Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Proiect OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru IMM-uri, investitii si promovarea exportului

imm-uriexportinvestitiiintreprinderi miciagentii imm

A fost recent publicat proiectul de Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.

In continuarea procesului de creare si implementare a unei structuri administrative moderne, potrivit Programului de guvernare, una dintre masurile privind sprijinirea sectorului IMM, a investitiilor straine, precum si a activitatii de promovare a exportului, o reprezinta infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.

Tinand seama de cele precizate anterior, prin proiectul de ordonanta de urgenta se propune infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, institutii publice de specialitate, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Odata cu infiintarea acestora sunt imperios necesare: cresterea numarului de posturi pana la minimum 26 posturi pentru fiecare Agentie, avand in vedere atributiile noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului, precum si transformarea posturilor din personal contractual in functii publice.

Scopul actului normativ il constituie respectarea Programului de guvernare, in vederea aplicarii strategiei in domeniile intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri, comertului, antreprenoriatului si investitiilor straine, impunandu-se adoptarea unui act normativ care sa vina in sprijinul mediului de afaceri, prin simplificarea sarcinilor administrative si debirocratizarea cu care se confrunta mediul de afaceri, prin inglobarea intr-un singur loc a tuturor structurilor de finantare a antreprenoriatului, prin identificarea oportunitatilor de investitii la nivel local si regional si realizarea unor proiecte de investitii „la cheie”, informarea eficienta cu privire la facilitatile acordate investitorilor, stabilirea de parteneriate cu institutii finantatoare de la nivel european si international, camere de comert bilaterale, ambasadele straine din Romania, precum si atragerea de investitii straine cu sprijinul ambasadelor Romaniei din strainatate.

Tinand cont de prevederile art. 14 din Regulamentul (UE) 2015/1.017 din 25 iunie 2015 cu privire la platforma europeana de consiliere in materie de investitii si de utilizare a parteneriatului public-privat, se impun identificarea, pregatirea si dezvoltarea proiectelor de investitii avantajoase pentru Romania, infiintand structuri specifice si capabile in realizarea acestor parteneriate.

Prin actul normativ propus se infiinteaza noua agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, prin reorganizarea celor opt oficii teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, care se desfiinteaza la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ.

Astfel, prin proiectul de act normativ se propune:

  • stabilirea numarului de posturi din cadrul agentiilor la minimum 26 posturi pentru fiecare agentie, avand in vedere completarea atributiilor acestora cu atributii noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului; implementarea in bune conditii a Programului Start-up Nation – Romania, impune suplimentarea personalului pentru acoperirea atributiilor ce decurg din derularea procesului de finantare a celor 10.000 de noi beneficiari; in anul 2016, O.T.I.M.M.C. au verificat, contractat, decontat si monitorizat un numar de 990 de beneficiari, pentru anul 2017 estimandu-se un volum de munca de cel putin 11 ori mai mare; de asemenea, se impune suplimentarea numarului de posturi avandu-se in vedere si implementarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020;
  • infiintarea unei agentii in Bucuresti care sa preia zona Bucuresti-Ilfov, de la O.T.I.M.M.C. Ploiesti; in prezent, la O.T.I.M.M.C. Ploiesti 9 posturi de executie, sunt arondate 8 judete si municipiul Bucuresti, iar din derularea programelor in anii anteriori, la acest oficiu se regasesc in medie 40% din totalul beneficiarilor, ceea ce inseamna ca in anul 2017, 9 persoane vor trebui sa verifice, contracteze, deconteze si monitorizeze un numar de aproximativ 4500 de beneficiari ceea ce este practic imposibil;
  • stabilirea categoriei de personal al agentiilor in sensul ca personalul va fi alcatuit din functionari publici, prin transformarea posturilor de natura contractuala in functii publice, avand in vedere faptul ca activitatea personalului implica exercitarea unor atributii si responsabilitati, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica, respectiv cele prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, personalul va fi preluat pe baza de protocol in cadrul noilor institutii publice (agentii) si va fi numit in functiile publice de executie cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale la art. 111 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

La stabilirea structurii organizatorice vor fi avute in vedere prevederile art. 112 alin (1) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

  • reglementarea modului de organizare si functionare a agentiilor, precum si de predare-preluare a activitatii si patrimoniului fiecarui O.T.I.M.M.C.; competenta privind judetele arondate pentru fiecare agentie in parte se stabileste prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat;
  • stabilirea salarizarii Agentiilor.

In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul acestor entitati, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, consideram ca se impune luarea unor masuri urgente de motivare a personalului, in vederea stoparii procesului de migrare a personalului catre institutii cu un nivel de salarizare superior si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora.

Precizam ca actualul sistem de salarizare din cadrul OTIMMC-urilor raportat la functii similare, aplicat altor institutii ale administratiei publice, precum si categoriilor de personal, conduce in mod evident si nemijlocit la incalcarea unor principii juridice fundamentale, respectiv principiile nediscriminarii, stabilitatii raporturilor juridice si proportionalitatii, afectand capacitatea operativa a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu privire la indeplinirea atributiilor legale.


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii


De asemenea, prin prezentul proiect de act normativ se propune stabilirea salarizarii personalului agentiilor in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

Sursa: CNIPMMR

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm-uriexportinvestitiiintreprinderi miciagentii imm

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Mai 2017


Votati articolul "Proiect OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru IMM-uri, investitii si promovarea exportului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incadrare hala metalica demontabila in registrul imobilizarilor

Intrebare: Buna ziua,

detinem pe firma o hala metalica demontabila, care a fost inregistrata in registrul imobilizarilor ca si imobil, cladire, cod grupa 1.1.2......deoarece atat terenul pe care este aceasta amplasata, cat si autorizatia de constructie au fost obtinute pe numele administratorului societatii, s-a decis ca aceasta hala sa se vanda catre administrator, insa primaria nu recunoaste aceasta vanzare , zicand ca avem nevoie si de contract de vanzare-cumparare autentificat de notar pt. ca se vinde un imobil.....insa, in conditiile astea niciun notar nu poate autentifica o astfel de tranzactie, deoarece nu sunt in regula actele.........administratorul nu intelege de ce o astfel de hala care este demontabila si se poate muta oricand si oriunde si a carei achizitie nu a necesitat contract autentificat de notar, a fost incadrata in categoria bunurilor mobile de tipul cladirilor, iar eu nu stiu cum sa-i mai explic sa inteleaga.....poate ma ajutati dvs.?
in aceasta situatie este nevoie ca un astfel de contract sa fie autentificat de notar?
va multumesc frumos!

Raspuns: va multumesc, asa m-am gandit si eu, dar cineva imi zicea ca nu se pot face investitii in baza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • Venituri din tranzactionarea monedelor virtuale – venituri impozabile sau nu?

    • Criptomoneda sau moneda virtuala este o moneda nebancara, folosita ca mijloc de plata. Monedele virtuale si activitatea de tranzactionare a acestora nu sunt reglementate de legislatia din Romania. Aceste monede nu sunt recunoscute de BNR si nu sunt reglementate direct de legislatia fiscala. In anul 2015 Banca Nationala a Romaniei a publicat un Comunicat referitor la schemele de moneda virtuala (http...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere fiscala. Cum se procedeaza?

    • Vom dezbate in randurile de mai jos care este pierderea din ani precedenti, ce trebuie luata in calcul la 2017 (rd.39). In acest caz, principalele nedumeriri sunt urmatoarele: - In D101 2016 cum era corect de completat randul 39? - In D100 aferenta trimestrului II.2018 de care pierdere fiscala tin seama? - Defalcarea pierderilor fiscale si a profit...» citeste mai departe aici

  • REMINDER: Valoarea maxima a tichetelui de masa a crescut

    • Va reamintim ca, prin OMMJS 1618/2018 publicat in Monitorul Oficial nr. 412 din 15/05/2018, s-a stabilit valoarea maxima a tichetelor de masa pentru semestrul I al anului 2018. Astfel,  pentru semestrul I al anului 2018, începând cu luna mai 2018, valoarea nominală a unui tichet de masă, nu poate depăi cuantumul de 15,18 lei. Tichetele de masa pot fi acordate de orice persoana fizica sau juridica care incadreaza personal pe baza...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016