Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Incasare eronata TVA pe bon fiscal. Care sunt procedurile corecte de reglare?

incasare eronatatvabonuri fiscalecasa de marcatcorectare erori

Punem accent in analiza de mai jos pe o cota gresita de TVA aferenta unui articol de transport international. Pentru ca astfel de erori au nevoie de corectare imediata, vom vedea care sunt procedurile de urmat:

"Dintr-o eroare la setarea unei case de marcat s-a gresit cota de TVA la articolul de transport international persoane care a fost setat cu TVA 19%. S-au emis o serie de bonuri fiscale cu 19% si s-a incasat TVA aferenta de la clienti. Care sunt procedurile corecte de reglare a acestei situatii atat in contabilitate cat si in ceea ce priveste casa de marcat?"

Deoarece este vorba de prestari de servicii pentru care s-a incasat TVA cu bon fiscal de la persoane fizice, nu este posibila corectia avand in vedere ca art. 330 din Codul fiscal permite efectuarea corectiilor numai in cazul facturilor, iar art. 33 lit. B.c din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, aprobate prin HG 479/2003, republicata prevede posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal si numai sub conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa.

Nu vor putea fi aplicate nici prevederile art. 36 din Normele metodologice referitoare la corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal pe baza dosarului de corectie (dosar ce contine, in general, sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, decizia scrisa de aprobare a corectiei, copia notei de receptie si constatare de diferente, nota contabila ce reflecta operatiunea efectuata).

Aceasta deoarece societatea a incasat TVA-ul evidentiat pe bonurile fiscale, TVA ce a fost colectat in numele statului, iar o eventuala "reglare contabila" a TVA-ului incasat prin trecerea lui la venituri (fiind evident ca nu se pune problema returnarii TVA-ului incasat catre clientii persoane fizice pe baza unor facturi de corectie emise in temeiul art. 330 din Codul fiscal) ar insemna o imbogatire fara justa cauza a societatii in detrimentul statului-creditor.

Pentru eliminarea pe viitor a erorii se va proceda la modificarea programariI (setarii) casei de marcat, astfel incat sa exista o asociere corecta intre fiecare articol programat in functie de operatiunile realizate de societate si cota de TVA aferenta fiecarei operatiuni, respectiv lipsa cotei pentru operatiunile la care nu se aplica TVA.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

 Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control
Legea prevenirii: 105 secrete legale care te scapa de control

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii




Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Aprilie 2017


Votati articolul "Incasare eronata TVA pe bon fiscal. Care sunt procedurile corecte de reglare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit profit si venituri din consultanta

Intrebare: Buna ziua,
O societate a fost in 2013 platitoare de impozit 3% pe venituri-primul an de activitate.La 31 dec 2013 a inregistrat pierdere fiscala. In trim 1 2014 devine platitoare de impozit pe profit(veniturile din consultanta depasesc 20% din totalul veniturilor).
Intrebarea este daca la calculul impozitului pe profit in trim 1/2014 se tine seama de pierderea din 2013?
Legat de aceasta intrebare: realizarea de proiecte pentru obtinerea de fonduri nerambursabile se incadreaza la consultanta sau prestare de serviciu ?
Va multumesc,

Raspuns: Conform prevederilor pct 76/2 din Normele de aplicare a Codului fiscal asa cum au fost modificate de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI