Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

raportarea contabila 30 iunieraportari contabile 30 iuniecertificatele verziOUG 24/2017

Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici. 

Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin OMFP 2844/2016, care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei, inclus operatorilor economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic. 

Incadrarea in plafonul de 220.000 lei  se efectueaza pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale ale exercitiului financiar precedent, respectiv a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar precedent. 

In cazul persoanelor juridice care au subunitati fara personalitate juridica se vor avea in vedere urmatoarele aspecte:

- activitatea desfasurata de subunitatile fara personalitate juridica se insumeaza de persoana juridica care intocmeste raportarea contabila la 30 iunie 2017. 

- sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica si subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, indiferent de exercitiul financiar ales, in conditiile legii. Subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European verifica incadrarea in plafonul de 220.000 lei pe baza indicatorilor determinati conform raportarii contabile anuale la 31 decembrie 2016. 

- din punct de vedere contabil, sediile permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate reprezinta subunitati fara personalitate juridica ce apartin acestor persoane juridice si au obligatia intocmirii raportarilor contabile cerute de Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In situatia in care persoana juridica cu sediul in strainatate isi desfasoara activitatea in Romania prin mai multe sedii permanente, raportarile contabile cerute de Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se intocmesc de sediul permanent desemnat sa indeplineasca obligatiile fiscale, acesta reflectand activitatea tuturor sediilor permanente. In acest scop, sediul permanent desemnat procedeaza la insumarea informatiilor corespunzatoare activitatii desfasurate de fiecare sediu permanent. 

Prin ordinul 895 s-au adus si modificari reglementarilor contabile cu privire la evidentierea certificatelor verzi, avand in vedere schimbarile legislatiei in domeniu incepand cu 01 aprilie 2017. 


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



Astfel, prin OUG 24/2017 au fost aduse modificari si completari Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie si pentru modificarea unor acte normative, modificari aplicabile incepand cu data de 01 aprilie 2017. Potrivit acestora, certificatele verzi emise dupa data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta dobandesc valoare in momentul tranzactionarii, iar cele emise anterior au regimul juridic stabilit de legislatia in vigoare la momentul emiterii acestora. 

Cititi si Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017

Prin urmare, incepand cu data de 1 aprilie 2017 tratamentul contabil al certificatelor verzi se modifica dupa cum urmeaza:
Certificatele verzi evidentiate in contul 507 «Certificate verzi primite» la data de 1 aprilie 2017 au tratamentul contabil prevazut pana la intrarea in vigoare a prevederilor OUG 24/2017.

- certificatele verzi primite, inclusiv cele amanate de la tranzactionare, dupa data de 1 aprilie 2017 se evidentiaza numeric extracontabil in contul 804 «Certificate verzi» (cont nou) si se recunosc la venituri in contul 768 «Alte venituri financiare», la momentul tranzactionarii acestora.

- certificatele verzi amanate de la tranzactionare si existente la data de 1 aprilie 2017 in soldul contului 266 «Certificate verzi amanate», respectiv 472 «Venituri inregistrate in avans»/analitic distinct, se evidentiaza numeric in debitul contului 804 «Certificate verzi» si concomitent se efectueaza operatiunea de stornare a contravalorii acestora (articol contabil 472 «Venituri inregistrate in avans»/analitic distinct = 266 «Certificate verzi amanate»)." 
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
raportarea contabila 30 iunieraportari contabile 30 iuniecertificatele verziOUG 24/2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Iunie 2017


Votati articolul "Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017":
Rating:

Nota: 3.58 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sanctiuni nedepunere declaratie 100

Intrebare: Buna ziua, am si eu o problema, am o firma, care nu a avut activitate, si care a fost infiintata pe 28.09.2012. (nu a activat concret nici o zi lucratoare in trimestrul al treilea). Am fost sa depun astazi declaratiile D101 si pe cea de inactivitate, si mi s-a zis ca pentru nedepunerea declaratiei 100 pana la 25.08.2012 va trebui sa primesc si sa platesc amenda.
Intrebarea este: Exista vreo modalitate prin care sa nu primesc amenda, ci eventual un avertisment?
Va multumesc!

Raspuns: Amenda pentru neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a bunurilor si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile