Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Certificat energetic. Investitie minima cu beneficii pe termen lung

certificat energeticcertificat energetic bucurestipret certificat energetic

Din 2013 prin legea nr. 159, publicata in Monitorul Oficial nr. 283, completata prin Ordonata Guvernului nr. 13 din 2016 publicata in Monitorul Oficial nr. 68, achizitionarea unui certificat energetic este obligatorie indiferent de tipul tranzactiei imobiliare fie ca vorbim despre o locuinta/imobil personala fie ca este un spatiu comercial. Singurele care sunt excluse obligativitatii acestui act sunt cladirile si monumentele protajate, lacasurile de cult, cladirile rezidentiale care sunt utilizate mai putin de 4 luni pe an, dar si constructiile cu o suprafata mai mica de 50 m2.



Ce este un certificat energetic?

Eliberat investitorului, proprietarului unei locuinte sau administratorului unui imobil/bloc de locuinte, un certificat energetic este un act ce incadreaza imobilul respectiv intr-una din cele 7 clase energetice, de la A (125 de kWh/m2/an), unde consumul energetic este cel mai mic pâna la G unde consumul depaseste 820 kWh/m2/an.

De altfel, locuintele nereabilitate se incadreaza indeosebi in clasa energetica de tipul B, C sau chiar D, daca sunt amplasate la ultimul etaj, iar in cazul in care aceste locuinte au incalzire pe baza de sobe cu lemn sau gaz, acestea pot fi incadrate chiar in clase energetice mai inferioare. Astfel, un certificat energetic Bucuresti, sau in alte orase, este valabil 10 ani din momentul emiterii si poate fi folosit de nenumarate ori in acest interval cu ocazia oricarei tranzactii, fiind un act obligatoriu.
Importanta unui certificat energetic

Certificatul este intocmit de un auditor energetic atestat de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si pe langa incadrarea energetica aferenta, indica consumul estimativ pentru incalzire, racire, apa calda menajera, climatizare, ventilatie, dar si iluminat, indicele emisiilor de CO2, dar si recomandari pentru eficientizarea consumului energetic.


Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii


De altfel, prin ordonanta nr. 13/2005 publicata in Monitorul Oficial nr. 68/2016, primarii localitatilor urbane cu peste 5.000 de locuitori sunt obligati sa initieze planuri locale pentru cresterea numarului de cladiri eficiente energetic. Acest lucru poate fi posibil prin reabilitatea locuintelor deja existente, reabilitare ce poate presupune atât termoizolarea suplimentara, dar si modernizarea instalatiilor de incalzire, apa calda de consum, climatizare si iluminare. 

Locatarilor interesati in cautarile lor de termeni precum "pret certificat energetic", trebuie sa li se faca cunoscut faptul ca investitia e minima in raport cu avantajele obtinute. Certificatul energetic aduce, acolo unde este cazul daca se implementeaza recomandarile, avantaje in reducererea costurilor de intretinere cu pana la 15-20%, dar si confort sporit utilizatorilor cladirilor respective.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Mai 2017


Votati articolul "Certificat energetic. Investitie minima cu beneficii pe termen lung":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef trebuie sa duca documentele institutiei in oras ?

Intrebare: In numele institutiei, toti salariatii fac Adrese, Raportari, Cereri, etc.,
fie catre Trezorerie, fie instantelor de judecata,
fie catre Consiliul Judetean careia institutia noastra ii este subordonata, etc.
Sunt documente contabile privind platile, salariazarea, etc.

Un contabil sef este obligat sa duca documentele institutiei in oras ?

Toate aceste acte trebuie duse in oras
de cineva.
Nu toti salariatii trebuie sa-si duca documentele intocmite
la destinatari !

1. - Toate aceste acte
cine are obligatia sa le ia
si sa le transmita destinatarilor ?

2. - directorul institutiei trebuie sa dea o Decizie interna
prin care sa desemneze un salariat
care sa se ocupe cu curieratul /transmiterea documentelor institutiei in exterior ?
Sau soferul institutiei are aceasta obligatie ?
( in Fisa postului - soferului nu scrie nimic despre o asemenea obligatie ! )

3. - Persoana care ar trebui sa fie delegata
cu acest lucru,
cum va primi actele ?
Cu Proces-verbal de predare-primire ?

4. - Secretara institutiei sau
salariatul care le intocmeste
trebuie sa le i dea cu Proces-verbal de predare-primire ?

5. - cum se face descarcarea
salariatului care le intocmeste ?
Le inregistreaza doar la Secretariatul institutiei,
dupa care nu il mai priveste ?
( de exemplu: urmarirea unui Contract cine trebuie sa o faca ?
de intrare si iesire a actului ? )

6. - salariatul care le intocmeste
cum face dovada ca documentul respectiv
depus la Secretariatul institutiei
a fost transmis mai departe, destinatarului ?

7. - Cine este persoana care raspunde pentru
netransmiterea documentului catre destinatari
si pentru neintoarcerea la institutie
a documentelor semnate de destinatari ?


Raspuns: Pentru activitatea de trimitere a corespondentei, poate fi desemnata o persoana care mai are si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile