Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiect ANAF in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor OUG 32/2016

OUG 32/2016proiect anafdarea in plataproprietate imobiliarabunuri imobile

Agentia Nationala de Administrare Fiscala supune dezbaterii publice un proiect de ordin in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016, prin care se propun urmatoarele:

1. Aprobarea modelului si continutului urmatoarelor formulare:

- "Cerere privind aplicarea dispozitiilor art.111 alin.(2) lit.e) din Legea nr.227/2015, in cazul in care darea in plata a bunurilor imobile se face pe cale judecatoreasca";

- "Cerere privind aplicarea dispozitiilor art.III alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/2016";

- "Decizie de anulare a obligatiilor fiscale in temeiul prevederilor art.III alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/2016";

- "Cerere privind aplicarea dispozitiilor art.III alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/2016";

- "Decizie de restituire in temeiul prevederilor art.III alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/2016".

2. Aprobarea procedurii privind depunerea si solutionarea cererii pentru aplicarea dispozitiilor art.111 alin.(2) lit.e) din Legea nr.227/2015, in cazul in care darea in plata se face pe cale judecatoreasca, precum si a procedurii de anulare si restituire, la cererea persoanei fizice, a impozitului pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobilaradin patrimoniul personal si accesoriilor aferente acestuia, potrivit prevederilor art.III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/2016.

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.32/28.06.2016 pentru completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, incepand cu 30 iunie 2016, au fost introduse dispozitii referitoare la tratamentul fiscal aplicabil veniturilor din transferul dreptului de proprietate imobiliara, realizate prin operatiuni de dare in plata in conditiile prevazute de Legea nr.77/2016 privind darea in plata a unor bunuri imobile in vederea stingerii obligatiilor asumate prin credite, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit art.111 alin.(2) lit.e) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, impozitul pe venit nu se datoreaza de persoanele din patrimoniul carora se transfera dreptul de proprietate imobiliara prin prima operatiune de dare in plata, indiferent de calitatea acestora (debitori, cat si de codebitori, coplatitori, garanti personali sau ipotecari ai debitorului), in conditiile prevederilor Legii nr.77/2016.

Pentru a beneficia de prevederile art.111 alin.(2) lit.e) din Legea nr.227/2015, persoanele fizice pentru care operatiunea de dare in plata s-a realizat pe cale judecatoreasca, au obligatia depunerii unei cereri la organul fiscal central competent, in termen de 90 de zile de la data comunicarii hotararii judecatoresti, sub sanctiunea decaderii, la care anexeaza certificatul eliberat de CNARNN, din care sa rezulte faptul ca hotararea judecatoreasca definitiva s-a inregistrat in RNNEADP si nu s-a mai inregistrat niciun alt act de dare in plata potrivit Legii nr.77/2016, pana la data inregistrarii hotararii judecatoresti.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



De asemenea, persoanele fizice care, pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016, au efectuat darea in plata in conditiile prevederilor art.8 alin.(5) din Legea nr.77/2016 beneficiaza, la solicitarea acestora, de anularea si, dupa caz, de restituirea impozitului pe veniturile din tranzactiile imobiliare stabilit de organul fiscal, astfel:

- anularea impozitului pe venit si accesoriilor aferente, neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016, in cazul in care decizia de impunere a fost emisa si comunicata contribuabilului;

- restituirea, la cererea contribuabilului, a obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe venitul din transferul dreptului de proprietate imobiliara din patrimoniul personal datorate la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016 si stinse, prin orice modalitate, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a acestei ordonante de urgenta si data pronuntarii hotararii judecatoresti definitive potrivit dispozitiilor art.8 alin.(5) din Legea nr.77/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 32/2016proiect anafdarea in plataproprietate imobiliarabunuri imobile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Iunie 2017


Votati articolul "Proiect ANAF in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor OUG 32/2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Magazin comert produse alimentare Franta

Intrebare: Buna ziua,

Am un SRL deschis in Romania, obiect de activitate comert produse alimentare cu 2 angajati.Intentionez sa inchiriez un spatiu in Franta pentru a comercializa acolo produse romanesti.Voi trimite cei 2 salariati in Franta, unde vor locui cu chirie. In aceste conditii este necesara declararea unui sediu secundar in Franta? Salariatii vor primi salariu din Romania sau Franta? Este necesara tinerea contabilitatii si in Franta? De ce acte si autorizatii voi avea nevoie? Multumesc anticipat.

Raspuns: Activitatea va fi impozitata in franta, iar salariatii vor plati taxele acolo. Activitatea de comert...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X