Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Noua procedura ASF pentru autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere

asfautoritatea supraveghere financiaraprocedura interbaconducere

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a modificat, la sfarsitul lunii trecute, procedura interna referitoare la realizarea interviului prevazut in "Regulamentul nr.14/2015 privind autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie in cadrul entitatilor reglementate de ASF".

Conform noii proceduri, comisia de intervievare este stabilita nominal pentru fiecare interviu, prin decizia vicepresedintelui sectorului in care a fost depusa cererea de aprobare. Componenta comisiei de intervievare este constituita din trei membri cu functii de conducere, din care doua persoane din sectorul de supraveghere financiara relevant si un membru din structurile organizatorice integrate, respectiv Directia Juridica sau Directia Strategie si Stabilitate Financiara.

In cadrul interviului va fi evaluata respectarea criteriilor de competenta si experienta profesionala a persoanei in cauza, respectiv guvernanta. Pentru fiecare din cele doua criterii, intrebarile formulate sunt corelate cu aspectele avute in vedere pentru evaluare mentionate la art. 6 si 8 din Regulamentul nr.14/2015.

Al treilea criteriu prevazut de Regulament, cel de integritate si reputatie, este evaluat de catre fiecare Sector, prin Directia de Autorizare, pe baza documentelor depuse la dosar, a investigatiilor proprii in piata (in principal cercetarea surselor mass-media, consultarea altor autoritati nationale sau din alte state), dar si ca urmare a eventualelor discutii lamuritoare cu persoana in cauza.

Prin urmare, decizia cu privire la aprobarea unei persoane evaluate pentru exercitarea unei functii de conducere/functii cheie nu se stabileste in baza interviului, ci se fundamenteaza pe o analiza complexa, documentata in cadrul directiei de autorizare, la nivelul fiecarui sector. Concluzia referitoare la indeplinirea cerintelor de eligibilitate a persoanei propuse de entitatea reglementata in vederea aprobarii, rezultata in urma analizei, va fi prezentata Consiliului ASF.

Regulamentul nr.14/2015 este o actualizare a cadrului normativ national, aliniat la directivele europene si la ghidurile ESMA/EIOPA si a fost elaborat in deplina conformitate cu legislatia primara aferenta fiecarei entitati reglementate si cu legislatia secundara aplicabila in cadrul fiecarui sector de supraveghere financiara.

Prevederile Regulamentului nr.14/2015 au fost elaborate in baza unei documentari aprofundate a celor mai relevante ghiduri, analize si prevederi din legislatia nationala si europeana emisa de alte autoritati si institutii financiare.


Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


Prin adoptarea acestui regulament a fost creat un regim unitar la nivel national cu privire la criteriile de eligibilitate pentru functiile de conducere si functiile cheie in cadrul entitatilor care presteaza servicii financiare. Prevederi similare acestui regulament se regasesc si in legislatia aplicabila institutiilor de credit inca din anul 2007.

In acest context, documentele de referinta avute in vedere la adoptarea Regulamentului nr.14/2015 au fost Directiva 2004/39 (MIFID I) si Directiva 2013/36 (care sunt aplicabile atat institutiilor de credit, cat si societatilor de servicii de investitii financiare), Ghidul emis de EBA privind evaluarea adecvarii membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie, ale carui prevederi se regasesc si in proiectul Ghidului comun ESMA/EBA cu privire la evaluarea adecvarii membrilor structurii de conducere si a persoanelor care detin functii cheie, conform Directivei 2013/36/EU si a Directivei 2014/65/EU. De asemenea, la momentul elaborarii regulamentului au fost analizate si documentele emise de IOSCO – "Fit and Proper best practice".

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Noua procedura ASF pentru autorizarea si aprobarea membrilor structurii de conducere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine ma poate ajuta cu niste rezolvari la cateva probleme de conta?

Intrebare: 1. Capitalul social subscris la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată a fost de 400.000 lei. Aportul propriu al asociatului unic a constat într-o clădire evaluată la 350.000 lei şi depunere numerar 50.000 lei. După un an, asociatul hotărăşte vinderea clădirii. Preţul obţinut este de 425.000 lei. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile in care valoarea amortizarii clădirii, înregistrată până la data vinderii, a fost de 20.000 lei.

2. O entitate economică are în derulare o investiţie pentru care a achitat în prima fază, un studiu de fezabilitate de 100.000 lei şi un avans la constructor de 50.000 lei. Ulterior, constructorul a emis o factura de 250.000 lei din care s-a regularizat şi avansul. La finalizarea lucrării s-a efectuat recepţia lucrării. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

3. În baza unui contract încheiat de SC TEMPO SRL, s-au achiziţionat utilaje în valoare de 620.000 lei, inclusiv TVA, pentru care s-a primit factura de la furnizor. La recepţie s-a constatat lipsa unor componente în valoare de 100.000 lei, fără TVA, pentru care furnizorul a fost actionat în instanţă, întrucât nu a procedat la remedierea deficienţelor constatate, conform contractului. Plata facturii nu a fost efectuată. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate, în condiţiile descrise mai sus.

4. La plecarea în delegaţie în interes de serviciu în Germania, 2 salariaţi ai SC AVAR SRL au primit un avans de 1.000 euro fiecare, la valoarea cursului valutar de 4,5 lei/euro. La întoarcere au decontat împreună următoarele cheltuieli: 700 euro cheltuieli cu transportul, 1.200 euro cheltuieli cu cazarea şi 400 euro diurnă. (cursul valutar la data decontarii a fost de 4,4 lei), urmând să primească în lei diferenţa dintre cheltuielile efective şi avansul primit. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

5. O societate a contractat în luna mai un credit pe o perioadă de 10 ani, în valoare de 150.000 euro, pentru achiziţii utilaje din ţările UE, cu o dobândă anuală fixă de 10% şi perioadă de graţie pentru începerea rambursării de un an. (la data efectuării tragerii cursul valutar era de 4,4 lei/euro iar la sfârşitul anului, cursul valutar a fost de 4,5 lei).
Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor, la momentul contractării şi tragerii creditului şi la data de 31 decembrie a primului an, considerând că obligaţia şi plata dobânzii s-a înregistrat o singură dată, respectiv la sfârşitul anului.

6. La inventarierea anuală s-a constatat o lipsă în gestiunea de mărfuri de 50.000 lei fără TVA. Intrucât nu au fost motive justificate pentru această lipsă, gestionarul a fost acţionat în judecată în vederea recuperării prejudiciului. Să se efectueze înregistrările contabile ale operaţiunilor enumerate.

7. O societate cu capital social de 100.000 lei în care asociaţi sunt o persoană fizică cu aport la capitalul social de 40% şi o persoană juridică cu aport la capitalul social de 60%, au înregistrat în primul an de activitate un profit net de 60.000 lei. Adunarea generală a asociaţilor a hotarât în luna martie a anului următor ca profitul net să fie repartizat pentru constituirea rezervei legale şi diferenţa ca dividende care să fie achitate în luna următoare.
Să se efectueze înregistrările in contabilitate a acestor operaţiuni.

8. La SC INTERPAR SRL s-a achizitionat din Uniunea Europeană un utilaj în valoare de 80.000 euro fara TVA. Cota de TVA a ţării din care s-a procurat utilajul este de 18%. Transportul a fost asigurat de o firmă din România pentru care s-a achitat suma de 5.000 Euro + tva (curs Euro 4,5 lei). Plata facturilor la furnizori s-a efectuat prin virament bancar. La data efectuării plăţii cursul euro era de 4,5 lei.


Raspuns: Multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".