Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Investitii pentru imobilizari corporale. Ce implicatii fiscale si contabile apar?

imobilizari corporaleinvestitiiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

In analiza urmatoare, avem situatia in care o firma face investitii de modernizare (colaje cu numele firmei) de circa 20.000 euro, achizitie facuta de la un furnizor din UE.  Stabilim daca aceasta investitie e considerata imobilizare necorporala si care este perioada de amortizare.

Perioada de inchiriere a sediului este de 7 ani. Vom vedea daca se va plati taxa pentru sigla afisata in exteriorul cladirii, ce obligatii are societatea si la ce data se va inregistra imobilizarea (materialele au sosit in 2-3 transe). De asemenea, vom vedea daca este necesar un contract cu acest furnizor si daca exista o analiza asupra veniturilor furnizorului nerezident (consideram ca serviciile de instalare vor intra in costul de achizitie al imobilizarii).


1. Conform prevederilor pct. 239 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, amortizarea imobilizarilor corporale concesionate, inchiriate sau in locatie de gestiune se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
    
Investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv.
 La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. 
In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. 
   
La expirarea contractului de inchiriere proprietarul imobilului preia de la chirias suma investitiilor efectuate cat si amortizarea cumulata a acestora pana la acel moment.
In conturile de imobilizari se vor inregistra investitiile ce conduc la o imbunatatire a parametrilor initiali.
 


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii



Potrivit art. 28 alin (12) din Codul fiscal pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune cheltuielile cu amortizarea se inregistreaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.
 
Acestea se inregistreaza in contabilitate prin articolul contabil:
                    231 = 404
 
Pe parcursul executiei 
 Si 
212 = 231
 
La receptia lucrarilor
Amortizarea se va inregistra lunar, pe durata contractului de inchiriere.
6811 = 2812
 
2. Potrivit art. 478 din Codul Fiscal orice persoana care utilizeaza un panou, un afisaj sau o structura de afisaj pentru reclama si publicitate, datoreaza plata taxei anuale prevazute in prezentul articol catre bugetul local al comunei, al orasului sau al municipiului, dupa caz, in raza careia/caruia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva. 
La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta taxa revine bugetului local al sectorului in raza caruia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj respectiva.  

Valoarea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se calculeaza anual prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafetei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de consiliul local, astfel:

a) In cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, suma este de pana la 32 lei, inclusiv;

b) In cazul oricarui altui panou, afisaj sau oricarei altei structuri de afisaj pentru reclama si publicitate, suma este de pana la 23 lei, inclusiv.

 Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se recalculeaza pentru a reflecta numarul de luni sau fractiunea din luna dintr-un an calendaristic in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate.
 
Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate, datorata aceluiasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata.

Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate sunt obligate sa depuna o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data amplasarii structurii de afisaj.

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate in interiorul 
 
In sensul prevederilor art. 478 din Codul fiscal, taxa pentru utilizarea unui panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate intr-un loc public, care nu are la baza un contract de publicitate, este stabilita prin hotarare a consiliilor locale, pe metru patrat de afisaj. La nivelul municipiului Bucuresti aceasta taxa se stabileste prin hotarare de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
   
Taxa este platita de utilizatorul final si se face venit la bugetul local. In cazul municipiului Bucuresti, taxa constituie venit la bugetul local al sectorului pe raza caruia este amplasat panoul, afisajul sau structura de afisaj.

Taxa datorata se calculeaza prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a afisajului cu suma pe metru patrat stabilita prin hotararea consiliului local.
     
Firma instalata la locul in care o persoana deruleaza o activitate economica este asimilata afisului.
Taxa se calculeaza pentru un an fiscal in functie de numarul de luni in care se afiseaza in scop de reclama si publicitate. Fractiunile mai mici de o luna se rotunjesc la luna.
Pentru sigla afisata in exteriorul cladirii se datoreaza taxa pentru afisaj, legea nu face distinctie intre activitatea economica desfasurata in interiorul tarii sau in exterior. 
     
3. Potrivit definitiei din OMFP 1802/2014 cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.

In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata;
Cost de productie inseamna pretul de achizitie al materiilor prime si al materialelor consumabile si alte cheltuieli care pot fi atribuite direct bunului in cauza.
 
