Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Analiza impozit pe gospodarii pe capitole! Pozitia CNIPMMR privind impozitul pe gospodarii

impozitul pe gospodariicota unica de impozitarecodul economic

Referitor la "noul concept de administrare a impozitului pe venit, prin globalizare", CNIPMMR sustine necesitatea luarii in considerare a urmatoarelor aspecte importante:

Pentru elaborarea Codului Economic, inclusiv a capitolului privind Codul fiscal, este necesara asigurarea aplicarii principiilor reglementarii inteligente (smart regulation) si anume:

"procesul decizional sa fie deschis si transparent";
"cetatenii si partile interesate sa poata formula observatii in toate etapele procesului de legiferare si de elaborare a politicilor";
"evaluarea impactului preconizat si a impactului real al actiunilor in fiecare etapa a procesului decizional" (analizarea posibilelor consecinte economice, sociale, bugetare si fiscale);
"sarcinile de reglementare pentru intreprinderi, cetateni si administratiile publice sunt mentinute la un nivel minim".


Pentru aspecte practice si prevederi propuse prin impozitul pe gospodarie, v-am pregatit urmatorul material:Dosar impozit pe gospodarie 2017: Calcul, contribuabilii, deducerii si alte informatii utile

Necesitatea asigurarii transparentei si a dialogului social calitativ cu confederatiile patronale reprezentative la nivel national

Desi reglementarea impozitului este de maxim interes pentru contribuabili, pentru noul concept de administrare prin globalizare a impozitului pe venit pe site-ul Ministerului Finantelor Publice nu este publicat decat un comunicat in care se anunta ca "inca de la inceputul anului Guvernul lucreaza la realizarea Codului Economic, care include Codul Fiscal, asa cum este prevazut in Programul de Guvernare, iar impozitul pe venit este un capitol din Codul Fiscal. in acest scop, unul dintre grupurile de lucru organizate de Ministerul Finantelor Publice analizeaza conceptul referitor la administrarea impozitului pe venit, prin globalizare anuala pentru fiecare gospodarie din Romania. Conceptul este evaluat de catre o paleta larga de specialisti, atat din partea MFP, cat si din partea Uniunii Nationale a Notarilor Publici, a Camerei Consultantilor Fiscali, a Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati si a Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei".

Pentru elaborarea Codului Economic, inclusiv a capitolului privind Codul fiscal, este strict necesara implicarea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, potrivit dispozitiilor legale in vigoare: dispozitiile art. 121 lit. b) din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicata, care prevede "consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative sau de alta natura cu caracter economico-social" , coroborate cu dispozitiile art. 9 alin. (5) din Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile ulterioare: "Este obligatorie consultarea organizatiilor reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii privind continutul proiectelor de acte normative, al analizelor de impact si a Testului IMM, cu valorificarea in mod corespunzator a propunerilor acestora sau motivarea nevalorificarii pozitiei lor, documente ce vor insoti proiectul de act normativ pana la adoptare".


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


Referitor la "noul concept de administrare a impozitului pe venit, prin globalizare" exista numeroase declaratii politice contradictorii care trebuie clarificate ( declaratii privind reducerea impozitarii, concomitent cu cresterea fiscalitatii, prin extinderea bazei de impozitare si reducerea deducerilor fiscale: "Nimeni nu va plati mai mult. Se inlocuiesc cele doua cote de impozitare - 16% impozit pe salarii si pe alte activitati si cea de 5% pe dividende - se inlocuiesc cu 0% si 10%, adica toata lumea va plati mai putin" vs. "ceea ce urmarim este sa largim baza de impozitare" vs. "Ideea e sa scoti din economia neagra toti banii posibili, apropo si de unde incasam ca sa marim salariile: fiscalizam totul" vs. "nu e echitabil ca un salariat care are salariul minim pe economie, dar si venituri suplimentare semnificative din chirii sau dividende sa primeasca aceleasi deduceri fiscale ca un salariat cu salariul minim, dar fara niciun alt venit").

Necesitatea analizarii impactului reglementarii raportat la consecinte bugetare

Noul concept de administrare a impozitului pe venit, prin globalizare implica modificari de cota/calcul si plata impozitului anual dupa 25 mai a anului fiscal urmator celui in care s-au realizat veniturile, in doua transe (1/2 din suma datorata la data depunerii declaratiei de venit global si 1/2 din suma datorata in termen de 60 de zile de la data depunerii declaratiei de venit global).
in anul 2016, 12,4% din veniturile totale ale bugetului general consolidat (27,7 miliarde de lei) au fost impozitele din salarii si venit. Potrivit programarii bugetare cuprinse in "Raportul privind situatia macroeconomica pe 2017 si proiectia acesteia pentru 2018 – 2020", in 2017, din impozitul pe salarii si venit, ar urma sa se incaseze la buget 30 de miliarde de lei, adica 11,8% din veniturile totale ale statului.

Plata impozitului anual dupa 25 mai a anului fiscal urmator celui in care s-au realizat veniturile va avea ca efect un gol in vistieria statului in anul 2018 de cel putin 30 de miliarde de lei, concomitent cu o crestere a cheltuielilor bugetului cu 4,2 miliarde lei/an reprezentand onorariile celor 35.000 de consultanti fiscali (10.000 lei onorariu x 35.000 x 12 luni).

O trecere de la 16% la 10% a impozitului pe venitul din salarii ar insemna o diminuare a impozitului aferent anului 2018, care va fi incasat in anul 2019 cu 10 miliarde de lei raportat la cifrele din 2016 si de 11,2 miliarde de lei raportat la prognoza de venituri din impozitul pe salarii pentru 2017.

In Programul de Guvernare se mentioneaza: "Impactul bugetar al aplicarii acestor masuri, de la 1 ianuarie 2018, va fi amortizat in primul an si jumatate, in special ca urmare a cresterii numarului de salariati, asa cum s-a intamplat si in cazul reducerii contributiilor in 2014, cand dupa un an de zile, desi Consiliul Fiscal prognoza o scadere a veniturilor din contributii in 2015, de peste 3,2 mld. lei, in realitate acestea au crescut cu 65 mil. Lei".

Amortizarea in primul an si jumatate ca urmare a cresterii numarului de salariati nu se va putea realiza fara masuri ample de stimulare a infiintarii de IMM-uri si noi locuri de munca si fara lansarea unor proiecte ample de investitii si cresterea investitiilor publice, fara debolcarea fondurilor europene.

Analizarea impactului reglementarii raportat la consecinte bugetare trebuie sa evidentieze sursele de venit pentru acoperirea celor 30 de miliarde de lei din impozit care vor fi incasate dupa 25 mai a anului fiscal urmator celui in care s-au realizat veniturile, precum si a celor 4,2 miliarde lei reprezentand onorariile consultantilor fiscali, a celor 10 miliarde de lei mai putini rezultate din cotele reduse de impozit, precum si costurile cu care va fi finantat decalajul de incasare si de impozite.

Eliminarea retinerii la sursa va avea ca efect numeroase executari fiscale silite ale contribuabililor care vor cheltui fara a economisi sumele aferente impozitului si care vor fi in imposibilitatea platii acestuia.

Necesitatea simplificarii procedurilor fiscale si reducerea cheltuielilor birocratice si administrative

Reglementarea inteligenta (smart regulation) implica simplificarea procedurilor si reducerea cheltuielilor birocratice si administrative.

In forma prezentata, noul concept de administrare a impozitului pe venit, prin globalizare, va institui o sarcina administrativa suplimentara imensa (rezultata din inregistrare, stabilire obligatii, evidenta, plata/compensare, control etc.) si o crestere foarte mare a cheltuielilor birocratice si administrative (4,2 miliarde lei/an reprezentand onorariile celor 35.000 de consultanti fiscali, cheluiala cu salariile, spatiile si dotarile necesare pentru noile posturi bugetare care vor fi infiintate pentru inregistrarea, evidenta, controlul celor 7,1 milioane de gospodarii existente in Romania).

Mentinerea cotei unice si scaderea impozitarii pe forta de munca

Mentinerea cotei unice este necesara si este de analizat posibilitatea reducerii de la 16% la 10% a acesteia, inclusiv eliminarea impozitului pe dividende, cu mentinerea actualului sistem fiscal coroborat cu scaderea impozitarii pe forta de munca si a retinerii la sursa a impozitului, care asigura simplificare administrativ-fiscala, costuri birocratice reduse, cunoasterea regulilor si procedurilor de catre toti contribuabilii, dar si cresterea veniturilor nete ale acestora, cu 6 puncte procentuale, cu efecte pozitive multiple economice si sociale.

Implementarea sistemului de impozitare pe gospodarii, avand in vedere schimbarile pe care le implica, necesita in viziunea CNIPMMR:
- o perioada de pregatire de minim 5 ani pentru ANAF si cetateni (pregatirea salariatilor si a infrastructurii IT pentru noul sistem, informare si explicare pentru cetateni);

- asigurarea numarului optim de consultanti fiscali (angajare, pregatire profesionala);

- constituirea fondurilor bugetare de trecere la noul sistem, raporat la faptul ca, cel putin 1,5 ani din momentul introducerii nu se va incasa impozitul pe salarii (in practica mai mult ca sigur in primii 2-3 ani nu se va reusi o colectare a impozitului de la toate gospodariile care ar trebui sa platesca.)

Sursa:CNIPMMR

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitul pe gospodariicota unica de impozitarecodul economic

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Mai 2017


Votati articolul "Analiza impozit pe gospodarii pe capitole! Pozitia CNIPMMR privind impozitul pe gospodarii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Model raport administrator bilant 31.12.2015

Intrebare: Buna ziua .
Va rog sa imi spuneti , pentru bilantul la 31.decembrie 2015,nu se mai intocmesc note contabile ?
S-a modificat Raportul administratorului, ma puteti ajuta cu un model de raport conform noilor modificari?
Multumesc.

Raspuns: Gresit... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Care sunt implicatiile-responsabilitatiileunei gospodarii compuse dintr-unul sau mai multi pensionari ?
Data adaugarii: 05-Mai-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! Este disponibil formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate

    • Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate (F4102) este dinsponibil incepand cu data 11 iunie. Acesta este disponibil in format editabil pe site-ul ANAF, sectiunea Servicii online – Declaratii electronice – pozitia 05 Descarcare declaratii.   Poate fi descarcat si de aici: varianta PDF &nda...» citeste mai departe aici

  • Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie

    • Situatia firmelor din Romania devine ingrijoratoare. In primele 4 luni ale anului 2018 au fost radiate 28.787 firme. Potrivit statisticilor oferite de Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), numarul firmelor radiate a crescut cu 4,91% in comparatie cu primele 4 luni ale anului 2017.   *Radierea unei firme este modalitatea legala simpla de dizolvare si lichidare a societatii. Dizolvarea persoanei juridice este prima faza a procesului de incetare a exi...» citeste mai departe aici

  • Venituri din arenda realizate in 2018. Obligatiile platitorilor de venit si ale beneficiarilor

    • In materie de impozit pe venit, fata de anul 2017, diferenta consta in cota de impunere de 10% fata de 16% in 2017. Astfel, impozitul pe veniturile din arenda se calculeaza prin retinere la sursa de catre platitorii de venit la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net, impozitul fiind final. Venitul net din arenda se stabileste la fiecare plata prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin a...» citeste mai departe aici

  • Proiect: diurna neimpozabila ar putea creste la suma de 50 Ron

    • Ministerul Finantelor Publica (MFP) a publicat pe site-ul oficial al institutiei, la rubrica Transparenta Decizionala, un Proiect de Hotarare de Guvern in ceea ce priveste drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului. Acest proiect de lege prevede aprobarea unei noi hotarari si abrogarea H.G. nr. 1860/2006 privind drep...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila privind inregistrarea imobilizarilor corporale

    • Imobilizarile corporale mai sunt denumite si imobilizari materiale sau active corporale fixe. Din categoria acestora fac parte urmatoarele: terenuri, amenajari de terenuri, constructii, masini, utilaje si instalatii de lucru, aparate si instalatii de masurare, control si reglare, mijloace de transport, plantatii, obiecte demobilier, aparatura birotica, avansuri pentru investitii,etc. Daca aveti nelamuriri in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a imobilizarilor co...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X