Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Controalele ANAF din aprilie sperie firmele. De ce se tem cel mai tare firmele

control anaftaxarea inversasanctiuniinspectia fiscalaaprilie

ANAF a anuntat pentru luna aprilie mai multe controale demarate la firmele care depun Declaratia 101 privind impozitul pe profit si care se incadreaza in categoria societatilor cu risc fiscal. Chiar daca noile controale presupun si elemente de informare si indrumare din partea inspectorilor fiscali, companiile se tem ca multe dintre nereguli pot fi interpretate in mod abuziv si ca noile controale vor insemna, in fapt, o serie foarte mare de amenzi si penalitati.

Intr-o analiza recenta cu privire la aceste temeri exprimate de mediul de afaceri, HotNews.ro aminteste ca in statisticile oficiale se arata ca cele mai multe companii verificate de ANAF primesc decizii de impunere suplimentara dupa o inspectie fiscala. Astfel, cel mai nou raport de performanta ANAF precizeaza ca "ponderea impozitelor, taxelor si contributiilor pentru care s-a modificat baza de impunere in total impozite, taxe, contributii verificate la persoane juridice" reprezinta 79,6%.

Riscul este ca multe dintre aceste obligatii de plata stabilite in urma unui control fiscal sa aiba ca obiectiv majorarea bugetului, iar interpretarea neclara a legii permite adesea astfel de abuzuri reclamate periodic de mediul de afaceri, prin contestatii si actiuni in instanta.

Aceeasi sursa aminteste ca exista adesea si conflicte de interpretare intre institutiile abilitate ale statului, fapt care atrage cu atat mai mult atentia asupra unor neconcordante care nu ar trebui sa existe deoarece ingreuneaza parcursul unui business autohton si pun piedici unor afaceri care ar trebui sa beneficieze de sprijin si nu de restrictii incorecte.

"Tratamentele neunitare pot fi rezolvate prin indrumarea autoritatilor pentru ca este evident ca nicio legislatie din nici un stat nu poate fi atat de cuprinzatoare si de detaliata incat sa acopere toate cazurile practice. Insa, in timp ce alte tari ofera asistenta complexa contribuabililor, la noi o mare exista reticenta. Inca ne mai confruntam cu raspunsuri care citeaza strict prevederile legale, sunt incomplete sau chiar divergente. Un exemplu pe care l-am intalnit in practica vizeaza solutia fiscala individuala anticipata (SFIA). Acest instrument este furnizat de fisc contracost, este un act administrativ fiscal si ar trebui sa ajute contribuabilii sa aplice tratamentul fiscal corect pentru tranzactii viitoare.

Cazul la care ma refer este al unor parteneri implicati intr-o tranzactie. Atat cumparatorul cat si vanzatorul au solicitat SFIA, dar fiecare a primit alt raspuns. Prin urmare, au cerut sa li se explice care este varianta corecta legala pe care trebuie sa o aplice amandoi, fiind parti ale aceleasi tranzactii, dar nu au mai primit nici un raspuns desi il asteapta de peste un an. Aceasta abordare este de neinteles si genereaza blocaj in mediul de business", se arata in aceeasi sursa.


O inspectie fiscala poate duce astfel la stabilirea altei baze de imozitare care inseamna obligatii de plata mai mari, "risc pe care cei implicati nu au efectiv cum sa il previna", scrie HotNews.ro.

Totodata, se atrage atentia si asupra situatiilor privind taxarea inversa pentru achizitiile intracomunitare:

"Taxarea inversa face imposibil un prejudiciu la buget si, in consecinta, inspectorii nu ar avea niciun motiv sa anuleze dreptul de deducere al taxei. Totodata, din jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) rezulta ca dreptul de deducere a TVA poate fi refuzat doar atunci cand se aplica regimul normal de TVA. In cazul taxarii inverse se anuleaza atat TVA colectata, cat si deductibila, deci impactul este nul. Cu toate acestea, vedem controale la care inspectorii refuza dreptul de deducere mentionand TVA colectata si pun contribuabilii in situatia de a merge in contestatie si instanta", se arata in analiza HotNews.ro.

Inspectiile fiscale trebuie sa aiba asadar si rolul de a preveni nereguli si de a feri firmele de sanctiuni prin astfel de actiuni de promovare si nu doar de aplicare a unor sanctiuni care duc adesea la inchiderea firmelor.


Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



Solutia propusa de sursa amintita reprezinta o baza de date cu toate situatiile oficiale si cu procedurile corecte care sa nu lase loc de interpretari multiple.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control anaftaxarea inversasanctiuniinspectia fiscalaaprilie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Controalele ANAF din aprilie sperie firmele. De ce se tem cel mai tare firmele":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

CONTRACT INCHIRIERE SI CLAUZA PRIVIND IMPOZITUL PE CLADIRI

Intrebare: Buna ziua!

Revin asupra subiectului intrucat dvs. considerati ca un impozit pe cladiri facturat chiriasului este deductibil la calculul profitului impozabil al acestuia? Mentionez ca in contractul de inchiriere exista clauza prin care chiriasul este obligat sa suporte, pe langa pretul inchirierii, si cval. impozitelor funciare, care sunt facturate separat de catre proprietar.

Intrebarea mea acum este ce fel de cheltuiala considerati ca este aceasta, credeti ca se incadreaza in prevederile Cod fiscal art. 21 alin. 1 ?Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate ??n scopul realiz?rii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative ??n vigoare? ?

Multumesc anticipat!

Raspuns: Vezi art. 249 din Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare: "1 Orice persoan? care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!