Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?

inventarierelipsa gestionarminusuri la inventariereminusuri inventar

Cum se procedeaza daca gestionarul lipseste nemotivat si inventarul nu se poate efectua? Se poate efectua inventarul in lipsa gestionarului? Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar? Sunt intrebari la care expertul contabil Anca Ivanov raspunde in detaliu prin cele ce urmeaza:

Gestionarul nu are voie sa faca parte din comisia de inventariere a propriei sale gestiuni, deci faptul ca este absent nu poate impiedica inventarierea.

Baza legala pentru efectuarea inventarierii este Ordinul nr. 2.861 din 9 octombrie 2009. Acesta prevede la art. 6, alin. (5) din Normele de efectuare a inventarierii (Anexa 1):

"(5 ) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari."

Este adevarat ca gestionarul trebuie sa semneze lista de inventariere si are dreptul sa formuleze obiectii (punctul 33).

In procedurile de inventariere trebuie sa inscrieti procedura ce se aplica in aceasta situatie : ce se intampla daca gestionarul lipseste. De exemplu: se sigileaza gestiunea sa si se amana inventarierea pana acesta va fi prezent sau ce alta persoana il poate reprezenta in mod legal.

Minusurilor la inventar li se va cauta cauza (poate fi vorba de erori contabile, de descarcari din gestiune eronate, de omiterea completarii in fisele de magazie a unor intrari sau iesiri, etc.), se va stabili daca ele sunt imputabile sau nu si, in functie de concluziile acestei analize se va proceda la reflectarea lor in contabilitate si ajustarile fiscale necesare (ajustarea sau nu a TVA deduse la achizitia bunurilor lipsa de exemplu).

Atentie! Daca stabiliti ca lipsurile sunt imputabile gestionarului, nu aveti voie sa ii popriti salariul decat daca:


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



- l-ati dat in judecata si detineti o hotararea judecatoreasca definitiva in acest sens sau
- el accepta lipsurile si este de acord sa semneze Decizia de imputare si Angajamentul de plata.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2017


Votati articolul "Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Referat pentru plata unor Facturi fiscale ?

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme:

- institutia noastra are incheiate diverse contracte ( de utilitati, de servicii, etc.)
cu diversi contractanti
- in baza contractelor incheiate se emit Facturi fiscale

Este obligatoriu ca inainte de plata oricarei Facturi fiscale
un salariat ( administrator, consilier juridic, inspector resurse umane, etc. ) al institutiei
sa solicite printr-un Referat
plata facturilor ?
( de exemplu: salariatul /administratorul care se ocupa
de utilitati; inspectorul de resurse umane care are nevoie de contractul privind salarizarea ; consilierul juridic care are nevoie de contractul privind programul legislativ, etc. ) ?

Noul contabilul sef a solicitat acest lucru.
Este corect si legal sau este inutil acest lucru ?
Sau este doar birocratie in plus ?


Raspuns: Aceasta este o masura interna care asigura o responsabilizare a personalului privind platile. Nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".