Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?

certificate verziOUG 24/2017subventiiinregistrari contabile

In randurile urmatoare, clarificam modul in care se interpreteaza corect modificarea adusa de OUG 24/2017 privind certificatele verzi primite. Vom vedea astfel daca la data primirii certificatelor nu se inregistreaza certificatele verzi in contabilitate, ci se tine evidenta lor doar extracontabil.

Pana acum inregistram la data stabilirii numarului cuvenit 4558 = 7411 la data primirii 507 = 4558. Dupa intrarea in vigoare a ordonantei ce inregistrari se fac? Pentru certificatele verzi primite in luna aprilie ce inregistrari contabile trebuie efectuat?

Din expunerea de motive a OUG 24/2017 (disponibila si pe site-ul Senatului Romaniei, procedura legislativa de aprobare a ordonantei avand numarul L59/2017) reiese ca s-a urmarit ca aceste certificate verzi (CV - care nu trebuie considerate instrumente financiare) sa capete valoare doar la momentul tranzactionarii si nu la momentul emiterii, masura fiind menita sa schimbe modul in care sunt inregistrate certificatele verzi in contabilitate. Astfel, conform reglementarilor contabile actuale (pct. 298 din  Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014) certificatele verzi sunt recunoscute la venituri inainte de tranzactionare, prin evidentierea lunara a dreptului de a primi certificate verzi prin articol contabil 445 „Subventii”/analitic distinct = 7411 „Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri”, fapt ce este considerat ca generator de posibile dificultati ale fluxului de numerar pentru producator avand in vedere ca din totalul certificatelor verzi numai o parte sunt sustinute prin schema de ajutor de stat si vor fi valorificate prin vanzare.
 
Pana in prezent reglementarile contabile nu au fost adaptate potrivit prevederilor OUG 24/2017, dar pentru a da eficienta textului de lege nou adoptat inseamna ca aceste certificate verzi se vor evidentia extracontabil (similar certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera). Cel mai probabil la modificarea reglementarilor contabile se va introduce un nou cont in afara bilantului (similar contului 806), dedicat special certificatelor verzi.
 
Conform art. XVI din OUG 24/2017 certificatele verzi emise dupa data intrarii in vigoare a ordonantei dobandesc valoare in momentul tranzactionarii, iar cele emise anterior au regimul juridic stabilit de legislatia in vigoare la momentul emiterii acestora. Cu alte cuvinte, prevederile ordonantei se vor aplica doar pentru certificatele verzi emise (nu primite) incepand cu luna aprilie 2017.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii



 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificate verziOUG 24/2017subventiiinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Mai 2017


Votati articolul "Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dividente

Intrebare: Dividente aferente anului 2012 au fost repartizate in anul 2013 si neridicate. La sfarsitul anului 2013 am constituit impozit si virat pana la 25.01.2014.
Intrebarea mea este cand se declara in 205, cand ridica sa presupunem in cursul anului 2014 sau in decl. 205/2013 ?

Mai am o problema legata tot de dividente ptr. anul 2011.
Situatia identica , am platit impozit pentru 2011 in ianuarie 2013, dividentele au fost ridicate in cursul anului 2013. In declaratia 205/2012 nu am declarat nimic legat de dividente deoarece am considerat ca actionarii nu au ridicat. Cum procedez in decl.205 pentru 2013.
Multumesc

Raspuns: Impozitul pe dividende se declara in formularul 205 in anul in care a fost achitat. In ambele cazuri...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!