Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cine are obligatia declararii unei tranzactii la ONPCSB? Ce implica nedesemnarea unei persoane responsabile!

oficiul spalarii banilorlegea 656/2002declarare tranzactiedesemnare responsabil

Instiintarea catre Oficiul Spalarii Banilor de desemnare a unui responsabil este obligatorie pentru toate societatile sau doar pentru ceva specificate in lege (consultanta etc.). Daca se depaseste plafonul de 15.000 euro la o firma cu comert (cash) trebuie sa existe o instiintare de desemnare a unui reponsabil care se ocupa cu raportarea?


Potrivit art. 10 lit. k din Legea 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului, republicata intra sub incidenta prevederilor acestei legi si persoanele fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. Ca atare, daca exista incasari ori plati in numerar ce depasesc plafonul de 15.000 euro, firma va trebui sa trimita o raportare in acest sens, in cel mult 10 zile lucratoare, la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, dupa cum se prevede la art. 5 alin. 7 din lege (e vorba de raportul de tranzactii cu numerar prevazut de Decizia Plenului ONPCSB 2742/2013).
 
In privinta persoanei desemnate, conform art. 20 alin. 1 din lege persoanele juridice prevazute la art. 10 vor desemna una sau mai multe persoane care au responsabilitati in aplicarea Legii 656/2002, ale caror nume vor fi comunicate Oficiului, impreuna cu natura si cu limitele responsabilitatilor mentionate. Insa persoanele juridice prevazute la art. 10 lit. k din lege (cum este si firma cu activitate de comert) sunt exceptate de la obligatia desemnarii unei astfel de persoane responsabile, dupa cum se prevede in mod expres la alin. 4 al art. 20 din legea respectiva.
 


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oficiul spalarii banilorlegea 656/2002declarare tranzactiedesemnare responsabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Mai 2017


Votati articolul "Cine are obligatia declararii unei tranzactii la ONPCSB? Ce implica nedesemnarea unei persoane responsabile!":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sediu social folosit si ca locuinta personala?

Intrebare: Asadar vrem sa ne consiliati si sa ne oferiti solutii privind :
o cladire a carei constructie a durat aproximativ 5 ani,a fost finalizata in
02.10.2013 si pe care in prezent o folosim drept sediu social si totodata locuinta personala.Mentionam ca inregistrarea ei la Registrul Comertului ca si sediu social a fost facuta in ianuarie 2015.Ingrijorarea noastra provine din faptul ca nu avem intocmit nici un document care sa ne acopere legal folosirea cladirii si ca locuinta personala pentru administratorul firmei . Precizam ca se afla in patrimoniul societatii .
Intentionam sa achizitonam un apartament in Bucuresti tot pe firma si dorim sa ne consiliati care sunt formele legale prin care putem justifica cumpararea lui si ulterior decontarea cheltuielilor generate de acesta neavand nici un punct de lucru in Bucuresti.
Pe viitor (15-20 ani) dorim sub o forma legala avantajoasa trcerea acestor doua cladiri pe persoana fizica respectiv in proprietatea administratorului firmei.

Raspuns: Inregistrarea cladirii la onrc ca sediu social, nu inseamna ca societatea desfasoara activitatea in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!