Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

spatiul privat virtualpersoane juridiceiunie 2017comunicare electronica

Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prinmijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.

Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridicavor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta acteleadministrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal central, prin accesareaserviciului "Spatiul Privat Virtual".

Spatiul Privat Virtual (SPV), este disponibil in prezent persoanelor fizice pentru comunicareaprin mijloace electronice la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, precum si alte documente sau informatii emise de organul fiscal central.

In cazul utilizarii Spatiului Privat Virtual nu se mai utilizeaza alta modalitate de comunicare aactului administrativ fiscal.

Mijloacele de identificare electronica:

1.Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se identifica electronic cucertificate calificate

2.Persoanele fizice care au calitatea de reprezentant sau de imputernicit al unei persoane fizice,persoane juridice sau al altei entitati fara personalitate juridica se identifica electronic cu certificatecalificate.

3.Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesiilibere se identifica electronic cu certificate calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, inrelatia cu Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se identifica prin codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz.

4.Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesiilibere, pentru obligatiile fiscale, altele decat cele prevazute la pct.3, precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
a) certificate calificate;
b) NPOTP (identificatorul persoanei fizice si cod de autentificare (parola) insotita de o parolavalabila pentru o singura sesiune de lucru ).

Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicarii prin Spatiul Privat Virtual sunt:


Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii


a)declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate farapersonalitate juridica, potrivit legii;
b)cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte devenit solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;

c) acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul FinantelorPublice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
d) documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
e) registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
f) informatii referitoare la istoricul actiunilor;
g) informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau alteientitati fara personalitate juridica;
h) informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national,conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
i) informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Salaj

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Mai 2017


Votati articolul "Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Mijloc fix

Intrebare: S-a cumparat o microcentrala termica pentru sediul unei fundatii . Tinand cont ca fundatia nu este platitoare de TVA la ce valoare inregistrez microcentrala ca mijloc fix ? Care sunt notele contabile de inregistrare a cumpararii si cele de amortizare. Clasificarea mijlocului fix o cunosc.
Cu multumiri

Raspuns: se va inregistra mijlocul fix cu valoarea totala a facturii (inclusiv tva) achizitia se va...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

    • Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991. Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modifica...» citeste mai departe aici

  • 16 august termen depunere raportari contabile la 30 iunie 2017. Care sunt exceptiile

    • Regasiti mai jos principalele aspecte privind sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici sunt reglementate prin OMFP 895/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 463/2017.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica de catre urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri peste 220.000 lei: ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli cu cedarea constructiei. Ce regim fiscal se aplica?

    • Avem in analiza de mai jos situatia in care in decembrie 2015 societatea achizitioneaza un teren cu constructie in valoare de 9.800.000 lei (terenul - 7.000.000 lei si constructia - 1.800.000 lei). Din 2015 pana in prezent societatea s-a aflat in litigiu pentru aceasta tranzactie pana in luna mai 2017 cand a obtinut hotarare definitiva si irevocabila favorabila. In luna iunie 2017 vinde terenul cu constructiile aferente la o valoare de 7.800.000 lei fara a avea valori pentru fiecare. Vom vede...» citeste mai departe aici

  • Acordare imprumut unei societati afiliate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate A care presteaza servicii stomatologice intr-un cabinet. Societatea detine 50% dintr-o societate B care se ocupa cu dezvoltare imobiliara. Se doreste sa se obtina un credit pentru activitatea curenta pe societatea A in valoare de 100.000 euro. Banii se vor imprumuta societatii B (sub forma de creditare firma) in vederea dezvoltarii unui bloc. Vom vedea in ce masura e corect si legal ca dobanda si comisioanele creditului sa fi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X