Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Deducere cheltuieli si TVA pentru leasing. Ce trebuie sa stim pentru a trata corect deductibilitatea?

TVA leasingdeducere cheltuielitvacodul fiscal

In analiza urmatoare, avem in prim-plan aspecte care tin de leasingul financiar si de deducerea cheltuielilor. Astfel, avem urmatorul caz: "Societatea doreste achizitia unui autoturism folosind fie leasing financiar, fie leasing operational. Pentru masinile pe care le detine in prezent, societatea deduce cheltuielile (reparatii, piese, combustibil) in proportie de 50%. Cum se trateaza din punct de vedere al deductibilitatii fiecare categorie de cheltuiala (amortizare, dobanzi, cheltuieli de administrare, comisioane, diferente de curs etc.) avand in vedere fiecare varianta - leasing financiar si leasing operational? TVA-ul este deductibil integral in fiecare din cele doua situatii?".

Ce ne sfatuieste specialistul:

Indiferent de ce varianta alegeti: leasing financiar sau lesing operational, cheltuielile enumerate - mai putin amortizarea – si TVA de pe facturile de leasing se vor deduce:

- 50% daca autoturismul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice
- 100% daca autoturismul:
a) Este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice si puteti dovedi acest lucru 
b) Utilizarea este una din urmatoarele : 
"1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;
5. vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial."


Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



 
Baza legala : art. 25, alin. (3), litera l) din Codul fiscal, care prevede:

"(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
(…)
l) 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului. Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situatiile in care vehiculele respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane sau pentru instruire de catre scolile de soferi;
5. vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.

Cheltuielile care intra sub incidenta acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.
in cazul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate reprezentand diferente de curs valutar inregistrate ca urmare a derularii unui contract de leasing, limita de 50% se aplica asupra diferentei nefavorabile dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare aferente creantelor si datoriilor cu decontare in functie de cursul unei valute, rezultate din evaluarea sau decontarea acestora si cheltuielile din diferente de curs valutar/cheltuielile financiare aferente;"
 
Amortizarea nu este limitata 50%, pentru ea aplicandu-se prevederile art. 28, alin. (14), care prevede limitarea deducerii cheltuielilor cu amortizarea la 1.500 de lei/luna cu urmatoarele exceptii:

"(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
b) vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii, precum si pentru test drive si pentru demonstratii;
c) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
d) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchiriere catre alte persoane, transmiterea dreptului de folosinta, in cadrul contractelor de leasing operational sau pentru instruire de catre scolile de soferi."
 
Referitor la TVA se aplica prevederile art. 298 din Codul fiscal si, mai ales, a Normelor metodologice de aplicare a acestuia:

"(1) Prin exceptie de la prevederile art. 297 se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, in cazul in care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice. 
(2) Restrictia prevazuta la alin. (1) nu se aplica vehiculelor rutiere motorizate avand o masa totala maxima autorizata care depaseste 3.500 kg sau mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul soferului. 
(3) Prevederile alin. (1) nu se aplica urmatoarelor categorii de vehicule rutiere motorizate: 
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
b) vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii;
c) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
d) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru instruire de catre scolile de soferi;
e) vehiculele utilizate pentru inchiriere sau a caror folosinta este transmisa in cadrul unui contract de leasing financiar ori operational;
f) vehiculele utilizate ca marfuri in scop comercial.
(4) In cazul vehiculelor care nu fac obiectul limitarii dreptului de deducere conform alin. (1), fiind utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, precum si a celor exceptate de la limitarea deducerii potrivit alin. (3), se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 297 si art. 299 - 301.
(5) Modalitatea de aplicare a prevederilor prezentului articol se stabileste prin normele metodologice."
 
In concluzie:
- Indiferent de modul in care este detinut un autoturism : cumparare, inchiriere, comodat, lesing operational sau financiar, etc. toate cheltuielile (mai putin amortizarea) facute in legatura cu acesta (de achizitie, de intretinere, reparatii, etc,) si TVA aferenta acestora se vor deduce in functie de modul in care autoturismul este utilizat:
1) 50% daca nu face parte din exceptiile de la articolele citate mai sus si nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice
2) 100% daca face parte din exceptii si este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice.

- Amortizarea se va limita la 1.500 lei/luna/autoturism daca acesta nu face parte din exceptii, indiferent daca este utilizat exclusiv sau nu in scopul activitatii economice.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVA leasingdeducere cheltuielitvacodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Mai 2017


Votati articolul "Deducere cheltuieli si TVA pentru leasing. Ce trebuie sa stim pentru a trata corect deductibilitatea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Un contract trebuie urmarit de catre seful departamentului de a carui specialitate, tine obiectul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X