Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Autofactura

autofacturaautofacturifurnizorijurnalul de vanzari

Autofacturile sunt prevazute de Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal la articolele 319 si 320. Exista doua tipuri de autofacturi:

Factura emisa de beneficiatul livrarii sau prestarii in contul furnizorului

Acest document este prevazut la articolul 319 alin. (18) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.

Potrivit legii, beneficiarul poate emite facturi in numele si in contul furnizorului/prestatorului, factura continand si mentiunea "autofactura", dar cu respectarea prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal

Astfel, de exemplu, pentru situatia in care o societate presteaza servicii de comisionar, autofactura se poate emite de societatea A in numele societatii prestatoare C pentru comisionul datorat doar daca sunt respectate urmatoarele conditii:
- intre cele doua societati exista incheiat un acord prealabil prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare;
- exista si o procedura de acceptare a fiecarei facturi astfel emise, de preferabil convenita si descrisa in acordul prealabil amintit;
- factura sa cuprinda toate informatiile obligatorii si sa fie emisa in numele si in contul societatii C de catre societatea A si trimisa efectiv societatii C;
- factura sa fie inregistrata in jurnalul de vanzari de catre societatea C.
 
Este important ca societatile sa stabileasca in detaliu procedura de acceptare a facturilor, pentru a fi siguri ca facturile emise in numele societatii (autofacturile) sunt si acceptate de aceasta, iar societatea care le emite efectiv isi va putea deduce cheltuielile in baza unor astfel de facturi.

Autofactura care se emite numai in scopul taxei


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii


Exista urmatoarele situatii:

  • se emite autofactura pentru orice livrare catre sine (de exemplu acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare peste plafoanele stabilite de Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal)
  • se emite autofactura cand sunteti persoana obligata la plata taxei (beneficiarul unei livrari, prestari, reduceri comerciale sau avans) si nu ati primit factura de la furnizor pana pe 15 ale lunii urmatoare

se emite autofactura pentru livrarile sau prestarile intracomunitare pentru care nu ati primit factura pana pe 15 ale lunii urmatoare (nu se autofactureaza avansurile intracomunitare)

Continutul unei autofacturi, in functie de motivul emiterii apare la punctul 92 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal aprobate prin HG nr. 1/2016. Ca principiu, pentru intocmirea autofacturii in scopul taxei se poate utiliza un model de factura normala, in care furnizorul si beneficiarul este societatea emitenta.

Toate autofacturile emise pentru operatiuni taxabile in Romania se declara prin formularul 394 in cartusul I.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 August 2017


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Autofactura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pensie anticipata si apoi infiintare PFA, alte venituri

Intrebare:
Ref. Pensie anticipată și apoi inființare PFA, funcționarii de la FISC mi-au spus că și în primul an de funcționare se poate activa în regim de contabilitate simplă, fără obligativitatea declarării unui venit estimat și fără sistarea pensiei - având venitul anual mai mic de 4xvenitul mediu pe economie (deci nu se opresc asigurările CAS pentru aceste venituri).
Vă rog să-mi confirmați/infirmați acest lucru.

În plus, o persoană în situația de mai sus având și alte venituri ca mai jos, : ce taxe și impozite trebuie să plătească: CAS, CASS, impozit pe venit?
1. venituri personale din dobânzi + randamente bancare (prin bănci - fondurile ce gestionează obligațiuni și acțiuni de stat și corporatiste) + dividente la SIF-uri +/eventual premii personale
2. și sponsorizări- pe PFA

Vreunul dintre veniturile de mai sus determină sistarea pensiei?

Cu multe mulțumiri

Raspuns: " Pentru aceste persoane care au acest mod de calcul este o obligatie declararea estimativa a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X