Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Intocmire situatii financiare 2016 si criterii de marime. Cum aplicam procedurile corecte!

situatii financiareOMFP 1802/2014bilantactive imobilizateentitati

Criteriile de marime reprezinta o trasatura de care vom tine cont in identificarea corecta a tipului de entitate, reusind in felul acesta sa identificam si procedurile corecte de aplicat privind bilantul si auditarea.


In cazul urmator, avem urmatoarele date: In anul 2015 am obtinut urmatorul rezultat:
- active imobilizate + active circulante = 15.123.307 lei
- cifra se afaceri neta 41.368.960 lei
- numar mediu de salariati 40

In anul 2016 avem urmatoarea situatie:
- active imobilizate + active circulante 17.775.019 lei
- cifra de afaceri neta 47.010.000 lei
- numar mediu salariati 48.

Ce fel de entitate suntem din punct de vedere al criteriilor de marime? Ce fel de bilant trebuie sa facem la sfarsitul exercitiului financiar 2016 si este necesara auditarea acestuia?".

 

Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii de marime prevazute la pct. 9 alin. (4) din Reglementarile contabile, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



a) totalul activelor: 17.500.000 lei; 15.123.307 lei (2015) si 17.775.019 lei(2016)
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei; 41.368.960 lei(2015) si 47.010.000 lei (2016)
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50. 40(2015) si 48 (2016)

La data de 31.12.2016 societatea depaseste 2 dintre criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din Reglementarile contabile, deci va intocmi:

1. bilant (cod 10), in structura prevazuta la pct. 598 din reglementarile contabile;
2. cont de profit si pierdere (cod 20) in structura prevazuta la pct. 600 din reglementarile contabile;
3. situatia modificarilor capitalului propriu;
4. situatia fluxurilor de trezorerie;
5. notele explicative la situatiile financiare anuale.
Acestea vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), cuprinse in structura prevazuta la pct. 7, respectiv 8, din anexa nr. 4 la ordin.
Potrivit punctului 2.6. alin. (3) din Anexa 1 a Ordinului 166/2017, entitatile mijlocii si mari, precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare anuale in structura prevazuta la pct. 21 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Respectivele situatii financiare anuale fac obiectul auditului statutar.
 
Deci, in opinia mea, societatea dumneavoastra intocmeste situatii financiare specifice entitatilor mijlocii  si mari. Respectivele situatii financiare anuale fac obiectul auditului statutar.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil


 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Aprilie 2017


Votati articolul "Intocmire situatii financiare 2016 si criterii de marime. Cum aplicam procedurile corecte!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pensie anticipata si apoi infiintare PFA, alte venituri

Intrebare:
Ref. Pensie anticipată și apoi inființare PFA, funcționarii de la FISC mi-au spus că și în primul an de funcționare se poate activa în regim de contabilitate simplă, fără obligativitatea declarării unui venit estimat și fără sistarea pensiei - având venitul anual mai mic de 4xvenitul mediu pe economie (deci nu se opresc asigurările CAS pentru aceste venituri).
Vă rog să-mi confirmați/infirmați acest lucru.

În plus, o persoană în situația de mai sus având și alte venituri ca mai jos, : ce taxe și impozite trebuie să plătească: CAS, CASS, impozit pe venit?
1. venituri personale din dobânzi + randamente bancare (prin bănci - fondurile ce gestionează obligațiuni și acțiuni de stat și corporatiste) + dividente la SIF-uri +/eventual premii personale
2. și sponsorizări- pe PFA

Vreunul dintre veniturile de mai sus determină sistarea pensiei?

Cu multe mulțumiri

Raspuns: " Pentru aceste persoane care au acest mod de calcul este o obligatie declararea estimativa a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X