Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?

inventarierelipsa gestionarminusuri la inventariereminusuri inventar

Cum se procedeaza daca gestionarul lipseste nemotivat si inventarul nu se poate efectua? Se poate efectua inventarul in lipsa gestionarului? Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar? Sunt intrebari la care expertul contabil Anca Ivanov raspunde in detaliu prin cele ce urmeaza:

Gestionarul nu are voie sa faca parte din comisia de inventariere a propriei sale gestiuni, deci faptul ca este absent nu poate impiedica inventarierea.

Baza legala pentru efectuarea inventarierii este Ordinul nr. 2.861 din 9 octombrie 2009. Acesta prevede la art. 6, alin. (5) din Normele de efectuare a inventarierii (Anexa 1):

"(5 ) Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari."

Este adevarat ca gestionarul trebuie sa semneze lista de inventariere si are dreptul sa formuleze obiectii (punctul 33).

In procedurile de inventariere trebuie sa inscrieti procedura ce se aplica in aceasta situatie : ce se intampla daca gestionarul lipseste. De exemplu: se sigileaza gestiunea sa si se amana inventarierea pana acesta va fi prezent sau ce alta persoana il poate reprezenta in mod legal.

Minusurilor la inventar li se va cauta cauza (poate fi vorba de erori contabile, de descarcari din gestiune eronate, de omiterea completarii in fisele de magazie a unor intrari sau iesiri, etc.), se va stabili daca ele sunt imputabile sau nu si, in functie de concluziile acestei analize se va proceda la reflectarea lor in contabilitate si ajustarile fiscale necesare (ajustarea sau nu a TVA deduse la achizitia bunurilor lipsa de exemplu).

Atentie! Daca stabiliti ca lipsurile sunt imputabile gestionarului, nu aveti voie sa ii popriti salariul decat daca:


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii



- l-ati dat in judecata si detineti o hotararea judecatoreasca definitiva in acest sens sau
- el accepta lipsurile si este de acord sa semneze Decizia de imputare si Angajamentul de plata.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Aprilie 2017


Votati articolul "Implicatii lipsa gestionar la inventariere. Ce se intampla daca se constata minusuri de inventar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pachet REVELION 2016 TRATAMENT FISCAL

Intrebare: TRATAMENTUL FISCAL pentru PACHET REVELION 2016 referitor la TVA . Model de monografie contabila si documentele ce trebuiesc intocmite .

Raspuns: Pachetul de revelion trebuie tratata ca o oferta promotionala daca aceasta este compusa. Din punct...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Clarificari ANAF: CAS si CASS datorate de ANGAJATORI pentru contractele individuale de munca cumulate

    • Ca regula generala pentru persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajatori - baza lunara de calcul pentru CAS si CASS o reprezinta suma castigurilor brute realizate de persoanele fizice care obtin venituri din salarii sau asimilate salariilor asupra carora se datoreaza contributia individuala. (art. 140 alin. 1, art. 158 alin. 1 din Codul fiscal). Exceptie: In cazul castigului lunar brut realizat in baza unui contract individual de munca cu norma intrea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul de finante considera ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit reprezinta secret fiscal

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a afirmat, marti, ca datele financiare ale bancilor care nu ar fi platit impozit pe profit se incadreaza la "secret fiscal" si ca acestea vor fi furnizate membrilor Comisiilor parlamentare de specialitate sub mentiunea "pastrarii secretului fiscal". "Legislatia astazi prevede ca acest tip de informatii se incadreaza la secretul fiscal, indiscutabil dumneavoastra ca membri ai comisiei aveti dreptul si aveti acces la aceste in...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate Trim. III 2017 au termen la 25 septembrie

    • Va informam ca luni, 25 septembrie 2017 este termenul limita pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017.   Data de 25 septembrie 2017 constituie termen pentru platile anticipate aferente trimestrului III 2017 cu titlu de impozit pe venit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente si din cedarea folosintei bunurilor. Plata impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Clienti incerti. Care este regimul fiscal care se aplica?

    • In analiza urmatoare, o societate are creante neincasate de la o societate din grup (USA). Administratorul a dispus scoaterea lor din evidenta. Vom vedea care este tratamentul fiscal din punct de vederepdv al cheltuielii si al TVA in cazurile in care: 1. exista o hotarare cu falimentul societatii din USA 2. nu exista o hotarare cu falimentul societatii din USA. Iata raspunsul specialistului: La pct.328 din  OMFP 1802/2014 privi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".