Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Daca aveti sedii secundare, iata la ce obligatii trebuie sa fiti atenti in 2017!

sedii secundareinregistrare fiscalaentitatiraport juridic fiscal

Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:

In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).

In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.

Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.

In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).

In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.

Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii


Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.


Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2017


Votati articolul "Daca aveti sedii secundare, iata la ce obligatii trebuie sa fiti atenti in 2017!":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducerea bonurilor fiscale la Pfa-uri

Intrebare: Pot sa decontez bonuri fiscale fara factura fiscala la un Pfa neplatitor de TVA?

Raspuns: In cazul unui PFA puteti deconta chletuielile cu bonul fiscal (aveti grija ca acestea sa fie...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X