Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?

lipsa lichiditatimicrointreprinderedividendedeclaratia 205

In cazul urmator, avem o societate platitoare de TVA si impozit pe microintreprindere care vrea sa ridice dividende aferente anului 2016. In cazul in care societatea nu dispune de lichiditati, vom vedea daca poate sa le ridice si peste un an sau doi, precum si care este data limita pentru ridicare. Se mentioneaza ca se plateste impozitul pana in 25 ianuarie 2018.

In cazul in care dividendele distribuite nu sunt achitate pana la data de 31 decembrie a anului in care au fost distribuite, societatea are obligatia de a retine si achita impozitul pe dividend de 5% pana la data de 25 ianuarie a anului urmator celui in care au fost distribuite, cu declararea impozitului in Declaratia 100 tot pana la aceeasi data.

Prin urmare veti depune o Declaratie 100 pentru luna decembrie 2017, in care veti declara impozitul pe dividende in cota de 5%, pana la data de 25 ianuarie 2018, inclusiv.Termenul de plata a impozitului pe dividend fiind tot pana la aceeasi data.
Plata dividendelor catre asociati se va face, ulterior cand societatea va dispune de lichiditati.
Pentru dividendele distribuite in anul 2017, aveti obligatia depunerii Declaratiei informative 205 privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.

Pentru impozitul pe dividende retinut in 2017 declaratia trebuie depusa pana pe data de 28 februarie 2018, inclusiv.
Regula generala esta ca termenul de prescriptie a unei datorii este de 3 ani.

Prescriptia dividendelor, nu opereaza de la sine ci trebuie invocata la prima infatisare in fata instantei.


Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii



Prescriptia poate fi opusa numai de cel in folosul caruia curge, respectiv in situatia de fata, prescriptia poate fi invocata numai de catre societate, cand i se solicita dividendele.

Daca societatea isi recunoaste obligatia de plata a dividendelor prin reprezentantii legali, plata dividendului este valabila chiar daca se efectueaza dupa termenul de prescriptie.

Astfel, va recomandam sa nu procedati la prescriptia dividendului neplatit,chiar daca au exiprat cei 3 ani, de la data distibuirii profitului anului 2016, pe destinatia dividend, daca interesul asociatilor si participantilor la societate este de a-l ridica intr-o perioada urmatoare.

De asemnea puteti transfera obligatia de plata a dividendelor (sold cont 457) pe sema conturilor 455 sau 462, lasand la dispozitia societatii sumele datorate asociatilor, urmand a fi platite acestora, cand societatea va dispune de lichiditati.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Mai 2017


Votati articolul "Dividende si lipsa lichiditati societate. Ce restrictii pot exista?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare decont tva corect

Intrebare: Buna ziua,

In cazul unui srl care cere anularea aplicarii de TVA si i se aproba cu data de 23.01.15 cererea, se depune decontul de TVA pana in 25.02.15 dar societatea respectiva incaseaza in martie o factura care era cu TVA din luna ianuarie inainte de aprobarea anularii TVA-ului.In cazul acesta trebuie sa mai depuna un decont de TVA la martie?
Multumesc

Cristina Nistor

Raspuns: Nu se mai depune o alta declaratie suplimentara. Pentru TVA colectat la incasare ulterior se depune...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Atac nou la Pilonul II de pensii! MFP vrea sa injumatateasca din 2018 contributia la fondurile de pensii private

    • Ministerul Finantelor vrea sa diminueze incepand de anul viitor, de la 5,1% la 2,5%, contributia virata de stat la fondurile de pensii private obligatorii (Pilonul II), masura care, daca va fi aplicata, va afecta dramatic dinamica sumelor acumulate in cele aproape 7 milioane de conturi individuale ale participantilor la acest sistem, au declarat pentru Profit.ro surse din piata de profil. "In primele discutii cu reprezentantii industriei de profil, Ministerul Finantelor ar fi propus si v...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI