Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?

creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

In cazul urmator, o societate a returnat la furnizor obiecte de inventar datorita unor defecte. Furnizorul a transmis factura de storno pentru aceste obiecte in valoare de 221.01 GBP. Ulterior, societatea a incasat prin banca de la furnizorul respectiv doar suma de 152,38 GBP. Furnizorul nu a mai returnat diferenta de suma pentru inchiderea facturii de storno. In acest moment, societatea are un sold negativ pentru contul 401 datorita acestei diferente nerestituite. Operatiunea a avut loc in luna august 2014. Vom vedea cum se poate inchide aceasta suma si daca exista un termen de prescriptie in care se poate recupera suma, precum si care sunt inregistrarile care trebuie efectuate in cazul in care suma nu se mai poate recupera.


Din punct de vedere juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.

Asadar, in cazul dvs. creantele/datoriile neincasate/neachitate reprezinta creante/datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea/plata acestora sau nu exista posibilitatea incasarii acesteia (daca creanta nu este mai veche de 3 ani).

La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea /debitului /nerestituit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

Astfel, in baza deciziei privind scoaterea din evidenta a furnizorui prescris, veti inregistra in contabilitate: 6588=401


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



Cheltuiala astfel inregistrata, este o cheltuiala nedeductibila la calulul impozitului pe profit.

Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.

De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie (taxare inversa).
Anularea creantei neincasate, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot sa tin evidenta unei societati fara un program?

Intrebare: Pot sa tin evidenta unei societati fara un program sau este obligatoriu sa am un program ? Daca da,ce program de contabilitate credeti ca as putea descarca?
Multumesc frumos!

Raspuns: Programul informatic va usureaza munca...daca aveti o societate usoara va recomand un program care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Acte inregistrare in scopuri de TVA in 2018. Ce trebuie sa depui pentru depasirea plafonului de 300.000 Ron

    • Anul 2017 a inregistrat modificari semnificative ale legislatiei referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor.  Astfel, in Monitorul Oficial numarul 780/03.10.2017 a fost publicat OPANAF nr. 2856/2017 - privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Termen depunere declaratii fiscale aprilie 2018

    • Cititi in randurile de mai jos care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna aprilie 2018 la termenele prezentate.   Iata care este termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe luna aprilie 2018! Termenul Zi Formularul ...» citeste mai departe aici

  • Se anunta vremuri grele! Fiscul va cere banii pentru restantele din ultimii 5 ani

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a anuntat saptamana trecuta, la finalul sedintei de Guvern, ca urmeaza sa se ia o masura dura. Fiscul va trimite contribuabililor in a doua jumatate a anului decizii de impunere. Aceste documente vor centraliza deciziile de impunere restante din ultimii cinci ani. Atunci cand a fost intrebat despre impactul asupra bugetului din amanarea incasarilor din impozit pe venit si contributii, datorate de persoanele ce obtin venituri d...» citeste mai departe aici

  • Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

    • Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. C...» citeste mai departe aici

  • GDPR 2018. Ce masuri obligatorii trebuie sa ia contabilii in luna mai

    • Mai este doar 1 luna pana cand va incepe sa se aplice (la 25 mai) cel mai dur act normativ emis de Uniunea Europeana – Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), care instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.  Dar ce trebuie contabilii sa faca, mai exact?...» citeste mai departe aici

  • Predarea facturilor neincasate. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In randurile de mai jos analizam cazul unei societati X care factureaza in baza unui contract o taxa de trecere catre clienti externi (Z). Taxa in cauza este facturata in numele si pentru Y si in urma incasarii de la Z este virata in totalitate catre Y, ulterior X percepand un comision pentru suma virata. La finalizarea contractului dintre Y si X raman sume neincasate reprezentand facturi emise catre clientii externi Z. X si Y hotarasc ca in urma finalizarii contractului, Y sa preia creantele...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile