Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

administrare mari contribuabiliinregistrare fiscalacodul de identificare fiscalasedii secundare

Prin OANAF 1023 din 20.04.2017 (OANAF 1023/2017) a fost aprobata Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili cuprinzand proceduri privind: inregistrarea fiscala, administrarea grupului fiscal unic, obligatiile declarative, solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, solicitarea documentelor de catre marii contribuabili si comunicarea acestora, plata obligatiilor fiscale, compensarea si restituirea obligatiilor bugetare, procedura de control fiscal si activitatea de supraveghere fiscala, monitorizare si autorizare,indrumare si asistenta, activitatea de inspectie economico-financiara precum si dispozitii tranzitorii privind solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA si optiune de rambursare, plata obligatiilor fiscale, procedura de executare silita.

Selectia/Actualizarea marilor contribuabili se realizeaza in functie de criteriile de selectie prevazute la art. 3 si de regulile specifice prevazute la art. 7 din OANAF 3609/2015 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili..

Conform procedurii, marii contribuabili depun declaratiile fiscale la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie a anului in care acestia devin mari contribuabili.

In cazul marilor contribuabili care au infiintate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se face la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili.

Plata obligatiilor fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri fiscale, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii aferent activitatii sediilor secundare, se efectueaza de catre persoana juridica mare contribuabil la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale marilor contribuabili se achita de catre acestea la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

In situatia in care un mare contribuabil face plata impozitului pe veniturile din salarii datorat de sediul sau secundar, documentele de plata intocmite de contribuabilul mare in acest scop vor cuprinde in mod obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei care face plata, respectiv contribuabilul mare care a infiintat sediul secundar;


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA

Vezi detalii



b) codul de identificare fiscala al sediului secundar pentru care se face plata.

Indrumarea si asistenta marilor contribuabili in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal central competent. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii marilor contribuabili se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic, potrivit procedurilor specifice. Pentru asistenta prin e-mail contribuabilii mari vor completa formularul de asistenta existent pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Contribuabilii mari pot solicita asistenta telefonic Biroului central asistenta telefonica a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal central competent se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Aprilie 2017


Votati articolul "Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA pentru ONG din Romania asociatie sportiva

Intrebare: Buna ziua
Am urmatoarea situatie: O ONG cu profil de pregatire sportive copii inregistrata caplatitore de TVA in Romania, inregistrata in ROI, inregistrata ca platitoare de impozit pe profit pentru activitate economica, aduce din Italia in luna iunie echipamente sportive, sa zicem 100 tricouri. Din punct de vedere al achizitiei este clar, va fi tratata ca o achizitie intracomunitara , cu mentionarea in decontul de TVA ca si taxare inversa.ONG din Romania detine factura de la furnizorul extern , inregistrat si acesta la randul sau ca si operator intracomunitar, precum si CMR emis de vanzatorul de bunuri din Italia, cel care asigura , pe cheltuiala sa transportul.
In luna iulie ONG utilizeaza pentru copii pe care ii pregateste 50 din tricourile aduse din Italia iar celelalte 50 le vinde unui alt ONG, actiune pentru care emite factura (50 bucx20lei/buc=1000 lei+TVA240 lei.) In acest caz suma de 1000 de lei va fi considerate ca venit din activitatea economica,cheltuiala fiind de 800 lei(50 bucx16lei/buc(costul de achizitie al bunului)). In acest caz 200 de lei va fi impozabil, va plati impozit2016%=32 de lei iar TVA in suma de 240 de lei il va plati bugetului de stat.
Acesta este rationamentul pe care l-am folosit la inregistrarea in contabilitate a celor 3 etape ale actiunii.
Intrebare: este correct modul in care am gandit operatiunea? Care ar putea fi situatia in care curtea de conturi ar putea contesta sau considera incorrect ceea ce am facut?
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru eventuale pareri

Raspuns: Din punct de vedere economic si fiscal rationamentul este corect, dar daca tinem cont ca entitatea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X