Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?

creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

In cazul urmator, o societate a returnat la furnizor obiecte de inventar datorita unor defecte. Furnizorul a transmis factura de storno pentru aceste obiecte in valoare de 221.01 GBP. Ulterior, societatea a incasat prin banca de la furnizorul respectiv doar suma de 152,38 GBP. Furnizorul nu a mai returnat diferenta de suma pentru inchiderea facturii de storno. In acest moment, societatea are un sold negativ pentru contul 401 datorita acestei diferente nerestituite. Operatiunea a avut loc in luna august 2014. Vom vedea cum se poate inchide aceasta suma si daca exista un termen de prescriptie in care se poate recupera suma, precum si care sunt inregistrarile care trebuie efectuate in cazul in care suma nu se mai poate recupera.


Din punct de vedere juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.

Asadar, in cazul dvs. creantele/datoriile neincasate/neachitate reprezinta creante/datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea/plata acestora sau nu exista posibilitatea incasarii acesteia (daca creanta nu este mai veche de 3 ani).

La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea /debitului /nerestituit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

Astfel, in baza deciziei privind scoaterea din evidenta a furnizorui prescris, veti inregistra in contabilitate: 6588=401


Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii



Cheltuiala astfel inregistrata, este o cheltuiala nedeductibila la calulul impozitului pe profit.

Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.

De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie (taxare inversa).
Anularea creantei neincasate, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma Croatia care presteaza servicii de consultanta pentru o firma din Romania

Intrebare: Revin cu intrebarea deoarece nu s-a inteles contextul.

Suntem o firma din Romania, platitoare de TVA.
Dorim sa incheiem un contract de prestari servicii cu o firma din Croatia, noi fiind beneficiarul serviciilor de consultanta. Aceasta firma din Croatia este neplatitoare de TVA la momentul acesta, ea urmand sa ne factureze serviciul.
Intrebari:
- este necesar ca aceasta firma din Croatia sa se inregistreze in scopuri de TVA special pentru acest contract?
- daca da, cine va plati TVA-ul aferent acestei prestari de servicii? Factura emisa de catre firma din Croatia este purtatoare de TVA?
- ce inregistrare se face in contabilitatea beneficiarului aferenta TVA-ului?

Raspuns: - firma din Croatia se va inregistra ca platitoare de TVA si in ROI. - factura se va emite fara TVA....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile