Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Atentie! Normele de aplicare a impozitului specific au fost publicate. EXEMPLE DE CALCUL incluse

norme impozit specificnorme aplicare impozit specificimpozit specific norme metodologice

Ministerul de Finante a publicat Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati.

Se mentioneaza astfel in cadrul art. 1 alin. (1) ca persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit, care desfasoara ca activitate principala sau secundara activitatea/activitatile corespunzatoare urmatoarelor coduri CAEN:

5510 – "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare",
5520 – "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata",
5530 – "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere",
5590 – "Alte servicii de cazare",
5610 – "Restaurante", 5621 – "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente",
5629 – "Alte servicii de alimentatie n.c.a.",
5630 – "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor",

sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati.

Cititi si:Impozitul specific 2017: Normele metodologice au fost publicate. Cele 25 exemple de calcul!


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


Aceste prevederi se aplica si persoanelor juridice romane care au devenit platitoare de impozit pe profit ca urmare a exercitarii optiunii potrivit art. 48 alin. (5) si (52) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform alin. (2), persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit, care au inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 1 din Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati, denumita in continuare lege, dar nu desfasoara efectiv activitate in domeniile respective, nu sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati.

Totodata, se mentioneaza ca microintreprinderile care aplica prevederile titlului III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la 1 ianuarie 2017 nu aplica impozitul specific unor activitati.

Indeplinirea conditiilor prevazute la art. 3 din lege, se verifica la data intrarii in vigoare a legii, la inceputul fiecarui an fiscal, pe baza situatiei existente la data de 31 decembrie a anului precedent. Comunicarea catre organul fiscal teritorial se efectueaza pana la data de 31 martie 2017 inclusiv sau, dupa caz, pana la data de 31 martie inclusiv a anului urmator.

Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care au optat pentru anul fiscal diferit de anul calendaristic, intra in sistemul de impozit specific unor activitati incepand cu 1 ianuarie 2017.

Potrivit art. 2 alin (1) in aplicarea art. 2 alin. (1) lit. c) din lege, complexul hotelier este format din cladiri si terenuri care includ in acelasi edificiu ori edificii legate fizic sau functional structuri de primire turistice cu diverse functiuni.

Prin "alte activitati" desfasurate de complexul hotelier se intelege activitatile de alimentatie publica de tip restaurant, bar, agrement, tratament balnear/wellness sau de infrumusetare, prestate in cadrul respectivei cladiri, cu mijloace proprii, activitati ce fac parte din oferta turistica a contribuabilului fiind oferite turistilor individual sau in cadrul pachetelor turistice definite potrivit legii, pe cele 5 tipuri de cazare in structurile de primire turistica.

In situatia in care, serviciile prestate in cadrul complexului hotelier, cu mijloace proprii, pentru a oferi turistilor facilitatile din oferta turistica, sunt incluse in pachetul prestabilit de servicii, vandute la pret total, corespunzator tipului de cazare, contravaloarea acestora reprezinta venituri pentru care complexul hotelier se impoziteaza conform anexei nr. 3 din lege.

In cazul in care turistii sau alti clienti beneficiaza de servicii oferite de complexul hotelier, care nu au fost incluse in pachetul prestabilit de servicii, definit potrivit legii, pe cele 5 tipuri de cazare, servicii corespunzatoare unor activitati in afara codurilor CAEN prevazute la art. 1 din lege, veniturile realizate din aceste activitati sunt supuse impozitarii conform art.10 din lege. Acestea pot fi servicii de: frizerie, coafura, manichiura, pedichiura, parcare, etc.

Conform alin. (2), prin activitate "clasificata ca impusa" se intelege structura de primire turistica cu functiune de alimentatie publica clasificata ca impusa conform Ordinului Presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism nr. 65/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare si alimentatie publica, a licentelor si brevetelor de turism, cu modificarile si completarile ulterioare.

EXEMPLE CALCUL

Articolul 3 stabileste ca in aplicarea prevederilor art. 5 alin. (3) din lege, contribuabilii care obtin venituri din exploatarea mai multor unitati determina impozitul specific anual prin insumarea impozitului specific anual aferent fiecarei unitati, calculat conform formulei stabilite in anexa corespunzatoare codului CAEN.

Exemplu: Un contribuabil desfasoara activitatea prin doua unitati/restaurante situate in Bucuresti in zone diferite astfel: - restaurantul 1 este situat in zona A si are o suprafata de 80 mp; - restaurantul 2 este situat in zona D, si are o suprafata de 80 mp.

Impozitul specific anual aferent fiecarui restaurant se calculeaza conform anexei nr. 1 din lege, dupa cum urmeaza:

Restaurantul 1: impozitul specific anual/unitate = k * (x + y * q) * z, unde:

k - 1400, valoarea impozitului standard (lei);
x - 17, variabila in functie de rangul localitatii;
y - 16, variabila in functie de suprafata utila comerciala/de servire/de desfasurare a activitatii;
z - 0,45, coeficient de sezonalitate;
q = 0,9 coeficient de ajustare pentru spatiu tehnic unitate-locatie de desfasurare a activitatilor.

