Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?

creante neincasatestornare facturiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

In cazul urmator, o societate a returnat la furnizor obiecte de inventar datorita unor defecte. Furnizorul a transmis factura de storno pentru aceste obiecte in valoare de 221.01 GBP. Ulterior, societatea a incasat prin banca de la furnizorul respectiv doar suma de 152,38 GBP. Furnizorul nu a mai returnat diferenta de suma pentru inchiderea facturii de storno. In acest moment, societatea are un sold negativ pentru contul 401 datorita acestei diferente nerestituite. Operatiunea a avut loc in luna august 2014. Vom vedea cum se poate inchide aceasta suma si daca exista un termen de prescriptie in care se poate recupera suma, precum si care sunt inregistrarile care trebuie efectuate in cazul in care suma nu se mai poate recupera.


Din punct de vedere juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.

Asadar, in cazul dvs. creantele/datoriile neincasate/neachitate reprezinta creante/datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea/plata acestora sau nu exista posibilitatea incasarii acesteia (daca creanta nu este mai veche de 3 ani).

La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:
328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea /debitului /nerestituit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

Astfel, in baza deciziei privind scoaterea din evidenta a furnizorui prescris, veti inregistra in contabilitate: 6588=401


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



Cheltuiala astfel inregistrata, este o cheltuiala nedeductibila la calulul impozitului pe profit.

Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.

De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie (taxare inversa).
Anularea creantei neincasate, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Creante neincasate. Eliminarea din evidentele contabile. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Consilier juridic , cumul functii, plafon salariu

Intrebare: - un preot vrea sa se angajeze, cu norma intreaga /8 ore de lucru, pe postul de consilier juridic la Primarie, urmand sa ia un salariu lunar brut de 1740 lei.
- ca si preot are deja un salariu lunar brut de 1383 lei

1.1. - poate sa fie angajat ?
- i se mai face un alt CIM ?
- exista un anumit plafon maxim de salarizare, avand in vedere cele 2 salarii cumulate pt. cele 2 functii pe care le va ocupa ?
sau

1.2. - exista o interdictie ?
- nu poate fi angajat la Primarie pt. ca nu poate avea cumul de functii publice la stat ?
- nu poate fi angajat pt. ca cele 2 salarii cumulate pe care le va avea depaseste plafonul legal de 1500 lei lunar brut ?


Raspuns: Daca preotul este angajat ca functionar public la primarie in calitate de preot cu contract de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X