Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

PFA si cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile. Cum se incadreaza corect veniturile incasate de la ANAF drept despagubiri?

venituri neimpozabilepfabaza de impozitaredespagubirianaf

In cazul de mai jos, avem cazul unui PFA, cabinet medical, care a dedus cheltuielile cu avocatul si expertiza in cadrul unui proces cu ANAF. Vom vedea cum sunt considerate veniturile incasate de la ANAF drept despagubire pentru cheltuieli judecata si daca aceste venituri intra sau nu in baza impozabila. Vom stabili daca sunt considerate venituri din despagubiri sau daca se respectia principiul potrivit caruia, daca s-a dedus cheltuiala cu avocatul si expertiza tehnica, atunci vor intra in baza de impozitare.

Din punct de vedere al impozitarii veniturilor, va incadrati in categoria veniturilor din activitati independente, prin practicarea unei profesii liberale, asa cum prevede Codul fiscal la ART. 67 alin. (2). Astfel, venitul net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate se calculeaza ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.

Referitor la venitul brut, se mentioneaza la ART. 68 alin. (3) lit. c) ca nu sunt considerate venituri brute sumele primite ca despagubiri. Asadar, acestea nu intra in baza de impozitare.

De cealalta parte, cheltuielile juridice pot fi cu usurinta conectate cu venitul din despagubire, incadrandu-se in categoria cheltuielilor nedeductibile, deoarece sunt corespunzatoare unui venit neimpozabil, asa cum se precizeaza la ART. 68 alin (7) lit. b). De aceea, va trebui sa reclasificati aceste cheltuieli ca fiind nedeductibile.

Asadar, la stabilirea bazei de impozitare, nu vor fi incluse nici venitul din despagubirea primita, nici cheltuielile de avocatura si expertiza. Venitul net anual rezultat din activitati independente se impoziteaza cu cota de 16%.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Raspuns oferit pentruwww.portalcontabilitate.rode Gabriel Apostolescu - Consultant contabil si fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Mai 2017


Votati articolul "PFA si cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile. Cum se incadreaza corect veniturile incasate de la ANAF drept despagubiri?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura utilitati

Intrebare: Buna ziua,
Vreau sa facturez utilitati pentru o societate care are sediul la aceeasi adresa cu o alta societate, ambele sunt platitoare de tva, au acelasi administrator si nu doreste sa factureze chirie si nici nu am contract de inchiriere sau de utilitati (apa, gaz, energie)
poate ma ajuta cineva cu un sfat, ce trebui sa fac sa pot factura cuTVA utilitatile ?
Multumesc.



Raspuns: As dori sa ma lamuri cu urmatoarea situatie; - pot sa facturez gaz, energie, apa pentru o societate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X