Valoarea impozitului specific anual pentru restaurantul 1 este: 1400 * (17 + 16 * 0,9) *0,45 = 19.782 lei


Restaurantul 2: impozitul specific anual/unitate = k * (x + y * q) * z, unde k - 1400, valoarea impozitului standard (lei); x - 13,5, variabila in functie de rangul localitatii; y - 16, variabila in functie de suprafata utila comerciala/de servire/de desfasurare a activitatii; z - 0,45, coeficient de sezonalitate; q = 0,9, coeficient de ajustare pentru spatiu tehnic unitate-locatie de desfasurare a activitatilor.

Valoarea impozitului specific anual pentru restaurantul 2 este: 1400 * (13,5 + 16 * 0,9) * 0,45 = 17.577 lei

Valoarea totala a impozitului specific anual datorat de contribuabil se determina prin insumarea impozitului specific anual aferent celor doua restaurante, acesta fiind de: 19.782 lei + 17.577 lei = 37.359 lei.


ART. 4 in aplicarea art. 5 alin. (4) din lege, contribuabilii care desfasoara mai multe activitati cu codurile CAEN prevazute la art. 1 din lege, cu exceptia celor care desfasoara activitati prin intermediul unui complex hotelier, determina impozitul specific prin insumarea impozitului stabilit potrivit art. 6 din lege, pentru fiecare activitate desfasurata.

Exemplu: Un contribuabil desfasoara activitate printr-un restaurant situat in Bucuresti, zona A cu o suprafata de 100 mp si in cadrul aceleiasi unitati desfasoara activitate printr-un bar cu o suprafata de 80 mp, cu suprafete distincte. Impozitul specific anual se determina prin insumarea impozitelor specifice stabilite potrivit art. 6 din lege, pentru fiecare activitate desfasurata, dupa cum urmeaza:

- se determina impozitul specific anual corespunzator activitatii desfasurata in restaurant, conform formulei stabilite in anexa nr. 1 din lege astfel:

1400 * (17 + 21 * 0,9) * 0,45 = 22.617 lei;

- se determina impozitul specific anual corespunzator activitatii desfasurata in bar, conform formulei stabilite in anexa nr. 2 din lege, astfel:

900 * (16 + 8* 0,9) * 0,45 = 9.396 lei. - impozitul specific anual pentru intreaga unitate se stabileste prin insumarea impozitelor specifice determinate pentru fiecare activitate desfasurata in restaurant si bar, astfel: 22.617 lei + 9.396 lei = 32.013 lei.

Descarcati AICI alte EXEMPLE DE CALCUL si Normele metodologice COMPLETE!

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
norme impozit specificnorme aplicare impozit specificimpozit specific norme metodologice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 August 2017


Votati articolul "Atentie! Normele de aplicare a impozitului specific au fost publicate. EXEMPLE DE CALCUL incluse":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila pentru materiale

Intrebare: Buna ziua! Va rog sa ma sfatuiti cum sa contabilizez urmatoarea situatie.Am cumparat piatra sparta de la o firma care am folosit-o la o lucrare la primarie.Dupa ce am terminat lucrarea am facturat prestarile de servicii conform devizului de lucrari unde in acest deviz este cuprinsa si piatra exact la pretul cu care am cumparat-o.La cumparare piatra am contabilizat-o ca si material auxiliar 3021.La facturare lucrarii o contabilizez cf deviz (deoarece nu este mentionata separat pe factura) tot ca si material auxiliar? ca soldul sa devina zero?Mentionez ca firma este platitoare de impozit pe venit .Trebuie sa calculez impozitul de 1%(deoarece sunt peste 2 salariati)la toata valoarea de pe factura emisa ?acolo fiind cuprinsa si piatra sparta.Va multumesc anticipat.

Raspuns: Trebuie incadrat pe clasa 3 in functie de organizarea lucrarii.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Am si eu o situatie in legatura cu impozitul specific. O societate are restauran, timp de 5 luni deschide o terasa unde serveste clienti si afara deci suprafata de servire se mareste dar serveste si inauntru. Iar restul perioadei de 7 luni doar inauntru se serveste. Ma poate cineva ajuta cum sa fac calculul? Sa zicem ca suprafata de servire restaurant interior 75 m iar terasa 50m. Zona A intre cei 8 poli. Ma poate cineva ajuta cu un calcul ca exemplu?
Data adaugarii: 11-Iul-2017
Postat de: user
da doresc sa primesc informatii
Data adaugarii: 18-Apr-2017
Postat de: user
Separat, conform noreply-robot.,partid!...
Data adaugarii: 02-Apr-2017
Postat de: user
Va rog daca se poate sa ne spuna cineva daca o societate comerciala platitoare de impozit pe profit cu obiect de activitate comert produse chimice si care are inclus in actul constitutiv al anului precedent si codul CAEN 5610 si 5629 este obligata sa declare impozit specific pentru activitatea de cantina proprie unde se servesc mese catre angajati?
Data adaugarii: 23-Mar-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X