Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Scoatere din evidenta creante prescrise. Cum sa nu pierdem si mai multi bani decat am pierdut deja

scoatere din evidentaavansuricreante prescrisecodul fiscal

Procedurile nefinalizate, aspectele scapate din vedere, articolele din Codul fiscal pe care nu le interpretam corect, toate acestea sunt situatii care ne pot crea probleme si care ne pun in pericol nu doar functia, ci si veniturile de care trebuie sa avem grija.

Tocmai de aceea, este adesea excelent sa invatam din experienta altora, avand la indemana studii de caz precum cel de mai jos.

In analiza pe care v-o propunem, se prezinta urmatoarele date: "In anii 2008-2009 am achitat catre un furnizor, prin banca, avansuri diverse pentru care s-au emis facturi fiscale pe baza carora am dedus TVA (TVA recunoscut si in procesele-verbale de control din acea perioada). In luna octombrie 2016 am inregistrat 654 = 4091 cu suma achitata integral intrucat termenul de prescriptie era implinit la data de 31.12.2014. Cu acest furnizor nu avem confirmari de sold si in plus in luna iunie 2016 s-a dat si hotararea definitiva de inchidere a procedurii falimentului. Inregistarile initiale au fost 4091 = 401, 4426 = 401,401 = 5121. Suntem obligati sa ajustam baza de impozitare a TVA daca avansul a fost integral achitat? Termenul de prescriptie este implinit".


La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora, conform punctului 328 din OMFP 1802/2014.

Potrivit art. 287 lit. a) din Codul fiscal, baza de impozitare se reduce in cazul desfiintarii totale sau partiale a contractului pentru livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, inainte de efectuarea acestora, dar pentru care au fost emise facturi in avans.

Conform punctului 32 alin. (3) si (4) din Normele metodologice, in sensul art. 287 lit. a) si b) din Codul fiscal, desfiintarea unui contract reprezinta orice modalitate prin care partile renunta la contract de comun acord sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau a unui arbitraj.

Beneficiarii au obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat initial, potrivit prevederilor art. 304 alin. (1) lit. b) si art. 305 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, numai pentru operatiunile prevazute la art. 287 lit. a) - c) si e) din Codul fiscal.

Conform art. 320 alin. (3) din Codul fiscal, in situatiile in care se ajusteaza baza impozabila conform art. 287 lit. a) - c) si e), daca furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii nu emite factura de corectie prevazuta la art. 330 alin. (2), beneficiarul, persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile prevazute la art. 307 alin. (2) - (4) si (6), trebuie sa emita o autofactura in vederea ajustarii bazei de impozitare si a taxei deductibile, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care au intervenit evenimentele prevazute la art. 287 lit. a) - c) si e).


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii




Astfel, avand in vedere ca nu ati efectuat confirmari de sold, iar furnizorul a dat faliment fara a va returna avansul platit, societatea dumneavoastra se regaseste in situatia prevazuta la art. 304 lit. b) din Codul fiscal (exista modificari ale elementelor luate in considerare pentru determinarea sumei deductibile) si aveti obligatia ajustarii TVA pentru avansurile platite pentru care nu ati facut demersuri in vederea recuperarii.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Martie 2017


Votati articolul "Scoatere din evidenta creante prescrise. Cum sa nu pierdem si mai multi bani decat am pierdut deja":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciu, care va fi despagubirea ?

Intrebare: Hristos a nviat !

Vă rog foarte frumos să mă ajutaţi cu un sfat cu privire la următoarea problemă:
- n urma unei inventarieri anuale, s-a găsit o lipsă de bunuri
- bunurile erau n gestiunea unui salariat, iar alţi 2 salariaţi erau utilizatori

1. - cine va trebui să plătească ?
doar gestionarul va suporta paguba ? sau toţi cei 3 salariaţi ?

2. - ce salariu se va lua n calcul de către instituţia angajatoare
la stabilirea despăgubirii ?
- cştigul mediu, conform Art. 27 din Legea 22/1969 privind angajarea gestionarilor,...?
sau
- salariul net, conform Art. 255 din Legea nr. 53/2003, actualizată ? Codul muncii ?

3. - utilizatorii trebuie să dea şi ei o Declaraţie
privind lipsa bunurilor ?
4. - cine le solicită această Declaraţie ?
comisia de inventariere anuală ?
sau angajatorul ?

Raspuns: Vă mulţumesc din tot sufletul pentru răspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".