Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Analiza zilei: Proiectul de Hotarare privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata

legea 209carduri de debitcarduri creditmijloc de platamodificari OUG 193/2002

Prin Legea nr. 209/2016 din 14 noiembrie 2016 au fost aduse modificari si completari Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii 209 ar fi trebuit modificate in mod corespunzator Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG 193/2002. Pana la aceasta data nu au fost publicate modificarile insa, vineri 21.04.2017, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat un proiect de hotarare pentru modificarea acestor norme.

Conform modificarilor introduse prin Legea 209 au obligatia sa accepte cardurile de debit si cardurile de credit, ca mijloc de plata:

1. Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati si alte obligatii de plata. Refuzul acestor persoane de a accepta incasari prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit constituie contraventie si se sanctiona cu amenda de la 20.000 lei la 50.000 lei;

Proiectul defineste serviciile de utilitate publica ca fiind serviciile prestate consumatorului final pentru care operatorii economici furnizori au obligatia de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor, din urmatoarele domenii:
- energie electrica si termica,
- gaze naturale
- salubritate,
- apa, canal,
- telefonie fixa si mobila.

2. Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit si cardurile de credit. Refuzul acestor persoane de a accepta ca mijloc de plata cardurile de debit si cardurile de credit constituie contraventie si se va sanctiona cu amenda de la 5.000 lei la 7.500 lei.

Atentie! Aceasta obligatie revinde doar comerciantilor - persoane juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si au realizat in anul precedent o cifra de afaceri mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 10.000 euro nu si persoanelor juridice care presteaza servicii catre populatie.


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii




In proiect se precizeaza ca obligatia beneficiarilor platii de a accepta incasari si prin intermediul cardurilor, este valabila la toate punctele de incasare.

O alta noutate adusa de Legea 209 vizeaza implementare unui sistem de acordare de avansuri in numerar la terminalele de plata, odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, pentru utilizatorii de carduri. Acest sistem presupune ca persoanele juridice care accepta tranzactii cu cardul vor avea posibilitatea sa acorde avans in numerar la terminalele de plata, in baza contractelor incheiate cu institutiile acceptante. Avansul se evidentiaza distinct pe bonul fiscal si nu poate depasi suma de 200 de lei. Tranzactiile privind avansul in numerar se asimileaza retragerilor de numerar de la bancomate, iar comisioanele aferente tranzactiilor se stabilesc conform contractelor in vigoare intre parti. Comerciantii pot percepe, de la titularul cardului, un comision care nu poate depasi 1% din valoarea avansului acordat. Persoanele juridice care vor oferi acest serviciu trebuie sa afiseze, la loc vizibil, semnul privind acordarea acestui serviciu, precum si informatii privind costurile serviciului.

Astfel cum prevede proiectul, acest serviciu nu este obligatoriu, beneficiarii platilor si comerciantii pot opta sau nu sa ofere serviciul de avans in numerar. De asemenea, proiectul de hotarare stabileste atat operatiunile pe care trebuie sa le efectueze beneficiarii platii si comerciantii care opteaza sa ofere serviciul de avans in numerar, cat si documentele pe care trebuie sa le emita acestia, in vederea evidentierii sumelor oferite cu titlu de avans in numerar, tinand seama de limitarile tehnice ale caselor de marcat cu rola jurnal. Conditiile de acordare a avansului se stabilesc in contractele incheiate cu instituiile acceptante.

Pentru a asigura efectuarea platilor cu carduri, beneficiarii platii si comerciantii incheie contracte cu institutiile acceptante, care efectueaza si dotarea cu terminalele de plata.

Bancile acceptante de carduri au obligatia de a instala terminale de plata in termen de maximum 30 de zile de la data solicitarii. In acest sens, proiectul prevede ca termenul de 30 de zile curge de la data solicitarii, cu conditia existentei unui contract de acceptare la plata intre Institutia acceptanta si beneficiarii platilor sau comercianti, dupa caz.

Proiectul propune si alte clarificari cu privire la obligatiile beneficiarilor platilor si comerciantilor, documentele ce se vor emite, obligatiile institutiilor acceptante s.a.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2017


Votati articolul "Analiza zilei: Proiectul de Hotarare privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea n grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 n 3 ani,
n funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori n ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Pentru sustinerea exemenului angajata trebuie sa fi avut vechime minima de 3 ani, cu cel putin doua...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X