Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda

raspunderea profesionalafirma de contabilitateexternalizareasigurare risc profesional

Am primit zilele acestea mai multe intrebari care vizau alegerea corecta a unei firme de contabilitate pentru externalizarea serviciilor. Cei mai multi dintre cititorii si abonatii nostri doreau sa stie care sunt acele aspecte de catre trebuie sa tina cont la alegerea firmei de contabilitate. Si, mai ales, cum se descurca ulterior si cum verifica in ce masura evidenta contabila tinuta de noua firma este una corecta.

Daca pe de o parte este firesc sa ne dorim ca serviciile specializate pentru care platim sa fie corecte si de calitate, la fel de diresc este sa intelegem ca in aceasta ecuatie este importanta si increderea pe care decideti sa i-o acordati profesionistului alaturi de care veti lucra de acum inainte.

Cine este tras la raspundere insa in cazul unor greseli in bilantul contabil? Cine plateste amenda in cazul in care, la control, sunt identificate inregistrari contabile care nu corespund sumelor reale? Si lista de erori poate continua.

Am vrut sa vedem si care este opinia cititorilor nostri, iar raspunsurile au fost variate: unii profesionisti considera ca un audit anual sau o expertiza reprezinta o metoda buna prin care sa va asigurati, in calitate de administrator de firma, ca totul e in regula cu contabilitatea. In opinia altor profesionisti, externalizarea nu reprezinta o solutie finala si nu in intregime ideala. Exista si puncte mai putin bune, in sensul ca inclusiv firmele cu contabil propriu trebuie sa efectueze control si audit intern.

Se merge astfel si pe prevenire, iar acest sfat este cat se poate de bun. Fiindca e mai usor sa prevenim greselile sau sa le corectam la timp, inainte ca Fiscul sa ne penalizeze!

O mai buna cooperare intre profesionistii contabili si auditori joaca, in aceasta privinta, un rol important pentru bunastarea firmei.


Ce intelegem, asadar, prin raspunderea contabilului pentru contabilitatea firmei?

In ce priveste raspunderea, dar si riscurile de care contabilul nu este suficient protejat, intr-un interviu acordat la finele anului trecut, Robert Aurelian Sova, presedintele CECCAR, declara:

Intrebat daca au existat derapaje in activitatea de expertizare contabila care au ajutat la deturnarea fondurilor, presedintele CECCAR a declarat pentru Gazeta de Sud urmatoarele:

"Aceasta profesie este foarte importanta. Ea iti creeaza, practic, baza de impozitare. Legea atrage raspunderea contabilului, insa, astazi, expertul contabil nu este suficient protejat. De exemplu, acestuia i se dau anumite documente pe care trebuie sa le inregistreze in contabilitate. Acesta nu stie daca, intr-adevar, in spatele acelei facturi a existat o tranzactie reala sau una fictiva. Cand vine problema raspunderii, expertul contabil este cel tras la raspundere, pentru ca el a inregistrat documentul respectiv.

Practic, pentru el este imposibil sa verifice daca actul este real sau nu. Tocmai de aceea, noi vrem sa promovam o masura de protectie a expertului contabil, aceea de a transfera catre mediul privat o prevedere care functioneaza in sistemul public, si anume: pe facturile si documentele justificative care se inmaneaza contabilului spre inregistrare sa existe o asumare a raspunderii din punct de vedere al legalitatii tranzactiei.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


Astfel, contabilul sa raspunda doar pentru modalitatea in care isi face treaba. Este vorba despre modul in care inregistreaza in contabilitate, daca respecta sau nu normele contabile si fiscale. in acest sens, vom incerca sa facem modificari ale legii contabilitatii sau ale ordinelor de ministru. Vom introduce aceste masuri si in standardele contabile, astfel incat sa reducem situatiile de risc".

Proprietarii de firme nu stiu intotdeauna care este alegerea potrivita, nici in ce priveste eficienta metodelor de lucru, nici referitor la costuri. E mai avantajos pentru firma sa se incheie un contract de munca pentru un profesionist contabil sau e mai eficienta alegerea unui contract de prestari servicii (cu o firma de contabilitate)? Cine raspunde in fata legii atunci cand se fac greseli de contabilitate?

In baza unui contract de munca incheiat, profesionistul contabil poate fi tras la raspundere. Sunt aspecte care trebuie reglementate clar pentru ca in felul acesta sunt clarificate situatiile si raspunderile in cazul in care sunt identificate erori in caz de control sau se ajunge in instanta.

Este corect si eficient sa stabiliti o relatie de incredere si profesionalism. Sa va asigurati ca totul este in regula si sa aplicati si proceduri de control intern in cazul in care aveti o societate. Un profesionist contabil angajat cu contract pentru firma poate ajuta mai mult decat una de externalizare a serviciilor fiindca puteti lucra mai eficient. Depinde foarte mult de felul in care doriti sa gestionati relatia cu acest departament.

Click aici pentru Indrumari privind limitarea raspunderii civile a expertilor contabili si contabililor autorizati!

Profesionistii contabili au la dispozitie si incheierea politelor de asigurare de raspundere civila profesionala, in cazul in care se produc prejudicii.

Gasiti aici mai multe informatii privind asigurarea pentru riscul profesional.

Pentru informatii detaliate si actualizate privind asigurarea pentru riscul profesional, va recomandam sa va adresati si filialelor din tara, dupa caz.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Martie 2017


Votati articolul "Cum iti alegi firma de contabilitate pentru externalizarea serviciilor si cine plateste amenda":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare piesa inlocuita autoturism

Intrebare: As dori o monografie pentru inlocuirea unei piese de schimb pe un autoturism si vanzarea celei vechi. Va multumesc.

Raspuns: Inlocuirea piesei auto se face in urma achizitionarii acesteia in inregistrarea pe contul 3024,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trebuie sa depuneti Formularul 200 in anul 2017? Aflati care sunt conditiile ANAF

    • Persoanele fizice nerezidente care datoreaza impozit pe venit pentru anul 2016 si sunt administrate de Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, depun formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai 2017, la Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti. Categoriile de persoane fizice nerezidente administrate de Administratia fis...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala

    • Incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088, formular mult contestat de catre mediul de afaceri.  Formularul a fost eliminat ca urmare a faptului ca:  - pe de o parte, contribuabilii furnizeaza o serie de informatii organelor fiscale prin formularele 010 – "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", 098 &qu...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de TVA pentru cotizatiile platite organizatiilor profesionale

    • In baza art. 292 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal si normelor metodologice date in aplicarea acestuia sunt scutite de TVA fara drept de deducere  prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial care au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective d...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari pentru zilieri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin Legea 105 publicata in M.OF. nr. 376 din 19 mai 2017 au fost aduse modificari si completari Legii 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Confom modificarilor aduse zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sitem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea universitatilor acreditate pot presta a...» citeste mai departe aici

  • Asociere in participatiune. Cele mai utile aspecte fiscale si contabile

    • In analiza urmatoare, societatile A si B, persoane juridice romane, inregistrate in scopuri de TVA in Romania incheie un contract de asociere in participatie pentru activitatea de comert cu ridicata al unor marfuri comercializate de A (numai anumite produse din totalul marfurilor comercializate de A fac obiectul contractului de asociere, iar vanzarea se face exlusiv catre terti). In cadrul asocierii, A si B pun in comun mijloace fixe si circulante, iar A este administratorul asocierii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X