Costul de productie sau de prelucrare al stocurilor, precum si costul de productie al imobilizarilor cuprind cheltuielile directe aferente productiei, si anume: materiale directe, energie consumata in scopuri tehnologice, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie, costul proiectarii produselor, precum si cota cheltuielilor indirecte de productie alocata in mod rational ca fiind legata de fabricatia acestora.
 
Pct. 283 din OMFP 1802/2014 prevede ca inregistrarea in contabilitate a intrarii stocurilor se efectueaza la data transferului riscurilor si beneficiilor.
In general, datele de transfer al controlului, de transfer al proprietatii si de livrare coincid. 
   
Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.
 In situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:
 - bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;
- bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune.
   
Bunurile aprovizionate sau vandute cu clauze privind dreptul de proprietate se inregistreaza la intrari si, respectiv, la iesiri, atat in gestiune, cat si in contabilitate, potrivit contractelor incheiate.
 
In masura in care furnizorul din UE efectueaza si lucrarile aferente se inregistreaza numai facturile emise de acesta, bunurile primite nu se evidentiaza distinct, acestea facand parte din valoarea serviciului prestat.
 
Inregistrarea facturilor emise de furnizor:
231 = 404
 
Aplicarea taxarii inverse
4426 = 4427
 
Potrivit art. 223 din Codul Fiscal sunt impozabile  veniturile din servicii prestate in Romania, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport.
Pentru serviciile de instalare, montaj prestate de persoana nerezidenta, se retine la sursa, impozit in cota de 16%, de catre platitorul veniturilor, societatea din Romania.
 
In cazul prezentarii unui certificat de rezidenta fiscala, se vor aplica prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu statul respectiv, respectiv art. 7 „Beneficiile intreprinderilor".
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imobilizari corporaleinvestitiiinregistrari contabileOMFP 1802/2014

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iunie 2017


Votati articolul "Investitii pentru imobilizari corporale. Ce implicatii fiscale si contabile apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie rectificativa - D112

Intrebare: Buna ziua!

Va rog sa imi spuneti cum ar trebui procedat in urmatoarea speta:
O asociatie de proprietari a incheiat conventie civila de prestari servicii pentru functia de administrator, considerand activitatea administratorului drept munca independenta. In conventie nu este precizat un program fix de lucru, nici un numar de ore/luna, iar la capitolul cheltuieli decontate este trasa o liniuta. Pentru perioada ianuarie-iunie inclusiv a anului 2012, asociatia a retinut la sursa, declarat si platit somaj, CAS 10,5% si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut -CAS retinut - somaj retinut). Din luna august (pentru luna iulie) 2012 si pana in prezent asociatia retine la sursa, declara si plateste 5,5% CASS si 16% impozit pe venit, adica 16% x (venitul brut - CASS retinut). Mentionez ca administratorul este angajat cu norma intreaga la o alta institutie de stat. Avand in vedere modificarile aferente lunii iulie, la completarea D112 pentru luna iulie s-a operat retinerea de CASS si s-a renuntat la retinerea CAS, insa importand datele din luna anterioara, respectiv luna iunie, impozitul pe venit a ramas in luna iulie cu aceeasi valoare ca si in luna iunie. S-a retinut si declarat deci cu aproximatie cu 5 lei mai putin decat trebuia la impozitul pe venitul aferent lunii iulie. Toate declaratiile ulterioare pana la sfarsitul anului au fost completate prin preluarea informatiilor din luna anterioara, deci la toate s-a gresit valoarea impozitului pe venit cu aproximativ 5 lei in minus.
Daca asociatia depune declaratie rectificativa pentru fiecare luna din iulie pana in decembrie, corectand valoarea impozitului pe venit si platind diferenta de 5lei/luna x6 luni, asociatia va avea de platit si penalizari, dobanzi sau amenda? Care este cuantumul acestora?

Administratorul asociatiei de proprietari a propus sa restituie o suma de bani astfel incat valoarea impozitului pe venit sa fie corecta, iar asociatia sa depuna declaratii rectificative modificand doar venitul brut astfel incat sa fie corelat cu impozitul pe venit declarat si platit. In acesta situatie CASS-ul care s-a platit ar fi mai mare decat trebuia, dar credem ca este mai bine decat sa il micsoram si sa cerem banii inapoi de la stat.

Care solutie credeti ca este cea mai potrivita? Exista o alta solutie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Raspuns: Pentru declaratiile rectificative nu se plateste amenda, dar avand in vedere prevederile art. 120...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!