Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Recuperare cod TVA anulat pentru expirare sediu social. Cum procedam?

reactivare cod TVAsocietate inactivaexpirare sediu socialcodul fiscal

In randurile de mai jos, avem ca subiect o societate in faliment din 2015 care este declarata inactiva si careia i se retrage codul de TVA pentru expirare sediu in anul 2016. Vom vedea care sunt pasii pentru reactivare si redobandirea codului de TVA pentru solutionarea procedurii de lichidare respectiv incheierea procedurii de vanzare.

In situatia in care durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata, potrivit art. 92 alin. (1) lit. g) din Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul persoana juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii.
 
Potrivit art. 92 alin. (5) din Codul de procedura, contribuabilul/platitorul declarat inactiv conform alin. (1) lit. a), d) - g) se reactiveaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) isi indeplineste toate obligatiile declarative prevazute de lege;

b) nu inregistreaza obligatii fiscale restante.
 
Daca obligatiile declarative prevazute de lege sunt indeplinite, pentru ca societatea este in faliment, aveti probabil obligatii fiscale restante.

Efectuati demersurile la registrul comertului pentru sediul expirat si obtineti un certificat constatator pe care il prezentati organelor fiscale in vederea reactivarii societatii. Recomand depunerea formularului 099 „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (OPANAF 2011/2016)” care se completeaza si se depune de catre persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA in conformitate cu dispozitiile art. 316 alin. (11) lit. a) - e) si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Totusi, opinia mea este ca nu veti avea o solutie favorabila in ceea ce priveste recuperarea codului de tva. Pentru vanzarile efectuate in perioada in care aveti tva anulat aveti obligatia de a colecta tva si de a-l plati prin formularul 311.


Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reactivare cod TVAsocietate inactivaexpirare sediu socialcodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Iunie 2017


Votati articolul "Recuperare cod TVA anulat pentru expirare sediu social. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Expertiza muzeografica si contabila, dupa repunere pe rolul instantei penale ?

Intrebare: Buna seara !

Dupa 2 amanari de pronuntari,
institutia noastra, ca parte civila vatamata,
a avut parte de o surpriza din partea instantei penale:

Dupa o amanare iniţială a pronunţării si
dupa o amanare ulterioara a pronuntarii,
adica dupa 1 luna de zile,
Instanţa a repus cauza penala pe rol şi
a fixat termen de judecată
pentru a fi pusă în discuţie proba cu expertiza muzeografică
solicitată de institutia noastra, ca partea civilă,
cu privire la bunurile achiziţionate în baza contractelor de vânzare cumpărare.

1. - Ce se va discuta la termenul de judecata ?
Ce va trebui sa ceara sau sa sustina
institutia noastra ?
2. - Ca parte civila va trebui sa motivam solicitarea
de a fi efectuata Expertiza muzeografica ?
3. - Va trebui sa cerem la acest termen si o Expertiza contabila ?
sau
va trebui sa cerem aceasta expertiza
dupa finalizarea Expertizei muzeografice ?
4. - Cum se va stabili prejudiciul, respectiv,
daca un contract este nelegal, situatie in care prejudiciul va fi cval contractului
sau
daca bunurile achizitionate au fost supraevaluate,
situatie in care prejudiciul este diferenta dintre valoarea supraevaluata a bunurilor si
valoarea reala a acestora ?

Raspuns: Daca pozitia institutiei este clara si se considera ca toate actele incheiate de catre vechea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile