Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda

raspunderea profesionalafirma de contabilitateexternalizareasigurare risc profesional

Am primit zilele acestea mai multe intrebari care vizau alegerea corecta a unei firme de contabilitate pentru externalizarea serviciilor. Cei mai multi dintre cititorii si abonatii nostri doreau sa stie care sunt acele aspecte de catre trebuie sa tina cont la alegerea firmei de contabilitate. Si, mai ales, cum se descurca ulterior si cum verifica in ce masura evidenta contabila tinuta de noua firma este una corecta.

Daca pe de o parte este firesc sa ne dorim ca serviciile specializate pentru care platim sa fie corecte si de calitate, la fel de diresc este sa intelegem ca in aceasta ecuatie este importanta si increderea pe care decideti sa i-o acordati profesionistului alaturi de care veti lucra de acum inainte.

Cine este tras la raspundere insa in cazul unor greseli in bilantul contabil? Cine plateste amenda in cazul in care, la control, sunt identificate inregistrari contabile care nu corespund sumelor reale? Si lista de erori poate continua.

Am vrut sa vedem si care este opinia cititorilor nostri, iar raspunsurile au fost variate: unii profesionisti considera ca un audit anual sau o expertiza reprezinta o metoda buna prin care sa va asigurati, in calitate de administrator de firma, ca totul e in regula cu contabilitatea. In opinia altor profesionisti, externalizarea nu reprezinta o solutie finala si nu in intregime ideala. Exista si puncte mai putin bune, in sensul ca inclusiv firmele cu contabil propriu trebuie sa efectueze control si audit intern.

Se merge astfel si pe prevenire, iar acest sfat este cat se poate de bun. Fiindca e mai usor sa prevenim greselile sau sa le corectam la timp, inainte ca Fiscul sa ne penalizeze!

O mai buna cooperare intre profesionistii contabili si auditori joaca, in aceasta privinta, un rol important pentru bunastarea firmei.


Ce intelegem, asadar, prin raspunderea contabilului pentru contabilitatea firmei?

In ce priveste raspunderea, dar si riscurile de care contabilul nu este suficient protejat, intr-un interviu acordat la finele anului trecut, Robert Aurelian Sova, presedintele CECCAR, declara:

Intrebat daca au existat derapaje in activitatea de expertizare contabila care au ajutat la deturnarea fondurilor, presedintele CECCAR a declarat pentru Gazeta de Sud urmatoarele:

"Aceasta profesie este foarte importanta. Ea iti creeaza, practic, baza de impozitare. Legea atrage raspunderea contabilului, insa, astazi, expertul contabil nu este suficient protejat. De exemplu, acestuia i se dau anumite documente pe care trebuie sa le inregistreze in contabilitate. Acesta nu stie daca, intr-adevar, in spatele acelei facturi a existat o tranzactie reala sau una fictiva. Cand vine problema raspunderii, expertul contabil este cel tras la raspundere, pentru ca el a inregistrat documentul respectiv.

Practic, pentru el este imposibil sa verifice daca actul este real sau nu. Tocmai de aceea, noi vrem sa promovam o masura de protectie a expertului contabil, aceea de a transfera catre mediul privat o prevedere care functioneaza in sistemul public, si anume: pe facturile si documentele justificative care se inmaneaza contabilului spre inregistrare sa existe o asumare a raspunderii din punct de vedere al legalitatii tranzactiei.


Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


Astfel, contabilul sa raspunda doar pentru modalitatea in care isi face treaba. Este vorba despre modul in care inregistreaza in contabilitate, daca respecta sau nu normele contabile si fiscale. in acest sens, vom incerca sa facem modificari ale legii contabilitatii sau ale ordinelor de ministru. Vom introduce aceste masuri si in standardele contabile, astfel incat sa reducem situatiile de risc".

Proprietarii de firme nu stiu intotdeauna care este alegerea potrivita, nici in ce priveste eficienta metodelor de lucru, nici referitor la costuri. E mai avantajos pentru firma sa se incheie un contract de munca pentru un profesionist contabil sau e mai eficienta alegerea unui contract de prestari servicii (cu o firma de contabilitate)? Cine raspunde in fata legii atunci cand se fac greseli de contabilitate?

In baza unui contract de munca incheiat, profesionistul contabil poate fi tras la raspundere. Sunt aspecte care trebuie reglementate clar pentru ca in felul acesta sunt clarificate situatiile si raspunderile in cazul in care sunt identificate erori in caz de control sau se ajunge in instanta.

Este corect si eficient sa stabiliti o relatie de incredere si profesionalism. Sa va asigurati ca totul este in regula si sa aplicati si proceduri de control intern in cazul in care aveti o societate. Un profesionist contabil angajat cu contract pentru firma poate ajuta mai mult decat una de externalizare a serviciilor fiindca puteti lucra mai eficient. Depinde foarte mult de felul in care doriti sa gestionati relatia cu acest departament.

Click aici pentru Indrumari privind limitarea raspunderii civile a expertilor contabili si contabililor autorizati!

Profesionistii contabili au la dispozitie si incheierea politelor de asigurare de raspundere civila profesionala, in cazul in care se produc prejudicii.

Gasiti aici mai multe informatii privind asigurarea pentru riscul profesional.

Pentru informatii detaliate si actualizate privind asigurarea pentru riscul profesional, va recomandam sa va adresati si filialelor din tara, dupa caz.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Martie 2017


Votati articolul "Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cifra de afaceri D094 si trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar include si vanzarea de imobil?

Intrebare: In luna mai 2013 am vandut unei persoane fizice, un imobil care era inregistrat in contabilitate in contul 212, la pretul de 600.000lei scutit de TVA, inregistrand aceasta vanzare in contul 7583. In anul 2013 am fost platitori de TVA trimestrial.La calculul cifrei de afaceri pentru D094/An 2013 si D010 pentru stabilirea plafonului de 100000EUR privind trecerea la TVA lunar se ia in calcul si aceasta vanzare??!! Multumesc

Raspuns: Da, o luati in calcul la total venituri . Contul 7583 nu intra in componenta cifrei de afaceri!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Clarificari ANAF: CAS si CASS datorate de ANGAJATORI pentru contractele individuale de munca cumulate

    • Ca regula generala pentru persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajatori - baza lunara de calcul pentru CAS si CASS o reprezinta suma castigurilor brute realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. (art. 140 alin. 1, art. 158 alin. 1 din Codul fiscal). Exceptie: In cazul castigului lunar brut realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intrea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul de finante considera ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit reprezinta secret fiscal

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a afirmat, marti, ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit se incadreaza la "secret fiscal" si ca acestea vor fi furnizate membrilor Comisiilor parlamentare de specialitate sub mentiunea "pastrarii secretului fiscal". "Legislatia astazi prevede ca acest tip de informatii se incadreaza la secretul fiscal, indiscutabil dumneavoastra ca membri ai comisiei aveti dreptul si aveti acces la aceste in...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate Trim. III 2017 au termen la 25 septembrie

    • Va informam ca luni, 25 septembrie 2017 este termenul limita pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017.   Data de 25 septembrie 2017 constituie termen pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017 cu titlu de impozit pe venit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor. Plata impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Clienti incerti. Care este regimul fiscal care se aplica?

    • In analiza urmatoare, o societate are creante neincasate de la o societate din grup (USA). Administratorul a dispus scoaterea lor din evidenta. Vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vederepdv al cheltuielii si al TVA in cazurile in care: 1. exista o hotarare cu falimentul societatii din USA 2. nu exista o hotarare cu falimentul societatii din USA. Iata raspunsul specialistului: La pct.328 din  OMFP 1802/2014 privi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".