Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?

insolventaplan de reorganizareinregistrari contabilecreante

Analiza deductibilitatii unor cheltuieli este un aspect pe care il vom avea in vedere prin cele ce urmeaza. Tinem cont de faptul ca sunt necesare anumite inregistrari contabile pentru o diferenta de creanta. Astfel, o firma se confrunta cu urmatoarea situatie: "Avem un client care a intrat in insolventa in anul 2010 si conform planului de reorganizare aprobat in 2012 creanta noastra a fost admisa la plata in proportie de 70%. La deschiderea procedurii de reorganizare noi am constituit un provizion de 100% asupra creantei fara TVA. In cursul anuluii 2016 s-a platit ultima rata din scadentar aferenta celor 70% din creanta. Ce inregistrari contabile trebuie facute pentru diferenta de 30% din creanta avand in vedere ca ajustarea a fost facuta doar asupra bazei de impozitare TVA?".

In situatia precizata de dvs., consideram ca s-a omis inregistrarea in anul 2012 in evidenta contabila a diferentei de 30 % din creanta, conform planului de organizare aprobat.

Astfel, se va analiza daca aceasta cheltuiala este sau nu semnificativa.

In cazul in care, se va stabili ca nu este semnificativa, se va inregistra in contul de profit si pierdere al anului curent. De avut in vedere ca aceasta cheltuiala este nedeductibila la calculul de impozit pe profit.

Pentru stingerea creantei se va inregistra urmatoarea nota contabila:
654 "Pierderi din creante si debitori diversi" = 4118 "Clienti incerti sau in litigiu"

Si anularea provizionului:
491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti" = 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante"


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii




Insa, daca eroarea este semnificativa, corectia se va efectua prin intermediul contului contabil 1174, astfel:
1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile" = 4118 "Clienti incerti sau in litigiu", si

491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti" = 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

Baza legala este data de:

Art 21 alin 1 din Legea 571/2003, respectiv pct 23 lit k din normele de aplicare a Codului Fiscal:

"k) cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a creantelor asupra clientilor, determinate de punerea in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art 66 alin 1 din OMFP 1802/2014:

"Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care: a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise; b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale."

Art. 67 alin 2-4 din OMFP 1802/2014 :"(2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile"). (3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere. (4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Apostolescu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit pe venit

Intrebare: Buna ziua.
Sunt student si in timpul liber obtin venituri in colaborare cu o firma din strainatate realizez site-uri web pe care apoi le trimit acestei companii spre a fi vandute ulterior clientilor din intreaga lume, iar o parte din veniturile din vanzari imi revin mie.
Am completat la inceputul anului declaratia 201 unde am bifat "Profesii libere" la categoria de venit desi cred ca ma incadram la mai multe categorii venituri comerciale, drepturi de autor ?.
Acum urmeaza sa vina decizia de impunere.
In afara de impozit de venit mai trebuie sa platesc contributii la sanatate si pensii? La casa de pensii mi s-a spus ca-mi trebuie contract intre mine si firma ceea ce nu am iar la casa de sanatate au spus ca eu momentan sunt student si sunt asigurat, dar sa ma duc la ei cu decizia de impunere cand o primesc.
Mentionez ca nu sunt PFA si nici nu vreau sa-mi fac.

Raspuns: Avand in vedere ca obtineti venituri doar din PFA, aveti obligatia platii urmatoarelor contributii:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X