Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Prescriptia creantelor si datoriilor fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

creante fiscaleprescriptia creantelorexecutare silitadebitoritermenul de prescriptie

In Codul de procedura fiscala sunt reglementate distinct prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale si prescriptia dreptului de a cere executarea silita.



Creantele fiscale se stabilesc:

  • Fie prin declaratie de impunere depusa de contribuabil, caz in care declaratia de impunere este asimilata cu o decizie de impunere, sub rezerva unei verificari ulterioare,
  • Fie prin decizie de impunere emisa de organul fiscal.

Daca legea nu dispune altfel, dreptul organului fiscal de a stabili creante fiscale se prescrie in termen de 5 ani iar termenul de prescriptie incepe sa curga de la data de 1 iulie a anului urmator celui pentru care se datoreaza obligatia fiscala.
Daca creantele fiscale rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala termenul de prescriptie este de 10 ani si incepe sa curga de la data savarsirii faptei ce constituie infractiune sanctionata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva.
Daca organul fiscal constata implinirea termenului de prescriptie a dreptului de stabilire a creantei fiscale, procedeaza la incetarea procedurii de emitere a titlului de creanta fiscala.

Codul de procedura fiscala stabileste si situatiile in care se intrerupe sau se suspenda termenul de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale. Astfel, termenele de prescriptie:

Se intrerup:
a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
b) la data depunerii de catre contribuabil/platitor a declaratiei de impunere dupa expirarea termenului legal de depunere a acesteia;
c) la data la care contribuabilul/platitorul corecteaza declaratia de impunere sau efectueaza un alt act voluntar de recunoastere a creantei fiscale datorate.


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii


Se suspenda:
a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru suspendarea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
b) pe perioada cuprinsa intre data inceperii inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale si data emiterii deciziei de impunere ca urmare a efectuarii inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale, in conditiile respectarii duratei legale de efectuare a acestora;
c) pe timpul cat contribuabilul/platitorul se sustrage de la efectuarea inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale;
d) pe perioada cuprinsa intre data declararii unui contribuabil/platitor inactiv si data reactivarii acestuia.

In ceea ce priveste dreptul organului de executare silita de a cere executarea silita a creantelor fiscale stabilite, dar neplatite la termen, acesta se prescrie in termen de cinci ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere acest drept.

Daca organul de executare silita constata implinirea termenului de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita a creantelor fiscale, acesta va proceda la incetarea masurilor de realizare si la scaderea acestora din evidenta creantelor fiscale.

Atentie! Sumele achitate de debitor in contul unor creante fiscale, dupa implinirea termenului de prescriptie, nu se restituie.
Termenul de prescriptie se suspenda in cazurile mentionate la art. 216 din Codul de procedura fiscala si se intrerupe in cazurile prevazute la art. 217. Astfel, termenul de prescriptie se suspenda:
a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru suspendarea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
b) in cazurile si in conditiile in care suspendarea executarii este prevazuta de lege ori a fost dispusa de instanta judecatoreasca sau de alt organ competent, potrivit legii;
c) pe perioada valabilitatii inlesnirii acordate potrivit legii;
d) cat timp debitorul isi sustrage veniturile si bunurile de la executarea silita;
e) in alte cazuri prevazute de lege.

Termenul de prescriptie se intrerupe:
a) in cazurile si in conditiile stabilite de lege pentru intreruperea termenului de prescriptie a dreptului la actiune;
b) pe data indeplinirii de catre debitor, inainte de inceperea executarii silite sau in cursul acesteia, a unui act voluntar de plata a obligatiei prevazute in titlul executoriu ori a recunoasterii in orice alt mod a datoriei;
c) pe data indeplinirii, in cursul executarii silite, a unui act de executare silita;
d) la data comunicarii procesului-verbal de insolvabilitate fara bunuri si venituri urmaribile;
e) in alte cazuri prevazute de lege.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Mai 2017


Votati articolul "Prescriptia creantelor si datoriilor fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitare venituri pentru persoane fizice in 2015

Intrebare: Buna ziua,
Am un prieten cauia ii place sa navigheze pe net, intru pe diverse situri, completeza diverse chestionare, da click pe anumite reclame de la care cateodata primea bani in card, pe care ii scotea de la orice banca . Mentionez ca nu este vorba de un job, se joaca pe anumite situri din afara tarii unde sunt postate diverse reclame.
Precizez ca nu are nici-un contract incheiat (pe care sa-l poata folosi ca document).
Eu stiam ca cei care benefiaza de reclama trebuie sa plateasca .
Cum este legal conform noului cod fiscal legal? El trebuie sa plateasca ceva la stat? Cand, unde cum si cat trebuie sa plateasca (pentru a nu fi acuzat pentru 2 ron de evaziune fiscal )?
Va multumesc

Raspuns: Pentru veniturile obtinute, fiecare cetatean are obligatia de a declara fiscal sumele respective,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI