Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Impozitul pe spectacole in 2017

impozitul pe spectacole 2017timbrul literarbilete intrareconsiliile locale

Conform Codului fiscal orice persoanacare organizeazao manifestare artistica, o competitie sportiva sau altaactivitate distractivain Romania are obligatia de a plati impozitul pe spectacole, cu exceptia spectacolelor organizate in scopuri umanitare care sunt scutite de la plata acestui impozit.

Impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma incasatadin vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.

Consiliile locale hotarasc cota de impozit dupacum urmeaza:
a) panala 2% pentru spectacolul de teatru, balet, opera, opereta, concert filarmonic sau altamanifestare muzicala, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competitie sportivă internasau internationala;
b) panala 5% in cazul oricărei altei manifestari artistice decat cele enumerate la lit. a).

Suma primitadin vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat să aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritătii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltării Regionale si Administratiei Publice, contrasemnate de Ministerul Culturii si Ministerul Tineretului si Sportului.

Impozitul pe spectacole se plateste lunar panala data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.
Orice persoană care datoreaza impozitul pe spectacole are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plată a impozitului pe spectacole.

Organizatorii de spectacole vor avea in vedere si prevederile Legii 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii si de divertisment. Cele 8 categorii de timbre ce formează obiectul acestei legi sunt:
a) timbrul literar, in valoare de 2% din pretul de vanzare a unei cărti si care se adauga acestui pret;
b) timbrul cinematografic, in valoare de 2% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret;
c) timbrul teatral, in valoare de 5% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret;
d) timbrul muzical, in valoare de 5% din pretul unui bilet si 2% din pretul fiecarui disc, fiecărei tipărituri, casete video si audio inregistrate, cu caracter muzical, altele decat cele folclorice, si care se adauga acestor preturi;
e) timbrul folcloric, in valoare de 5% din pretul unui bilet si 2% din pretul fiecarui disc, fiecărei tiparituri, casete video si audio folclorice inregistrate si care se adauga acestor preturi;
f) timbrul artelor plastice, in valoare de 0,5% din pretul de vanzare a operei de arta si care se adauga acestui pret;
g) timbrul arhitecturii, in valoare de 0,5 0/00 din valoarea investitiei, indiferent de beneficiarul sau de destinatia acesteia;
h) timbrul de divertisment, in valoare de 3% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitul pe spectacole 2017timbrul literarbilete intrareconsiliile locale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Iunie 2017


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Impozitul pe spectacole in 2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Pot folosi o casa de marcat cu regim ambulant in punctul de lucru al altei firme

Intrebare: Buna ziua. Cred ca nu a mai pus nimeni intrebarea asta, daca ma repet o sa imi cer scuze anticipat.
Am un SC , fara punct de lucru, doar sediu social, atat, iar casa de marcat este cu regim ambulant, neavand punct de lucru, nu aveam alta posibilitate.
Acum, mi-am mai deschis o firma, cea veche e SRL-D si nu puteam sa ii schimb domeniul de activitate.
Firma noua desfasoara activitea intr-un punct de lucru fix.

Intrebarea mea este daca in noua firma, am voie sa folosesc si casa de marcat, cea veche, de pe prima firma, cu regim ambulant, in punctul de lucru pe care il am la cea de-a 2 firma.
Daca o pot folosi pur si simplu, sau am nevoie sa fac vreun fel de contract de colaborare intre firme / sau daca nu o pot folosi deloc.

Astept un punct de vedere din partea unui specialist, mult anticipat .

Raspuns: Amplasarea casei de marcat poate avea loc doar la sediul social daca firma desfasoara activitatea in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X