Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?

certificate verziOUG 24/2017subventiiinregistrari contabile

In randurile urmatoare, clarificam modul in care se interpreteaza corect modificarea adusa de OUG 24/2017 privind certificatele verzi primite. Vom vedea astfel daca la data primirii certificatelor nu se inregistreaza certificatele verzi in contabilitate, ci se tine evidenta lor doar extracontabil.

Pana acum inregistram la data stabilirii numarului cuvenit 4558 = 7411 la data primirii 507 = 4558. Dupa intrarea in vigoare a ordonantei ce inregistrari se fac? Pentru certificatele verzi primite in luna aprilie ce inregistrari contabile trebuie efectuat?

Din expunerea de motive a OUG 24/2017 (disponibila si pe site-ul Senatului Romaniei, procedura legislativa de aprobare a ordonantei avand numarul L59/2017) reiese ca s-a urmarit ca aceste certificate verzi (CV - care nu trebuie considerate instrumente financiare) sa capete valoare doar la momentul tranzactionarii si nu la momentul emiterii, masura fiind menita sa schimbe modul in care sunt inregistrate certificatele verzi in contabilitate. Astfel, conform reglementarilor contabile actuale (pct. 298 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014) certificatele verzi sunt recunoscute la venituri inainte de tranzactionare, prin evidentierea lunara a dreptului de a primi certificate verzi prin articol contabil 445 „Subventii”/analitic distinct = 7411 „Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri”, fapt ce este considerat ca generator de posibile dificultati ale fluxului de numerar pentru producator avand in vedere ca din totalul certificatelor verzi numai o parte sunt sustinute prin schema de ajutor de stat si vor fi valorificate prin vanzare.

Pana in prezent reglementarile contabile nu au fost adaptate potrivit prevederilor OUG 24/2017, dar pentru a da eficienta textului de lege nou adoptat inseamna ca aceste certificate verzi se vor evidentia extracontabil (similar certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera). Cel mai probabil la modificarea reglementarilor contabile se va introduce un nou cont in afara bilantului (similar contului 806), dedicat special certificatelor verzi.

Conform art. XVI din OUG 24/2017 certificatele verzi emise dupa data intrarii in vigoare a ordonantei dobandesc valoare in momentul tranzactionarii, iar cele emise anterior au regimul juridic stabilit de legislatia in vigoare la momentul emiterii acestora. Cu alte cuvinte, prevederile ordonantei se vor aplica doar pentru certificatele verzi emise (nu primite) incepand cu luna aprilie 2017.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Mai 2017


Votati articolul "Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii de la persoane fizice ,de catre casele de amanet

Intrebare: Buna ziua
Casele de amanet trebuie sa declare in D394 , achizitiile facute de la persoane fizice , a bunurilor care raman in proprietatea casei de amanet ca urmare a neachitarii de catre persoana fizica a creditului luat de la aceasta ?
Intrarea in gestiune a acestor bunuri care devin proprietatea casei de amanet trebuie facuta pe fiecare persoana fizica in parte , in cazul in care ar trebui declarate in D394, cu adresa , cnp , etc ... pana acum pentru aceste intrari in gestiunea casei de amanet se facea un NIR comun ( nu pe fiecare persoana fizica ) , dar nu exista obligativitatea declararii in acest 394 .
Multumesc tare mult .
Rica Genes ,

Raspuns: Intrarea in proprietatea firmei a bunurilor dobandite ca executare a datoriei se poate face in baza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X