Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Noua procedura ASF pentru autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere

asfautoritatea supraveghere financiaraprocedura interbaconducere

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a modificat, la sfarsitul lunii trecute, procedura interna referitoare la realizarea interviului prevazut in "Regulamentul nr.14/2015 privind autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie in cadrul entitatilor reglementate de ASF".

Conform noii proceduri, comisia de intervievare este stabilita nominal pentru fiecare interviu, prin decizia vicepresedintelui sectorului in care a fost depusa cererea de aprobare. Componenta comisiei de intervievare este constituita din trei membri cu functii de conducere, din care doua persoane din sectorul de supraveghere financiara relevant si un membru din structurile organizatorice integrate, respectiv Directia Juridica sau Directia Strategie si Stabilitate Financiara.

In cadrul interviului va fi evaluata respectarea criteriilor de competenta si experienta profesionala a persoanei in cauza, respectiv guvernanta. Pentru fiecare din cele doua criterii, intrebarile formulate sunt corelate cu aspectele avute in vedere pentru evaluare mentionate la art. 6 si 8 din Regulamentul nr.14/2015.

Al treilea criteriu prevazut de Regulament, cel de integritate si reputatie, este evaluat de catre fiecare Sector, prin Directia de Autorizare, pe baza documentelor depuse la dosar, a investigatiilor proprii in piata (in principal cercetarea surselor mass-media, consultarea altor autoritati nationale sau din alte state), dar si ca urmare a eventualelor discutii lamuritoare cu persoana in cauza.

Prin urmare, decizia cu privire la aprobarea unei persoane evaluate pentru exercitarea unei functii de conducere/functii cheie nu se stabileste in baza interviului, ci se fundamenteaza pe o analiza complexa, documentata in cadrul directiei de autorizare, la nivelul fiecarui sector. Concluzia referitoare la indeplinirea cerintelor de eligibilitate a persoanei propuse de entitatea reglementata in vederea aprobarii, rezultata in urma analizei, va fi prezentata Consiliului ASF.

Regulamentul nr.14/2015 este o actualizare a cadrului normativ national, aliniat la directivele europene si la ghidurile ESMA/EIOPA si a fost elaborat in deplina conformitate cu legislatia primara aferenta fiecarei entitati reglementate si cu legislatia secundara aplicabila in cadrul fiecarui sector de supraveghere financiara.

Prevederile Regulamentului nr.14/2015 au fost elaborate in baza unei documentari aprofundate a celor mai relevante ghiduri, analize si prevederi din legislatia nationala si europeana emisa de alte autoritati si institutii financiare.


Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Prin adoptarea acestui regulament a fost creat un regim unitar la nivel national cu privire la criteriile de eligibilitate pentru functiile de conducere si functiile cheie in cadrul entitatilor care presteaza servicii financiare. Prevederi similare acestui regulament se regasesc si in legislatia aplicabila institutiilor de credit inca din anul 2007.

In acest context, documentele de referinta avute in vedere la adoptarea Regulamentului nr.14/2015 au fost Directiva 2004/39 (MIFID I) si Directiva 2013/36 (care sunt aplicabile atat institutiilor de credit, cat si societatilor de servicii de investitii financiare), Ghidul emis de EBA privind evaluarea adecvarii membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie, ale carui prevederi se regasesc si in proiectul Ghidului comun ESMA/EBA cu privire la evaluarea adecvarii membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie, conform Directivei 2013/36/EU si a Directivei 2014/65/EU. De asemenea, la momentul elaborarii regulamentului au fost analizate si documentele emise de IOSCO – "Fit and Proper best practice".

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Noua procedura ASF pentru autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratii asociatie

Intrebare: Va rog sa imi spuneti ce declaratii fiscale trebuie depuse de o asociatie in cazul in care a fost infiintata in decembrie 2012. Pana acum nu a avut activitate.

Raspuns: Buna seara, Trebuie depuse declaratia 392B, in cazul in care nu sunteti inregistrat ca platitor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X