Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Revizuirea duratei de amortizare a mijloacelor fixe. Se poate prelungi durata de amortizare? Ce alte optiuni exista?

mijloace fixeutilajecatalogul mijloacelor fixeamortizarerevizuirea duratei de amortizare

In analiza urmatoare, avem ca subiect o unitate de prestari servicii utilaje. Parcul de utilaje a crescut ca urmare a investitiilor facute. Amortizarea utilajelor s-a efectuat conform catalogulului de mijloace fixe la durata minima. Stabilim ce rezolvari exista in 2017 avand in vedere ca pierderea este generata de amortizarea acestor mijloace fixe in proportie de 60% din venituri. De asemenea, vom vedea daca se poate prelungi durata de amortizare la "durata maxima" in anul 2017 sau daca se poate opta pentru o alta solutie.

Din punct de vedere contabil, potrivit pct. 238 alin. 2-3 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 amortizarea imobilizarilor corporale se face in functie de duratele de utilizare economica si de conditiile de utilizare a imobilizarilor, duratele de amortizare contabila putand fi diferite de duratele normale de functionare utilizate in scop fiscal (conform Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004). Conform pct. 238 alin. 5-6 din aceleasi reglementari o modificare semnificativa a conditiilor de utilizare, cum ar fi numarul de schimburi in care este utilizat activul, precum si in cazul efectuarii unor investitii sau reparatii, altele decat cele determinate de intretinerile curente, sau invechirea unei imobilizari corporale poate justifica revizuirea duratei de amortizare. In aceasta situatie, durata de amortizare contabila stabilita initial se poate modifica, aceasta reestimare conducand la o noua cheltuiala cu amortizarea pe perioada ramasa de utilizare.

Prin urmare, din punct de vedere contabil societatea poate proceda la majorarea (prelungirea) duratei de amortizare stabilite initial in baza unui referat justificativ din care sa reiasa motivele pentru care se doreste modificarea si care sa fie aprobat de conducerea societatii.

Din punct de vedere fiscal, in temeiul art. 28 alin. 23 din Codul fiscal se vor avea in vedere prevederile Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004. In acest sens, la capit. I pct. 4 din Catalog se precizeaza posibilitatea alegerii duratei normale de functionare cuprinsa intre limita minima si limita maxima si, odata astfel stabilita, durata normala de functionare a mijlocului fix ramane neschimbata pana la recuperarea integrala a valorii de intrare a acestuia sau scoaterea sa din functiune.

Prin urmare, chiar daca societatea va putea majora durata de amortizare contabila pentru mijloacele fixe din patrimoniu, la calculul rezultatului fiscal se va avea in vedere amortizarea calculata pe durata initiala de amortizare. Cheltuiala cu amortizarea contabila va fi nedeductibila, iar amortizarea fiscala calculata va fi deductibila.

Cu titlu particular, faptul ca societatea inregistreaza pierderi si ca urmare a amortizarii parcului de utilaje recent achizitionat nu constituie un motiv plauzibil care sa justifice majorarea duratei de amirtizare stabilita initial, in sensul pct. 238 din reglementarile contabile anterior amintite.


Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa -Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2017


Votati articolul "Revizuirea duratei de amortizare a mijloacelor fixe. Se poate prelungi durata de amortizare? Ce alte optiuni exista?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lucrari amenajare sediul social

Intrebare: Buna ziua
as dori sa stiu cum este mai corect sa inregistrez cheltuielile de amenajare a sediului social - spatiul inchiriat.
Amenajarea s-a extins pe 2 luni si nu s-a terminat inca. Mentionez ca este vorba de lunile martie si aprilie-lucrarile au inceput in martie si s-ar putea sa mai dureze pana in mai. Este vorba de o lucrare de compartimentare rigips a spatiului, pentru birouri si depozit marfa.

Raspuns: daca in contractul de inchiriere se prevede ca societatea dvs. suporta cheltuielile cu amenjarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI