Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sediul social expirat. Ce obligatii are firma dupa radierea din Registrul Comertului?

sediul social expiratexpirare sediu socialsocietati inactiveradiere

Analiza urmatoare face referire la situatia in care o societate cu sediul expirat este declarata inactiva de finante. Nu face nimic pentru prelungire sediu social. Vom vedea la cat timp o radiaza Registrul Comertului, precum si ce trebuie sa faca firma in legatura cu administratia financiara dupa ce Registrul o radiaza.

In cazul in care sediul social al societatii a expirat, iar societatea nu intreprinde demersurile pentru prelungirea valabilitatii acestuia, atunci sunt aplicabile urmatioarele prevederi juridice de procedura, stipulate la art. 237 din legea nr. 31/1990 a societati lor - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare:

"Art. 237
(1) La cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii in cazurile in care:
c) nu mai sunt indeplinite conditiile referitoare la sediul social, inclusiv ca urmare a expirarii duratei actului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social ori transferului dreptului de folosinta sau proprietate asupra spatiului cu destinatie de sediu social;

(3)Hotararea tribunalului prin care s-a pronuntat dizolvarea se comunica societatii, oficiului registrului comertului pentru inregistrarea mentiunii de dizolvare in registrul comertului, Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala - administratia judeteana a finantelor publice/administratia finantelor publice a sectorului, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pe pagina de internet a Oficiului National a Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia. in cazul mai multor hotarari judecatoresti de dizolvare, pentru situatiile prevazute la alin. (1), publicitatea se va putea efectua in forma unui tabel cuprinzand: numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare, denumirea, forma juridica si sediul societatii dizolvate, instanta care a dispus dizolvarea, numarul dosarului, numarul si data hotararii de dizolvare, caz in care tarifele de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, se reduc cu 50%.

(4)Publicarea hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, se face pe cheltuiala titularului cererii de dizolvare, care se poate indrepta impotriva societatii pentru recuperarea costurilor.

(5)Orice persoana interesata poate face numai apel impotriva hotararii de dizolvare, in termen de 30 de zile de la data publicarii hotararii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Apelantul va depune o copie a apelului la oficiul registrului comertului, pentru mentionare in registrul comertului.

(6)Dupa ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de dizolvare, persoana juridica intra in lichidare, potrivit prevederilor prezentei legi. Oficiul National al Registrului Comertului, la cererea oricarei persoane interesate, inclusiv a Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, procedeaza la numirea unui lichidator inscris in Tabloul Practicienilor in Insolventa. Remunerarea lichidatorului se face din averea societatii dizolvate sau, in lipsa, din fondul de lichidare, constituit potrivit legii. Remuneratia lichidatorului este in cuantum fix de 1.000 lei, decontul final al cheltuielilor efectuate de lichidator in legatura cu lichidarea societatii urmand a se face, pentru situatia in care nu exista bunuri in averea societatii dizolvate, de catre Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania, la solicitarea lichidatorului.

(7)Rezolutiile pronuntate in conditiile alin. (6) se comunica electronic lichidatorului numit, se publica pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului si pe portalul de servicii on-line al acestuia si se inregistreaza in registrul comertului. in exercitarea atributiilor sale de lichidare, atunci cand lichidatorul este numit de catre Oficiul National al Registrului Comertului, la cererea oricarei persoane interesate, acesta este scutit de orice taxa, tarif, comision, taxa judiciara de timbru si altele asemenea.

(8)Daca in termen de 3 luni de la data ramanerii definitiva a hotararii de dizolvare nu s-a formulat nicio cerere de numire a lichidatorului potrivit prevederilor alin. (6), Oficiul National al Registrului Comertului sau orice persoana interesata poate solicita tribunalului radierea societatii din registrul comertului.

(9)Lista societatilor pentru care Oficiul National al Registrului Comertului urmeaza sa formuleze actiuni de radiere, potrivit prevederilor alin.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii


(8), se afiseaza pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia cu cel putin 15 zile calendaristice inainte si se transmite Ministerului Finantelor Publice-Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(10)Hotararea tribunalului prin care s-a pronuntat radierea se comunica societatii, oficiului registrului comertului pentru radierea societatii din registrul comertului, Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala - administratia judeteana a finantelor publice/administratia finantelor publice a sectorului si se publica, cu titlu gratuit, pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia. in cazul mai multor hotarari judecatoresti de radiere, publicitatea se va putea efectua in forma unui tabel cuprinzand: numarul de ordine in registrul comertului, codul unic de inregistrare, denumirea, forma juridica si sediul societatii dizolvate, instanta care a dispus dizolvarea, numarul dosarului, numarul si data hotararii de dizolvare.

(11)Orice persoana interesata poate face numai apel impotriva hotararii de radiere, in termen de 30 de zile de la efectuarea publicitatii conform prevederilor alin. (9). Apelantul va depune o copie a apelului la oficiul registrului comertului, pentru mentionare in registrul comertului.
(12)Vizualizarea hotararilor de dizolvare si radiere si a rezolutiilor de numire a lichidatorului, publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia, se face cu titlu gratuit.

(13)Bunurile ramase din patrimoniul persoanei juridice radiate din registrul comertului, in conditiile alin. (8)-(10), le revin actionarilor/asociatilor.

Art. 2371
(2)Atunci cand, pe durata functionarii societatii, un asociat raspunde pentru obligatiile acesteia in limitele aportului la capitalul social, raspunderea sa va fi limitata la acest aport si in situatia dizolvarii si, daca este cazul, a lichidarii societatii.

(3)Asociatul care, in frauda creditorilor, abuzeaza de caracterul limitat al raspunderii sale si de personalitatea juridica distincta a societatii raspunde nelimitat pentru obligatiile neachitate ale societatii dizolvate, respectiv lichidate.

(4)Raspunderea asociatului devine nelimitata in conditiile alin. (3), in special atunci cand acesta dispune de bunurile societatii ca si cum ar fi bunurile sale proprii sau daca diminueaza activul societatii in beneficiul personal ori al unor terti, cunoscand sau trebuind sa cunoasca faptul ca in acest mod societatea nu va mai fi in masura sa isi execute obligatiile."
Acestor prevederi li se adauga cele referitoare la efectuarea efectiva a lichidarii societatii - dupa numirea lichidatorului - prevazute la art. 252 si urmatoarele din legea societatilor.

Din aceste texte legale, putem sintetiza urmatoarele aspecte de procedura juridica:
- dupa expirarea sediului social, ONRC se sesizeaza din oficiu si trimite o cerere de dizolvare a societatii catre tribunal

- tribunalul emite hotararea de incepe a dizolvarii societatii, decizie care, in mod normal, trebuie remisa si societatii si publicata in Monitorul Oficial partea a IV-a, pentru a fi adusa la cunostinta tertilor (eventualilor creditori ai societatii)
- perioada de apel pentru depunerea opozitiei la dizolvare de catre eventualii creditori - intre care se poate numara si ANAF - este de 30 de zile calendaristice de la data publicarii hotararii tribunalului in MO


- dupa expirarea celor 30 de zile si in cazul in care nu s-a depus nici o opozitie, hotararea judecatoreasca de dizolvare ramane definitiva, iar societatea intra in perioada de lichidare, ocazie cu care se numeste, din oficiu, un lichidator

- in cadrul alineatelor (6) - (13) ale art. 237 nu apare nici un termen in care lichidatorul trebuie sa finalizeze operatiunea de lichidare a societatii si sa depuna cererea de radiere a ei din ONRC; exista o mentiune referitoare la termenul in care lichidatorul, odata numit la societate, trebuie sa finalizeze lichidarea (de un an de la data inregistrarii la ONRC a mentiunii de dizolvare), la art. 260 alin. (1) din LSC, articol care se refera, insa, la lichidarea voluntara si la lichidarea "ordonata" de catre ONRC, prevazuta la art. 237

- la art. 237 alin. (8) se face mentiunea unui termen de radiere a societatii din ONRC de 3 luni de la data ramanerii definitiva a hotararii de dizolvare, doar daca nu s-a formulat nici o numire de lichidator in aceasta perioada.

Din aceste prevederi legale, am putea spune ca in termen de 3 luni de la data ramanerii definitive a hotararii de dizolvare societatea se radiaza de la ONRC, daca nu s-a numit lichidator. Dar din practica va spun ca nu se intampla acest lucru, societatea ramanand in procedura dizolvarii chiar si cativa ani pana la radierea de la registru.

Daca, totusi, aveti noroc ca ONRC sa radiere firma din oficiu, trebuie sa depuneti la ANAF declaratia de mentiuni 010, in care, la fnalul ei, se completeaza data radierii - desi ONRC transmite informatia electronic si catre ANAf. Odata cu depunerea declaratiei 010 privind radierea, trebuie sa depuneti in original si certificatul de inregistrare fiscala in scop de TVA.
Insa, trebuie sa retineti faptul ca pana la radierea din registru, societatea isi pastreaza personalitatea juridica, avand obligatii declarative si, eventual de plata, fata de ANAF: declaratii 100 pe zero, bilanturi la fiecare final de an, declaratia 311 si plata TVA, daca efectueaza livrari de bunuri / prestari de servicii (dar, probabil, nu este cazul).

De asemenea, in eventualitatea in care la data de 31 decembrie societatea se afla deja in procedura de dizolvare (care este urmata de lichidare) si are statut fiscal de microintreprindere (nefiind, asadar, radiata), pana la data de 15 ianuarie a anului urmator trebuie sa depuna la ANAF declaratia de mentiunin 010 pentru trecerea la sistemul de impunere cu impozit pe profit.

Acest fapt este mentionat la art. 47 lit. e) privind definitia unei microintreprinderi (la data de 31 decembrie nu se afla in dizolvare urmata de lichidare) si la art. 55 alin. (1) privind comunicarea catre organele fiscale a iesirii din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderii.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 18 Mai 2017


Votati articolul "Sediul social expirat. Ce obligatii are firma dupa radierea din Registrul Comertului?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare marfa cu amanuntul la peco

Intrebare: buna ziua. la un peco , care inca nu are casa de marcat, s-a vandut carburant cu facturi si chitante de incasare, inregistrarea marfii s-a facut ca vanzare cu ridicata, cantitativ-valoric.
la momentul achizitiei casei de marcat se va vinde pe baza bonului fiscal dar si cu factura si chit, atunci cand cere clientul.cu se tine evidenta din momentul vanz cu casa de marcat? global- valoric si cum se face nirul, pt ca carb vine de la fz pe baza avizului iar facturarea se face mai tarziu, dar tot cu data din luna cand s-a primit carb pe baza avizului.potsa fac nir pe baza avizului in care sa trec pret achiz si pret vanzare sau fac un aviz de la societate catre peco doar cu canititatea primita. multumesc.

Raspuns: Vanzarea cu amanuntul trebuie derulata prin casa de marcat in cazul incasarii numerar. Nu puteti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Trebuie sa depuneti Formularul 200 in anul 2017? Aflati care sunt conditiile ANAF

    • Persoanele fizice nerezidente care datoreaza impozit pe venit pentru anul 2016 si sunt administrate de Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, depun formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai 2017, la Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti. Categoriile de persoane fizice nerezidente administrate de Administratia fis...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala

    • Incepand cu 1 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088, formular mult contestat de catre mediul de afaceri.  Formularul a fost eliminat ca urmare a faptului ca:  - pe de o parte, contribuabilii furnizeaza o serie de informatii organelor fiscale prin formularele 010 – "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", 098 &qu...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de TVA pentru cotizatiile platite organizatiilor profesionale

    • In baza art. 292 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal si normelor metodologice date in aplicarea acestuia sunt scutite de TVA fara drept de deducere  prestarile de servicii si/sau livrarile de bunuri furnizate membrilor in interesul lor colectiv, in schimbul unei cotizatii fixate conform statutului, de organizatii fara scop patrimonial care au obiective de natura politica, sindicala, religioasa, patriotica, filozofica, filantropica, patronala, profesionala sau civica, precum si obiective d...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari pentru zilieri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Prin Legea 105 publicata in M.OF. nr. 376 din 19 mai 2017 au fost aduse modificari si completari Legii 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Confom modificarilor aduse zilierii care presteaza activitati in domeniul cresterii animalelor in sitem extensiv prin pasunatul sezonier al ovinelor, bovinelor, cabalinelor precum si activitati sezoniere in cadrul gradinilor botanice aflate in subordinea universitatilor acreditate pot presta a...» citeste mai departe aici

  • Asociere in participatiune. Cele mai utile aspecte fiscale si contabile

    • In analiza urmatoare, societatile A si B, persoane juridice romane, inregistrate in scopuri de TVA in Romania incheie un contract de asociere in participatie pentru activitatea de comert cu ridicata al unor marfuri comercializate de A (numai anumite produse din totalul marfurilor comercializate de A fac obiectul contractului de asociere, iar vanzarea se face exlusiv catre terti). In cadrul asocierii, A si B pun in comun mijloace fixe si circulante, iar A este administratorul asocierii. ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X