Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017

esalonarea la plataanafdatoriijurnal incasariperioada de esalonare

Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere. Agentia Nationala de Administrare Fiscala vine in sprijinul dumneavoastra, informandu-va ca, pentru a va putea achita obligatiile fiscale restante, puteti beneficia de facilitati, cum ar fi acordarea de inlesniri la plata.

Astfel, organele fiscale pot acorda urmatoarele inlesniri la plata:

- esalonarea la plata, la cererea debitorului, a obligatiilor fiscale
- amanarea la plata a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a unui procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la data finalizarii esalonarii la plata.
- amanarea la plata a penalitatilor de nedeclarare aferente obligatiilor fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de debitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, esalonate la plata, in vederea reducerii cu 75% pana la data finalizarii esalonarii la plata.

Prin obligatii fiscale se intelege :

- obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii
- amenzile de orice fel administrate de organul fiscal central
- creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care constituie titluri executorii.

Va prezentam mai jos avantajele solicitarii si acordarii unei esalonari la plata :

# neinceperea sau suspendarea executarii silite a obligatiilor fiscale


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii



# posibilitatea participarii la licitatiile publice (intrucat obligatiile fiscale esalonate la plata nu sunt considerate obligatii fiscale restante)
# anularea penalitatilor de intarziere in cazul finalizarii esalonarii
# necalcularea si nedatorarea penalitatilor de intarziere pe perioada esalonarii la plata.

Esalonarea la plata :

** se acorda pe o perioada de cel mult 5 ani, pentru toate obligatiile fiscale inscrise in certificatul de atestare fiscala. Pentru debitorii care nu constituie nici un fel de garantie, esalonarea se acorda pe cel mult 6 luni.
** nu se acorda pentru obligatii fiscale mai mici de 500 lei pentru persoane fizice si mai mici de 5.000 lei pentru persoane juridice

Perioada de esalonare la plata se stabileste de organul fiscal competent in functie de cuantumul obligatiilor fiscale si de capacitatea financiara de plata a debitorului.

Pentru acordarea unei esalonari la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

- sa se afle in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati baesti si sa aiba capacitate financiara de plata pe perioada esalonarii
- sa aiba constituita garantie, in cazul obligatiilor restante mai mari de 5000 lei pentru persoane fizice si mai mari de 20.000 lei pentru persoane juridice
- sa nu se afle in insolventa sau lichidare
- sa nu li se fi stabilit raspunderea si/sau raspunderea solidara
- sa aiba depuse toate declaratiile fiscale potrivit vectorului fiscal sau sa fi avut obligatii fiscale stabilite prin decizie de catre organul fiscal.

Cererea de esalonare la plata se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin posta cu confirmare de primire si va cuprinde urmatoarele elemente:

• datele de identificare a debitorului
• perioada pentru care se solicita esalonarea la plata
• suma totala pentru care se solicita esalonarea la plata si/sau amanarea la plata
• justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia
• mentiuni referitoare la inlesnirile la plata acordate pana la data depunerii cererii
• mentiuni referitoare la bunurile aflate in proprietate
• data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului

La cerere se anexeaza urmatoarele documente:

- declaratie pe proprie raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din lege.
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii

In cazul PERSOANELOR JURIDICE se anexeaza si :
- copia ultimei situatii financiare anuale
- situatia incasarilor si platilor pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarii
- copia ultimei balente de verificare
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii

In cazul PERSOANELOR FIZICE se anexeaza si:
- registrul-jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile debitorului pe ultimile 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale
- programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare

Pentru informatii suplimentare va puteti adresa Serviciului Executare Silita din cadrul organului fiscal competent, care, potrivit prevederilor art. 30 si 31 din Codul de procedura fiscala este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului.

in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin domiciliu fiscal se intelege:

a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;
c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;
d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

TEMEI LEGAL :

1. Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Arges

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2017


Votati articolul "Zoom fiscal: Esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare

Intrebare: Va rog sa ma ajutati a intrat prin contul bancar o suma ce nu ne era noua cuvenita , iar cei de unde am primit suma trebuie sa
le -o restituim suma inapoi imi puteti spune ce inregistrare contabila sa fac.

Raspuns: Multumesc... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X