Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Impozitul pe spectacole in 2017

impozitul pe spectacole 2017timbrul literarbilete intrareconsiliile locale

Conform Codului fiscal orice persoanacare organizeazao manifestare artistica, o competitie sportiva sau altaactivitate distractivain Romania are obligatia de a plati impozitul pe spectacole, cu exceptia spectacolelor organizate in scopuri umanitare care sunt scutite de la plata acestui impozit.

Impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma incasatadin vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.

Consiliile locale hotarasc cota de impozit dupacum urmeaza:
a) panala 2% pentru spectacolul de teatru, balet, opera, opereta, concert filarmonic sau altamanifestare muzicala, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competitie sportivă internasau internationala;
b) panala 5% in cazul oricărei altei manifestari artistice decat cele enumerate la lit. a).

Suma primitadin vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat să aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii



e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritătii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltării Regionale si Administratiei Publice, contrasemnate de Ministerul Culturii si Ministerul Tineretului si Sportului.

Impozitul pe spectacole se plateste lunar panala data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.
Orice persoană care datoreaza impozitul pe spectacole are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plată a impozitului pe spectacole.

Organizatorii de spectacole vor avea in vedere si prevederile Legii 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii si de divertisment. Cele 8 categorii de timbre ce formează obiectul acestei legi sunt:
a) timbrul literar, in valoare de 2% din pretul de vanzare a unei cărti si care se adauga acestui pret;
b) timbrul cinematografic, in valoare de 2% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret;
c) timbrul teatral, in valoare de 5% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret;
d) timbrul muzical, in valoare de 5% din pretul unui bilet si 2% din pretul fiecarui disc, fiecărei tipărituri, casete video si audio inregistrate, cu caracter muzical, altele decat cele folclorice, si care se adauga acestor preturi;
e) timbrul folcloric, in valoare de 5% din pretul unui bilet si 2% din pretul fiecarui disc, fiecărei tiparituri, casete video si audio folclorice inregistrate si care se adauga acestor preturi;
f) timbrul artelor plastice, in valoare de 0,5% din pretul de vanzare a operei de arta si care se adauga acestui pret;
g) timbrul arhitecturii, in valoare de 0,5 0/00 din valoarea investitiei, indiferent de beneficiarul sau de destinatia acesteia;
h) timbrul de divertisment, in valoare de 3% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Iunie 2017


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Impozitul pe spectacole in 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decl.112

Intrebare: Buna ziua
Am depus decl.112, am primit un nr.de inregistrare....am vrut sa verific, dar am primit urmatorul mesaj "Nu s-a gasit declaratie cu acest numar".Numarul am scris corect.
Care este problema?
Multumesc anticipat

Raspuns: La vizualizare stare declaratii 112 se introduce mai intai - Numarul. de inregistrare primit la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! Mai multe declaratii se depun pana la 25 august!

    • ANAF atrage atentia contribuabililor cu privire la declaratiile fiscale pe care trebuie sa le depuna pana la 25 august, dupa caz: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, formular 100.; Cititi si ...» citeste mai departe aici

  • Biris, despre plata defalcata TVA: Aventurierul care a facut aceasta propunere trebuie sa dispara din zona publica

    • Ministerul de Finante a anuntat ca operatorii economici vor avea deschis gratuit un cont de TVA in lei, la trezorerie, de la 1 ianuarie 2018, in baza mecanismului "split TVA. Conform Finantelor, contul va fi gratuit neexistand comisioane. in perioada octombrie-decembrie 2017 acest mecanism va fi optional, iar de la 1 ianuarie 2018, obligatoriu. Bancile vor deschide si ele conturi automat, dar daca nu vor fi folosite timp de 90 de zile acestea vor fi inchise. Pentru co...» citeste mai departe aici

  • Cum identificati furnizorii de TVA inainte sa dispara fara sa achite TVA-ul?

    • Sistemul de plata defalcata a TVA a pus din nou pe jar intreg mediul de afaceri. Companiile se tem ca, in ce le priveste, vor avea de facut si mai multe plati, riscand amenzi nemeritate din partea ANAF.  In caz de controale, Fiscul porneste deja de la premisa ca evaziunea fiscala in domeniul TVA a fost sau ar fi trebuit sa fie cunoscuta de toate partile implicate. Astfel, companiile care au fost de fapt corecte nu pot iesi cu fata curata din aceste imprejurari, riscand chiar in...» citeste mai departe aici

  • Corectie facturi emise de furnizor cu TVA anulat. Model monografie contabila

    • Va oferim, de data aceasta, un model de monografie contabila pentru corectia in contabilitate a unei facturi de cazare (TVA 9%) emisa cu TVA de catre un furnizor care avea codul de TVA anulat din oficiu la data emiterii facturii. La data primirii facturii s-a dedus TVA. Eroarea s-a constatat la generarea D394 care s-a depus corect. Iata raspunsul specialistului: Potrivit art. 11 alin. (9) din Codul fiscal, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau serv...» citeste mai departe aici

  • In ce consta controlul inopinat efectuat de catre organul fiscal?

    • Conform Codului de procedura fiscala controlul inopinat presupune urmatoarele actiuni: a) verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unor informatii cu privire la existenta unor fapte de incalcare a legislatiei fiscale; b) verificarea documentelor si operatiunilor impozabile ale unui contribuabil/platitor, in corelatie cu cele detinute de persoana sau entitatea supusa unui control fiscal, denumita control incrucisat; c) verificarea unor element...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI