Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Etape de urmat daca doriti sa platiti esalonat datoriile catre ANAF. Procedura integrala si explicatii

plati esalonatedatorii anafplata esalonataobligatii restante

Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care se confrunta cu dificultati financiare, ANAF informeaza contribuabilii persoanele fizice si juridice care inregistraza obligatii fiscale restante ca pot solicita organului fiscal esalonari la plata debitelor restante pe o perioada de cel mult 5 ani, in conformitate cu prevederile Titlului VII "Colectarea creantelor fiscale", Capitolul IV "Inlesniri la plata" din Codul de procedura fiscala aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

Continutul cererii de acordare a esalonarii la plata, documentele justificative necesare, precum si Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF sunt aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 90/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 45 din 20 ianuarie 2016 .

Va prezentam, la modul general, avantajele accesarii unei esalonari la plata, conditiile si situatiile specifice de acordare a esalonarii.

1. Avantajele derularii unei esalonari la plata

a) neinceperea sau suspendarea executarii silite pentru:

- obligatiile esalonate - obligatiile care constituie conditie de mentinere a valabilitatii esalonarii (obligatii cu termene de plata ulterioare datei comunicarii deciziei de esalonare, diferentele rezultate din declaratii rectificative, obligatii restante nestinse la data comunicarii deciziei de esalonare si necuprinse in esalonare, obligatii pentru care a incetat suspendarea executarii dupa comunicarea deciziei de esalonare etc.) in functie de forma de executare silita aplicata, suspendarea are ca efect:

● in cazul popririi bancare:

- mentinerea indisponibilizarii asupra sumelor existente in cont la data comunicarii adresei de suspendare, contribuabilul putand efectua plati din acestea numai pentru plata obligatiilor de care depinde mentinerea esalonarii; - incetarea indisponibilizarii in privinta incasarilor viitoare.

● in cazul tertilor popriti - incetarea indisponibilizarii sumelor datorate de acestia contribuabilului.

● in cazul sechestrelor - oprirea procedurii de executare silita asupra bunurilor ce fac obiectul sechestrelor.


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


b) posibilitatea participarii la licitatiile publice deoarece obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante daca se afla in termenul de plata prevazut in graficul de esalonare;

c) amanarea penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate, in vederea anularii la finalizarea esalonarii;

d) necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata cu exceptia situatiei privind achitarea cu intarziere a ratei de esalonare.

2. Conditii generale de accesare a unei esalonari la plata (cumulative)

- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale (la data eliberarii certificatului de atestare fiscala);

- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti;

- sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare;

- sa nu fie in procedura insolventei sau in dizolvare;

- sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara, conform Codului de procedura fiscala. Daca actele de stabilire a raspunderii sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma a fost achitata, conditia se considera a fi indeplinita;

- sa aiba constituita garantia.

3. Mentiuni privind garantiile

Tipuri de garantii:

- mijloace banesti consemnate pe numele contribuabilului la dispozitia organului fiscal la o unitate a Trezoreriei Statului sau scrisoare de garantie bancara/polita de asigurare de garantie - valoarea trebuie sa acopere sumele esalonate si dobanzile pe perioada esalonarii;

- sechestrul asigurator instituit asupra bunurilor contribuabilului;
- contract de ipoteca sau gaj in favoarea organului fiscal, avand ca obiect bunuri proprietate a unei terte persoane, libere de orice sarcini, cu exceptia sechestrelor aplicate de catre organul fisca, daca valoarea bunului este acoperitoare pentru obligatiile tertului si pentru garantarea obligatiilor ce se esaloneaza. in acest caz, ipoteca se instituie numai pentru un singur contribuabil. Valoarea garantiilor reale - trebuie sa acopere sumele esalonate, dobanzile pe perioada esalonarii, plus un procent de pana la 16%, in functie de perioada de esalonare (2,3,4 sau 5 ani).

In cazul ipotecii mobiliare - bunul sa nu aiba durata de functionare expirata conform Legii nr. 15/1994, insa se accepta totusi astfel de bunuri numai daca au fost supuse reevaluarii potrivit regulilor contabile. in cazul bunurilor oferite pentru sechestru asiguratoriu care sunt deja ipotecate sau gajate - valoarea lor sa acopere valoarea pentru garantarea obligatiilor esalonate, cat si valoarea pentru care sunt constituite eventuale ipoteci/gajuri in favoarea altor creditori.

4. Situatii specifice
Exceptand situatia contribuabililor – persoane juridice, care, potrivit legii (art 193 alin. (3) din Codul de procedura fiscala), nu au obligatia constituirii de garantii (institutii publice, autoritati/servicii publice autonome infiintate prin lege organica, unitati si institutii de cercetare de drept public, institutii de invatamant superior de stat) legislatia distinge mai multe situatii de acordare a esalonarii la plata, in functie de starea patrimoniala a contribuabilului si de nivelul obligatiilor de plata, respectiv:

A. persoane juridice cu obligatii fiscale de pana la 20.000 lei - exceptate de la constituirea de garantii;

- perioada de esalonare - cel mult 5 ani;

- beneficiaza de amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii.

B. persoane juridice cu obligatii fiscale in cuantum mai mare sau egal cu 20.000 lei - constituie garantii;

- perioada de esalonare - cel mult 5 ani;

- beneficiaza de amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii.

C. debitori care nu detin bunuri in proprietate si care nu constituie garantii - perioada de esalonare - cel mult 6 luni (indiferent de cuantumul obligatiilor fiscale); - penalitatile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale esalonate - nu se amana la plata si se includ in esalonare, deci nu pot fi anulate.

D. debitori care detin in proprietate bunuri, dar sunt insuficiente pentru a constitui garantiile prevazute de lege - constituie garantii la valoarea bunurilor detinute;

- perioada de esalonare - cel mult 5 ani (indiferent de cuantumul obligatiilor fiscale);

- penalitatile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale esalonate - nu se amana la plata si se includ in esalonare, deci nu pot fi anulate. E. debitori care, desi detin bunuri in patrimoniu, nu pot constitui garantii intrucat sunt gajate si/sau ipotecate in totalitate in favoarea altor creditori si nu aduc nici garantii constituite in favoarea lor de un tert - perioada de esalonare - cel mult 6 luni ( indiferent de cuantumul obligatiilor fiscale);

- penalitatile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale esalonate - nu se amana la plata si se includ in esalonare, deci nu pot fi anulate.
5. Prevederi speciale aplicabile contribuabililor incadrati in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic

● Criterii de incadrare in aceasta categorie:
- nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
- niciunul dintre administratori nu a detinut, in ultimii 5 ani, calitatea de administrator la persoane juridice lichidate la care au ramas obligatii fiscale neachitate;
- nu se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului;
- nu are obligatii fiscale restante mai vechi de 6 luni;
- nu a inregistrat pierderi in fiecare din ultimii 3 ani fiscali consecutivi - sunt infiintate cu minimum 12 luni anterior depunerii cererii.

● Conditii de acordare:
- cerere;
- conditii generale (exceptie: conditia referitoare la dificultatea financiara);
- garantie: 20% din valoarea garantiilor stabilite ca regula generala. Perioada de acordare a esalonarii - maximum 12 luni.

In acest caz, contribuabilul beneficiaza de amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii la finalizarea esalonarii.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Martie 2017


Votati articolul "Etape de urmat daca doriti sa platiti esalonat datoriile catre ANAF. Procedura integrala si explicatii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna

Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat gresit?
-avem o asociatie non profit fara angajati dar care are membrii
-in baza unor contracte se efectueaza deplasari atat in tara cat si in strainatate pentru activitati culturale (muzica si dans)
-sumele din contracte sunt alocate pana la ultimul banut ,pentru diurna si transportul membrilor care nu sunt angajati ai asociatiei ,ei sunt doar membrii ,totodata membrii au votat in regulamentul de ordine interioara ca sunt de acord pentru a efectua deplasari doar in baza diurnei
-asociatia este neplatitoare deTVA din acest motiv nu s-a platit TVA
-va rog sa-mi spuneti daca este bine cum s-a procedat iar daca nu ce trebuie facut?si cum trebuiesc reparate greselile (daca exista) ?

Raspuns: Pentru decontarea sumelor, fiecare membru trebuie sa intocmeasca ordin de deplasare. Acesta trebuie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor. Amenzi ITM

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Noi masuri introduse de la 1 ianuarie 2018 prin OUG 82/2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • In Monitorul Oficial nr. 902 din 16.11.2017 a fost publicata OUG nr. 82/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative. Modificarile introduse vizeaza: majorarea valorii punctului de pensie pentru pensionarii sistemului public de pensii si a indemnizatiei sociale pentru pensionari. Astfel, incepand cu data de 1 iulie 2018 valoarea punctului de pensie se majoreaza cu 10% si va fi de 1.100 lei. In perioada 1 iulie- 31 dec...» citeste mai departe aici

  • Sedinta Consiliului IFAC. Subiecte si noi alegeri

    • Liderii profesiei contabile globale s-au reunit la Bruxelles in perioada 15-16 noiembrie 2017 pentru a participa la sedinta Consiliului Federatiei Internationale a Contabililor si Atelierul Dezvoltarea unei profesii globale dinamice, transmite CECCAR. Discutiile din cadrul sedintei s-au axat atat pe probleme administrative, cat si pe subiecte de mare interes la momentul actual, cum ar fi viitorul auditului si eticii, viitorul monedei euro si implicatiile pentru economia globala, teh...» citeste mai departe aici

  • Castiguri din lichidarea unei societati. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o microintreprindere care detine actiuni la o societate comerciala in procent mai mare de 25%. La lichidarea acesteia, ca urmare a inchiderii procedurii de faliment, primeste din distribuire o parte din valoarea acestor actiuni. Vom vedea care este tratamentul contabil si fiscal al valorii incasate si cum se evidentiaza scoaterea lor din evidenta contabila, precum si daca se distribuie aceste sume catre asociatul unic al societatii. Iata...» citeste mai departe aici

  • Bonurile fiscale castigatoare de duminica sunt cele din 27 octombrie 2017. Valoare bon: 654 lei

    • Bonurile fiscale emise in data de 27 octombrie 2017, cu o valoare de 654 de lei, au fost desemnate castigatoare la extragerea Loteriei bonurilor fiscale de duminica. La aceasta extragere au participat bonurile fiscale emise intre 1 si 31 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. MFP informeaza ca selectia castigatorilor este realizata in doua etape. Duminica, 19 februarie, a fost organizata prima etapa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X