suspendarii temporare a acesteia, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole, impuse in sistem real, din silvicultura sau din piscicultura;

c) in termen de 30 de zile de la data depasirii, in cursul anului fiscal, a numarului de 5 camere de inchiriat, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din inchirierea camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare in scop turistic cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv;

d) in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei de pensionare sau a adeverintei eliberate de institutia in a carei evidenta contribuabilul figureaza ca are calitatea de asigurat sau a oricarui altui document care atesta calitatea de persoana asigurata in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii;

e) in termen de 30 de zile de la completarea obiectului de activitate cu activitati noi.

In situatia in care formularul 220 se depune dupa expirarea termenelor mentionate anterior, organul fiscal procedeaza la recalcularea platilor anticipate de la data depunerii acestuia.

In situatia in care, pe baza documentelor depuse se justifica recalcularea platilor anticipate, organul fiscal emite "Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale" (formular 260) in care se evidentiaza suma stabilita initial (decizie anterioara) si suma recalculata (decizie curenta).

Persoanele fizice a caror activitate a fost suspendata temporar depun la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la reinceperea activitatii, "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit" (formular 220), completata corespunzator, in vederea stabilirii platilor anticipate.


Sursa: AJFP Calarasi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Martie 2017


Votati articolul "Recalcularea platilor anticipate in 2017. Noile conditii de aplicare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Borderou achizitii bunuri mobile. Impozabil sau nu ?

Intrebare: Buna ziua,

Pe parcursul acestui an am achizitionat de la diverse persoane (de pe internet, din targ, de oriunde am gasit) modem-uri de internet, lunar am strans cate 20-30 bucati pe care le-am vandut firmei mele printr-un borderou de achizitii contra sumei de 50 RON/bucata. Vanzarea a fost facuta de pe numele meu catre firma mea. Bunurile au fost apoi vandute de pe firma mea cu sume curpinse intre 100-150 ron la diverse firme, profitul generat fiind de peste 50 %. Problema este ca s-au cam strans 250-300 bucati vandute. De curand o dna contabila mi-a spus ca trebuia oprit si impozit la sursa de 16 % dar doamna mea contabila o contrazice.
Trebuia sau nu oprit impozit 16 % pe venitul persoanei fizice (eu in acest caz) ?
In cazul unui control din partea celor de la anaf pot aparea probleme ca am cumparat asa multe produse pe firma, de la mine prin borderou ? Se poate observa clar ca nu am adus daune firmei ba chiar am facut un profit frumusel.
Firma este neplatitoare de tva si microintreprindere cu imp 3% pe profit.
Va multumesc.

Raspuns: Din punctul de vedere al firmei, vanzarea este in conformitate cu profilul de activitate, aceasta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X