Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Bonusuri in produse. Cum procedam la inregistrarea marfurilor in gestiune?

marfuri gestiunebonusuriOMFP 2634/2015aviz de insotiremonografie contabila

In analiza de mai jos, avem o firma de distributie consumabile care incheie cu o alta firma un contract prin care cumparatorul primeste anual un bonus in produse cu o valoare de 10.000 lei. Acest bonus a fost primit de catre societatea cumparatoare la inceputul derularii contractului, respectiv luna aprilie 2017, si a primit produse pe baza de aviz de insotire a marfii in valoare de 8800 lei. Firma cumparatoare urmeaza sa vanda aceste produse catre diversi clienti persoane juridice. Vom vedea cum evidentiaza firma care a primit aceste marfuri pe baza de aviz in contabilitate, precum si care este tratamentul contabil.

Conform OMFP nr.2634/2015 privind documentele financiar-contabile, Avizul de insotire a marfii este un document care poate fi utilizat pentru primirea marfii in gestiune, dupa caz.

In lipsa facturii emise de catre furnizor se poate efectua receptia bunurilor primite doar pe baza informatiilor care pot fi preluate din contract, comanda, aviz si orice alt document din care rezulta specificatia bunurilor, cantitatea si pretul unitar al acestora.

Astfel, in situatia prezentata de dvs., veti inregistra marfa primita in gestiune pa baza avizului de insotire a marfii, intocmind NIR.

MONOGRAFIE recomandata:

1.La receptia marfii receptionata in baza avizului, se debiteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"

2. Inregistrarea facturilor de vanzare, la data emiterii acestora, cand are loc transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



4111 "Clienti" = %
707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 "TVA colectata"

3. Pe masura ce se livreaza componentele pe baza de Aviz de insotire a marfii,se crediteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"

4.Scaderea din gesiune a marfurilor vandute
607 "Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"

Receptia bunurilor se inregistreaza in contul de marfuri pe baza avizului in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite".

Ulterior, daca furnizorul emite factura de marfa, aceasta se va inregistra in contabilitatea firmei care primeste marfa astfel:
% = 408 "Furnizori facturi nesosite"
371 " Marfuri"
4428 "TVA neexigibila"

In momentul in care se primeste factura, aceasta se va inregistra in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite"
408 "Furnizori facturi nesosite" = 401" Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 4428 "TVA neexigibila


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
marfuri gestiunebonusuriOMFP 2634/2015aviz de insotiremonografie contabila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Iunie 2017


Votati articolul "Bonusuri in produse. Cum procedam la inregistrarea marfurilor in gestiune?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare inchiriere mijloc fix

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie; societate cu domeniu principal de activitate transport, doreste sa inchirieze un mijloc fix - container, unei alte firme in baza unui contract incheiat intre parti. Intrebarea mea este: putem factura inchirerea mijlocului fix? Avem nevoie de ceva autorizari pentru aceasta?.
Multumesc,

Raspuns: Inchirierea unui mijloc fix din patrimoniul firmei nu probleme juridice, acesta putand fi inchiriat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile