Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

burse privateformular 255propunere formularimpozitul pe venit

ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

In ceea ce priveste stabilirea sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat, pentru acordarea de burse private, modificarile legislative au vizat, in principal, posibilitatea directionarii acestei sume si de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din pensii. 

Totodata, prin Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost modificat termenul de depunere a contestatiei impotriva actelor administrative fiscale (45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal).

Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului si continutului formularului 255 "Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private", utilizat de organul fiscal central competent pentru stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, in limita unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


Pe baza documentelor prezentate de contribuabili (formular 230, contractul privind acordarea bursei private, documente care atesta plata bursei) ºi a datelor din evidenta fiscala, organul fiscal determina cheltuielile admise cu bursele private, in limita sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si/sau pensii, prin emiterea Deciziei privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, cod 14.13.02.13/b.

Fata de formularul utilizat in prezent, prin proiectul de act normativ, se propune actualizarea temeiului de drept si a termenului de depunere a contestatiei, precum si introducerea in continutul deciziei a informatiilor privind modalitatea de plata a diferentelor rezultate ca urmare a modificarii acesteia.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
burse privateformular 255propunere formularimpozitul pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Mai 2017


Votati articolul "ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce retineri se fac in cazul platilor unor drepturi banesti.

Intrebare: Buna ziua
Prin hotarare judecatoreasca suntem obligati sa achitam contravaloarea Tichete de masa si prime de sarbatori din anii precedenti,pentru salariatii disponibilizati.Ce retineri trebuiesc facute la sumele hotarate de instanta ?Baza legala

Raspuns: Bonurile de masa sau tichetele de masa reprezinta o alocatie individuala de hrana si sunt acordate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Sunt o persoana cu handicap accentuat cu certificat de handicap corespunzator si as vrea sa-mi comunicati urmatoarele: Am pamant in arenda la SC Oltyre si Sc Tristan si Isolda si de fiecare data mi se opreste impozit de 120 Kg de produse agricole in loc de 800 Kg la ha care sunt inscrise in contract eu prmesc 680 Kg. A-si vrea sa-mi comunicati conform noilor reglementari daca sunt scutit de plata venitului dupa acest pamant adica dele 120 Kg la ha. Va rog sa-mi trimiteti si articolele corespunzatoare care atesta acest lucru. Multumesc.
Data adaugarii: 22-Mai-2017
Postat de: user
Sunt o persoana cu handicap accentuat cu certificat de handicap corespunzator si as vrea sa-mi comunicati urmatoarele: Am pamant in arenda la SC Oltyre si Sc Tristan si Isolda si de fiecare data mi se opreste impozit de 120 Kg de produse agricole in loc de 800 Kg la ha care sunt inscrise in contract eu prmesc 680 Kg. A-si vrea sa-mi comunicati conform noilor reglementari daca sunt scutit de plata venitului dupa acest pamant adica dele 120 Kg la ha. Va rog sa-mi trimiteti si articolele corespunzatoare care atesta acest lucru. Multumesc.
Data adaugarii: 22-Mai-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X