Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Eliminarea venitului minim garantat este un demers anti-european, spune Blocul National Sindical

blocul national sindicaltariceanueliminarea venitului minimvenitul minim garantat

In contextul mai multor declaratii din sfera politica, Blocul National Sindical, una dintre cele mai mari confederatii din tara, a cerut Guvernului, PSD si ALDE sa nu mai fie facute declaratii prin care se cere, de catre unii politicieni, eliminarea venitului minim garantat.

Este posibil ca cererea transmisa de BNS sa faca referire inclusiv la declaratiile recente ale presedintelui Senatului, Calin Popescu Tariceanu.

"Saptamana trecuta la Congresul ALDE am propus eliminarea venitului minim garantat. Primul motiv este ca practic in Romania este o criza a fortei de munca, companiile romanesti si straine nu gasesc forta de munca. Sunt zone in care au inceput sa aduca muncitori din strainatate", a declarat Tariceanu, la postul TV Antena 3, in 25 aprilie, conform HotNews.ro.

Intr-un comunicat remis sursei de presa amintite mai sus, Blocul National Sindical atrage atentia ca astfel de declaratii “par rupte de realitate” si sunt o invitatie la “nemunca”.

"Eliminarea venitului minim garantat este un demers anti-european. De aceea solicitam Guvernului si partidelor din coalitia de guvernare sa dea dovada de responsabilitate sociala si astfel sa stopeze orice fel de declaratii publice in sensul renuntarii la mecanismul venitului minim garantat", a explicat BNS.

Mai jos regasiti integral comunicatul BNS, remis HotNews.ro:

In zilele in care la Bucuresti se anunta in spatiul public intentiile unor lideri ai coalitiei de guvernare de a renunta la venitul minim garantat, la Bruxelles Comisia Europeana anunta lansarea unei serii de initiative legislative si nelegislative legate de echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, dreptul la informare al lucratorilor, dar si accesul la protectie sociala si timpul de lucru.

Aceste initiative au fost lansate in vederea stabilirii cadrului si indicarii directiei pentru statele membre, in ceea ce priveste implementarea Pilonului Social European.

In 26.04.2017 Comisia Europeana a emis Recomandarea C(2017) 2600 privind Pilonul Social European, capitolul III din aceasta recomandare fiind dedicat protectiei si incluziunii sociale, mai concret articolul 14 se refera la venitul minim si precizeaza:

"Toti cei care nu dispun de resurse suficiente au dreptul la un venit minim adecvat care sa le asigure o viata demna in toate etapele acesteia, precum si acces efectiv la bunurile si serviciile de care au nevoie. Pentru cei apti de munca, accesul la venitul minim trebuie combinat cu stimulente pentru (re) integrarea pe piata muncii".

Asa cum rezulta din evaluarile realizate de Comisia Europeana[1] toate statele membre ale Uniunii Europena au in functiune o schema de tip venit minim garantat, cu precizarea ca in Grecia se afla in implementare o schema pilot, iar in Italia schema de venit minim garantat este un atribut regional. De altfel, situatia este aceeasi pentru toate cele 35 de state europene evaluate, singura tara unde nu exista o astfel de schema fiind Turcia.

Introducerea unei scheme de venit minim garantat este reglementata la nivelul statelor membre de Recomandarea Consiliului 92/441/EEC din 24 Iunie 1992 cu privire la criteriile comune pentru a asigura un nivel adecvat al resurselor si asistenta social prin intermediul sistemelor de protectie sociala.


 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


In luna aprilie a.c. Comisia Europeana a lansat un proces de consultare a partenerilor sociali pe tema accesului la protectie sociala, pentru a defini eventuale norme noi in acest domeniu,dorind astfel sa elimine lacunele si sa exploreze noi modalitati de a asigura accesul tuturor persoanelor care lucreaza, la protectie sociala si la servicii de ocupare a fortei de munca pe baza contributiilor platite.


In lumina celor mai sus mentionate, declaratiile oficialilor romani par rupte de realitate, mai ales daca avem in vedere si urmatoarele aspecte:

Legea 416 / 2001 privind venitul minim garantat prevede la art 7 ¬ ¬Persoanele apte de munca, ce nu realizeaza venituri din salarii sau din alte activitati, se iau in considerare la stabilirea numarului membrilor de familie pentru determinarea nivelului de venit pe familie numai daca fac dovada faptului ca sunt in evidenta agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca, pentru incadrare in munca, si nu au refuzat un loc de munca ori participarea la serviciile pentru stimularea ocuparii fortei de munca si de formare profesionala oferite de aceste agentii.¬ Ca urmare, declaratia ca beneficiarii de venit minim garantat prefera sa nu munceasca si sa primeasca aceasta forma de sprijin, este mai degraba una populista. In fapt se poate vorbi de o lipsa de colaborare intre institutii si o incapacitate a serviciului public de ocupare de a asigura servicii de ocupare adecvate si profilate. Este de altfel si concluzia evaluarilor realizate de Comisia Europeana, aceste evaluari indica in cazul Romaniei o lipsa de coordonare /cooperare intre serviciile publice implicate in asistarea persoanelor ale caror venituri sunt situate sub nivelul minim garantat, ca si o lipsa a unei abordari integrate si personalizate pentru nevoile fiecarui individ in parte.

In 2016 Romania a revizuit sistemul venitului minim garant prin adoptarea Legii 196/2016 privind venitul minim de incluziune, lege ce urmeaza a intra in vigoare la 1 aprilie 2018. Noua lege incearca sa asigure o tintire mai adecvata a nevoilor celor aflati in dificultate si o corelare a diverselor tipuri de ajutoare acordate. Majoritatea politicienilor ce astazi solicita renuntarea la venitul minim garantat erau in Parlament in 2016 cand au adoptat legea 196.
Ajutoarele sociale acordate pentru asigurarea venitului minim garantat sunt legate de o valoare de referinta ce nu a mai fost actualizata din 2014, ca urmare sumele primite sunt mai degraba simbolice. La sfarsitul anului 2016 erau inregistrati 243.818 de beneficiari de ajutor social pentru a atinge venitul minim garantat - familii sau persoane singure. In medie un beneficiar ¬ familie sau persoana singura, a primit ca ajutor social prin acest sistem mai putin de 3 euro / zi / familie. Daca avem in vedere prevederile legii venitului minim garantat, putem concluziona ca in general beneficiari ai acestui tip de ajutor sunt familii cu unul sau mai multi copii. Pentru institutiile publice acesti beneficiari sunt doar niste dosare, pentru ca in mod centralizat se cunosc foarte putine detalii despre profilul acestor beneficiari, singurele date disponbile se refera la numarul beneficiarilor si sumele platite pentru acestia.
Nu exista informatii publice referitoare la profilul persoanelor apte de munca beneficiare de venit minim garantat, insa mai mult de 50% din somerii neindemnizati inregistrati la ANOFM sunt persoane ce provin din familii ce beneficiaza de ajutor social pentru atingerea venitului minim garantat. Daca analizam profilul celor inregistrati ca someri neindemnizati vom constata ca 89% din acestia sunt persoane cu nivel de educatie primar, gimnazial sau profesional, 58% din somerii neindemnizati fiind persoane cu varsta de peste 40 ani. Persoanelor cu acest profil, in lipsa unor masuri de formare profesionala, le sunt accesibile doar locuri de munca dedicate lucratorilor necalificati, insa angajatorii cauta doar in mica masura lucratori de acest tip. Daca avem in vedere numarul locurilor de munca vacante pe categorii de ocupatii, doar 12% din locurile de munca vacante din trimestrul IV 2016 erau dedicate muncitorilor necalificati.
Aceste informatii ar trebui analizate avand in vedere faptul ca peste 25% din populatia Romaniei se afla in risc de saracie chiar si dupa transferurile sociale realizate din bugetul public. Romania are cea mai mare rata a riscului de saracie, cu mult peste media europeana. Situatia este similara si in cazul persoanelor aflate in stare de deprivare materiala severa, 23,8% din populatia Romaniei fiind afectata de aceasta situatie. Media UE 28 pentru rata de deprivare materiala severa este de 7,8%.

Inegalitatea excesiva in distribuirea veniturilor completeaza imaginea nivelului de trai al populatiei din Romania. Veniturile obtinute de cei mai bogati 20% din romani sunt de 8.3 ori mai mari decat veniturile celor mai saraci 20% din romani, media UE 28 pentru acest indicator este de 5,2.

Concluzionand cele mai sus mentionate, din punctul nostru de vedere exista o ruptura intre declaratiile pro-europene ale factorilor politici din Romania si propunerile concrete de masuri de politica publica pe care acestia le avanseaza.

Astfel de masuri genereaza efecte pe termen lung si cu impact profund asupra nivelului de trai al populatiei din Romania. Ca atare un astfel de pachet ar trebui precedat de o dezbatere publica organizata si transparenta, iar tinta pe care ar trebui sa o avem in vedere ar fi aceea de apropiere a nivelului de trai al romanilor de cel al celorlalti cetateni ai Uniunii.

Politicile de combatere a saraciei trebuie sa depaseasca stadiul unor strategii ce nu ajung niciodata sa fie implementate. Cetatenii Romaniei ce au nevoie de sprijin nu trebuie sa mai fie doar niste numere de dosare, rezerva de munca pe care Romania o mai are la dispozitie nu poate fi activata prin masuri nepersonalizate.

Problemele existente in piata muncii, inclusiv deficitul de resurse umane, vin tocmai din iresponsabilitatea unor decizii luate in ultimii 25 de ani si nu pot fi cu siguranta rezolvate cu renuntarea la plasa de siguranta pentru cei mai saraci romani, chiar asa extrem de fragila cum este in acest moment.

Eliminarea venitului minim garantat este un demers anti-european. De aceea solicitam Guvernului si partidelor din coalitia de guvernare sa dea dovada de responsabilitate sociala si astfel sa stopeze orice fel de declaratii publice in sensul renuntarii la mecanismul venitului minim garantat.

In masura in care se doreste ameliorarea situatiei acestor cetateni suntem dispusi sa sprijinim un astfel de demers, impreuna cu un set de masuri pentru stimularea ocuparii acestora.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Mai 2017


Votati articolul "Eliminarea venitului minim garantat este un demers anti-european, spune Blocul National Sindical":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este perioada maxima de delegare?

Intrebare: Extras din Codul Muncii Art. 44. [durata delegarii] :
(1) Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului.
Intrebare: cum se procedeaza in cazul in care este necesara o noua deplasare in decursul celor 12 luni, deci dupa ce salariatul a efectuat cele 120 zile? Nu se mai pot plati cheltuielile de deplasare (diurna)? Multumesc.

Raspuns: Dar in 12 luni un salariat poate fi in delegatie mai mult de 120 zile cu intreruperi? de exemplu 60...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X