Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?

insolventaplan de reorganizareinregistrari contabilecreante

Analiza deductibilitatii unor cheltuieli este un aspect pe care il vom avea in vedere prin cele ce urmeaza. Tinem cont de faptul ca sunt necesare anumite inregistrari contabile pentru o diferenta de creanta. Astfel, o firma se confrunta cu urmatoarea situatie: "Avem un client care a intrat in insolventa in anul 2010 si conform planului de reorganizare aprobat in 2012 creanta noastra a fost admisa la plata in proportie de 70%. La deschiderea procedurii de reorganizare noi am constituit un provizion de 100% asupra creantei fara TVA. In cursul anuluii 2016 s-a platit ultima rata din scadentar aferenta celor 70% din creanta. Ce inregistrari contabile trebuie facute pentru diferenta de 30% din creanta avand in vedere ca ajustarea a fost facuta doar asupra bazei de impozitare TVA?".

In situatia precizata de dvs., consideram ca s-a omis inregistrarea in anul 2012 in evidenta contabila a diferentei de 30 % din creanta, conform planului de organizare aprobat.

Astfel, se va analiza daca aceasta cheltuiala este sau nu semnificativa.

In cazul in care, se va stabili ca nu este semnificativa, se va inregistra in contul de profit si pierdere al anului curent. De avut in vedere ca aceasta cheltuiala este nedeductibila la calculul de impozit pe profit.

Pentru stingerea creantei se va inregistra urmatoarea nota contabila:
654 "Pierderi din creante si debitori diversi" = 4118 "Clienti incerti sau in litigiu"

Si anularea provizionului:
491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti" = 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante"


Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii




Insa, daca eroarea este semnificativa, corectia se va efectua prin intermediul contului contabil 1174, astfel:
1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile" = 4118 "Clienti incerti sau in litigiu", si

491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti" = 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

Baza legala este data de:

Art 21 alin 1 din Legea 571/2003, respectiv pct 23 lit k din normele de aplicare a Codului Fiscal:

"k) cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a creantelor asupra clientilor, determinate de punerea in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art 66 alin 1 din OMFP 1802/2014:

"Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care: a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise; b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale."

Art. 67 alin 2-4 din OMFP 1802/2014 :"(2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile"). (3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere. (4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Apostolescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaplan de reorganizareinregistrari contabilecreante

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documente de contabilitate

Intrebare: Care sunt documente de contabilitate primara necesare pentru a evidentia transformarea materiei prime cumparate in produse finite?

Raspuns: strict pentru procesul de productie efectiv trebuie sa aveti intocmite bonuri de consum. Iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Camera Deputatilor a adoptat TVA de 9%. De cand va fi introdusa taxa si pentru ce servicii?

    • Update. Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, a adoptat recent proiectul de lege care prevede reducerea cotei de TVA la 9% pentru serviciile de alimentare cu apa si de canalizare si livrarea apei pentru irigatii in agricultura. Va reamintim ca, la inceputul lunii iunie, acest proiectul a trecut de Senat. Pentru a se aplica, propunerea legislativa are nevoie si de semnatura presedintelui Romaniei, dupa care va int...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2018: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in ur...» citeste mai departe aici

  • Indicele Robor la trei luni a crescut din nou. Este cel mai mare nivel din ultimii 4 ani

    • Romanii care au credite primesc o noua lovitura. Indicele Robor la trei luni, cel dupa care se calculeaza dobanzile la majoritatea creditelor in lei, a crescut la 2,92%. Conform datelor furnizate de BNR, acesta este cel mai mare nivel din ultimii 4 ani, mai precis din  octombrie 2014. De asemenea, a crescut si indicele Robor la sase luni care a ajuns la 3,03%, cel mai mare nivel din 30 septembrie 2014, cand a fost 3,03%. Indicele Robor continua sa creasca ve...» citeste mai departe aici

  • Care este monografia contabila specifica bauturilor calde?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cazul unei societati care are in magazin un automat de cafea si care a primit factura de bauturi calde. Vom afla de la expert cum se procedeaza in contabilitate cu aceasta factura si care este monografia contabila.   Iata raspunsul specialistului! Monografia contabila va fi cea specifica activitatii de productie, deoarece din mai multe elemente (cafea praf, zahar, pahare etc.) se obtine...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X