Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Regimul TVA pentru matritele utilizate de furnizorii de bunuri ori prestatorii de servicii

regim tvafurnizori de bunuritransfer de proprietatematrite

In industria de prelucrare a bunurilor de multe ori bunurile contractate sunt produse cu ajutorul unor matrite puse la dispozitia furnizorilor de catre persoana care a contractat realizarea acestor bunuri. Incepand cu anul 2016 prin normele metodologice date in aplicarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal s-a reglementat tratamentul din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata pentru aceste situatii.

Astfel, in cazul contractelor prin care o persoana impozabila avand calitatea de furnizor de bunuri/prestator de servicii, pentru realizarea unor bunuri in beneficiul altei persoane, utilizeaza o matrita sau alte echipamente destinate realizarii comenzilor clientului sau, din punct de vedere al TVA, in functie de natura contractului se pot distinge urmatoarele situatii:

1. daca se face transferul de proprietate a matritei sau a echipamentelor de catre furnizor/prestator catre persoana cu care aceasta a contractat realizarea unor bunuri, are loc o livrare de bunuri in sensul art. 270 din Codul fiscal.

In acest caz achizitia acestor matrite/echipamente este considerata a fi efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice a persoanei impozabile care a contractat realizarea unor bunuri cu furnizorul/prestatorul, chiar daca aceste bunuri sunt utilizate de furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii.

Punerea acestora la dispozitia furnizorului/prestatorului este o prestare de servicii legata de activitatea economica a persoanei care a pus bunul gratuit la dispozitia altei persoane, care nu este asimilata unei prestari cu plata, in masura in care furnizorul/prestatorul utilizeaza bunurile pentru livrarea de bunuri/prestarea de servicii exclusiv in beneficiul persoanei care detine bunul;


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



2. daca nu se face transferul de proprietate a matritei sau a echipamentelor de catre furnizor/prestator, dar furnizorul/prestatorul recupereaza contravaloarea acestora de la persoana cu care aceasta a contractat realizarea unor bunuri, se considera ca recuperarea contravalorii matritelor/ echipamentelor este accesorie operatiunii principale, respectiv livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, care urmeaza acelasi regim fiscal ca si operatiunea principala. Daca operatiunea este impozabila in Romania aceste cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata. Cheltuielile accesorii beneficiaza de tratamentul fiscal al tranzactiei principale referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Iunie 2017


Votati articolul "Regimul TVA pentru matritele utilizate de furnizorii de bunuri ori prestatorii de servicii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara -curs valutar

Intrebare: Buna ziua,
Cum inregistrez plata partiala a unei achizitii intracomunitare efectuata in avans ,nu am fact de avans,respectiv diferentele de curs valutar .Cursul valutar din ziua platii fiind mai mic decat cursul valutar din ziua facturarii?Este ok inreg 4091-5124 suma X curs extras./665-4091 dif de curs val dar suma cu minus?
Multumesc.

Raspuns: utilizati cursul valutar valabil in ziua plati. De regula apare in extrasul de cont. plata avans...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

    • In analiza de mai jos, vom vedea cum va proceda o societate comerciata platitoare de TVA trimestrial care doreste retragerea optionala din evidenta de platitori de TVA incepand cu anul 2018.  Iata raspunsul specialistului: Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia  completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data d...» citeste mai departe aici

  • Noul formular 108: Impozitul pe reprezentanta

    • OpANAF nr. 3391/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 108 Declaratie privind impozitul pe reprezentanta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 966 din 06.12.2017. Avand in vedere prevederile art. 237 alin. (1) si (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa n...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X